دانلود و خرید کتاب آخرین راز شادزیستن؛ پیرو قلب خود باشید اندرو متیوس ترجمه وحید افضلی‌راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آخرین راز شادزیستن؛ پیرو قلب خود باشید اثر اندرو  متیوس

کتاب آخرین راز شادزیستن؛ پیرو قلب خود باشید

نویسنده:اندرو متیوس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۶۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آخرین راز شادزیستن؛ پیرو قلب خود باشید

کتاب آخرین راز شادزیستن؛ پیرو قلب خود باشید نوشتهٔ اندرو متیوس و ترجمهٔ وحید افضلی‌راد است و نشر نسل نواندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آخرین راز شادزیستن؛ پیرو قلب خود باشید

آخرین راز شادزیستن، پیرو قلب خود باشید تألیف اندرو متیوس (-۱۹۴۸) کتابی است دربارهٔ خود. کتابی است که می‌آموزد یک انسان تا چه‌اندازه ارزشمند است و می‌تواند به تعالی برسد. آخرین راز شاد زیستن در ۱۰ فصل نکاتی را به ما یادآوری می‌کند که ممکن است آن‌ها را مدت‌ها پیش فراموش کرده باشیم: احترام به خود، دوست‌داشتن دیگران همان‌گونه که هستند، عدم وابستگی به دنیا، عشق‌ورزی بی چشم‌داشت و چندین و چند نکتهٔ ارزشمند دیگر که برای داشتن زندگی شاد به معنای حقیقی باید آن‌ها را آموخت و به‌کار بست.

ولی اصلاً چرا مثبت بیندیشیم؟

تصور کنید که سوار بر یک جمبوجت هستید و بر فراز اروپا پرواز می کنید که ناگهان یکی از موتورها از بال کنده می شود و سقوط می‌کند. دوست دارید خلبان چه واکنشی از خود نشان دهد؟ دوست دارید بگویید: «خونسرد باشید و کمربندهای نجات را ببندید! ما تعادل خود را از دست داده‌ایم اما حتماً راهی برای فرود پیدا می‌کنیم؟» یا ترجیح می‌دهید که خلبان سراسیمه از کابین خود بیرون بپرد و فریاد بزند: «همهٔ ما کشته خواهیم شد! همهٔ ما کشته خواهیم شد!» فکر می‌کنید کدام یک می‌تواند شما را به سلامت به زمین بنشاند؟

حال به زندگی روزمرهٔ خود فکر کنید؛ جایی که دیگر خود شما خلبان خود هستید. با کدام رویکرد به حل مشکلات خود موفق خواهید شد: «حتماً راهی پیدا خواهیم کرد» یا «همهٔ ما کشته خواهیم شد؟» این مهم‌ترین ویژگی تفکر مثبت است. تفکر مثبت، هیچ تضمینی به شما ارائه نمی‌دهد اما امکانی به وجود می‌آورد که از حداکثر توان خود بهره بگیرید.

خواندن کتاب آخرین راز شادزیستن؛ پیرو قلب خود باشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند راز شادبودن را بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آخرین راز شادزیستن؛ پیرو قلب خود باشید

«چرا به مصیبت نیاز دارم؟

چرا اکثریت ما انسان‌ها تا زمانی که زور بالای سرمان نباشد چیزی را یاد نمی‌گیریم؟ به خاطر آنکه تغییری در رفتار خود نمی‌دهیم. به عنوان مثال مسئله تندرستی را در نظر بگیرید. ما از چه موقع رژیم غذایی خود را تغییر می‌دهیم و ورزش را آغاز می‌کنیم؟ از وقتی که دکتر می‌گوید: «اگر روش زندگی ات را عوض نکنی خودت را به کشتن می‌دهی!» و آن وقت است که ناگهان به خود می‌آییم!

در روابط زناشویی: ما معمولاً از چه موقع به همسرمان می‌گوییم که دوستش داریم؟ از وقتی که زندگی را در حال پاشیده شدن می‌بینیم!

در مدرسه: ما سرانجام کی تسلیم می‌شویم و به درس می‌چسبیم؟ وقتی که خود را در آستانه مردود شدن می‌بینیم.

در کسب و کار: از چه زمانی به فکر ایده‌های جدید می‌افتیم و تصمیمات دشوار اتخاذ می‌کنیم؟ از وقتی که چک‌هایمان بر می‌گردد. کی سرویس دادن به مشتری را یاد می‌گیریم؟ پس از آنکه آن‌ها را از دست داده‌ایم!

معمولاً کی دست به دعا و نیایش بر می‌داریم؟ وقتی زندگی مان پاشیده و مختل شده باشد! «پروردگار مهربان، می‌دانم که مدت‌هاست با تو حرف نزده‌ام...» ما بزرگ ترین درس‌ها را در زمانه سختی‌ها می‌آموزیم. شما مهم ترین تصمیمات زندگی خود را در چه زمانی اتخاذ کرده‌اید؟ پس از مصیبت‌ها و شکست‌ها و ضربه خوردن‌ها، در آن زمانی که به زانو درآمده بودید. این طور نیست؟ در این زمان‌هاست که به خود می‌گوییم: «دیگر از ورشکستگی و ناکامی و برزخ خسته شده‌ام. می‌خواهم یک کاری انجام دهم.» ما پیروزی‌هایمان را جشن می‌گیریم اما چیز زیادی از آن‌ها نمی‌آموزیم در حالی که شکست‌ها در عین دردناکی شان، آموزنده‌اند. اگر به گذشته نگاه کنید متوجه می‌شوید که مصیبت‌ها و دشواری‌ها، در حقیقت نقاط عطف زندگی تان بوده‌اند.

انسان‌های کارامد به دنبال مشکلات نمی‌گردند اما اگر با آن‌ها مواجه شوند از خود می‌پرسند: «برای تغییر عمل و تفکرم به چه چیزی نیاز دارم؟ چطور می‌توانم بهتر از اکنونم باشم؟» اما بازندگان تمام علائم هشدار دهنده را نادیده می‌گیرند و وقتی سقف خانه پایین آمد می‌پرسند: «چرا تمام بلاها بر سر من نازل می‌شود؟»

انسان، موجودی عادت پیشه است و تا زمانی که اجباری برای تغییر کردن نبیند بر روال همیشگی خود به پیش می رود.

شوهر مری، او را ترک می‌کند. مری افسرده و پریشان حال، یک هفته خود را در اتاق حبس می‌کند. اما به تدریج از لاک خود بیرون می‌آید به سراغ دوستان قدیمی می‌رود و دوستان جدید پیدا می‌کند. بعد از مدتی به یک خانه جدید نقل مکان می‌کند و شغلی تازه می‌گیرد. پس از گذشت شش ماه مری شادتر و خوشبخت تر از گذشته می‌شود و با اعتماد به نفس بیشتر، زندگی اش را دنبال می‌کند. مری به گذشته خود نگاه می‌کند و فاجعه از دست دادن شوهرش را به عنوان بهترین اتفاق زندگی اش ارزیابی می‌کند.

فِرِد از کار برکنار می‌شود. وقتی از پیدا کردن کار جدید مأیوس می‌شود کار و کسب کوچکی را برای خودش راه می‌اندازد. حال برای اولین مرتبه در زندگی، فِرِد رئیس خود شده است و کاری را انجام می‌دهد که واقعاً به آن علاقه دارد. او هنوز مشکلات فراوانی دارد اما زندگی او، هیجان و مفهومی تازه به خود گرفته است و همه اینها نتیجه آن مصیبت اولیه است.»

نظرات کاربران

محمد شریعتی
۱۳۹۸/۱۱/۲۵

کتاب follow your heart هم محتوایی شبیه به کتاب قبلی نویسنده (being happy) داره اما تو بعضی موارد بنظر من جدیدتر و بیان بهتری داره، موشکافی یه سری از مطالب (مثل چرا به مصیبت نیاز داریم؟) و لحن و بیان

- بیشتر
مستاجر
۱۳۹۸/۰۶/۲۷

4- عالی بود. کلی هم ازش بریده گذاشتم.

mahdi
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

این کتاب و کتاب قبلی اش راز شاد زیستن یکی از فوق العاده ترین کتابها در زمینه ی روانشناسی موفقیت است نمیدونم کدوم یک از شما سخنرانی موفقیت دکتر بزرگوار و ارجمند کشورمون دکتر شاهین فرهنگ را گوش کردید یا

- بیشتر
__mohadeseh.b__
۱۳۹۸/۰۴/۲۲

این کتاب بهترین کتابی بود که خوندم👌 نویسنده مثل یک دوست همراهت میشه و خیلی روان و راحت برات توضیح میده مشکلت کجاست؟! چجوری میتونی دلیل اتفاقات زندگیتو پیدا کنی و حلشون کنی !! وبه مرحله بعدی زندگیت راه پیدا کنی . برای

- بیشتر
t.ftm.s
۱۳۹۹/۰۵/۱۹

سلام باید بگم نسبت به.کتاب های روانشناسی انگیزشی یه سر و.گردن بالاتر بود چون واقع بینانه صحبت کرده بود. خوندنش رو توصیه میکنم قبل از خوندن خیلی از کتاب های روانشناسی بی سرو ته اینم بگم تمرین عملی نداشت و روی طرز

- بیشتر
Somayeh
۱۳۹۸/۱۱/۱۳

فقط میتونم بگم بخونیدش حتما.👌👌👌👌👍👍🌹...ترجمه اش هم خوبه.

Ramtin
۱۳۹۹/۰۵/۲۵

سلام بچه ها🖐🏻 درباره این کتاب چندتا نکته وجود داره: *کتاب ترجمه خوبی داره، روونه و کاملا مطلب براتون جا میوفته؛ دست مترجمش درد نکنه✅ *کتاب به نکات مهمی اشاره میکنه، واقعا کتاب ارزشمندیه و مطالبی که داره واقعا رازهای شادی ان!✅ *بهتون پیشنهاد

- بیشتر
goli
۱۳۹۸/۰۷/۰۳

واقعا کتاب روان و گیرایه اکثر کتابهای انگیزشی حوصله آدم سر می‌برن اما واقعا این کتاب کشش داره

سارا
۱۳۹۷/۰۷/۲۹

یکی از بهترین کتابهای انگیزشی و خودیاری که تا حالا خوندم بیان روان و ساده ،خواننده رو به ادامه دادن ترغیب می‌کنه و حتی ارزش چندبار خواندن رو داره واقعا از طاقچه ممنونم.💓💓

باران
۱۳۹۸/۰۵/۱۶

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۱۲۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان