دانلود کتاب صوتی تنگسیر با صدای علی دنیوی ساروی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تنگسیر اثر صادق چوبک

دانلود و خرید کتاب صوتی تنگسیر

نویسنده:صادق چوبک
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۰از ۳۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تنگسیر

کتاب صوتی تنگسیر یکی از مهمترین آثار صادق چوبک نویسنده معاصر ایرانی است. ماجرای رمان در دواس و بوشهر می‌گذرد و نگاهی انتقادی به ساختار ناعادلانه در جنوب کشور دارد. امیر نادری فیلمی با عنوان تنگسیر از روی همین کتاب با بازی بهروز وثوقی ساخته است.

نسخه صوتی کتاب تنگسیر را با صدای علی دنیوی ساروی از انتشارات آوانامه می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی تنگسیر

 قهرمان داستان تنگسیر زایر محمد دلاور و جوانمرد تنگسیری است. او مردی است ساده و پاک و خانواده دوست، ولی برخی از شهرنشینان بندری سرمایه و دارایی وی را به امانت گرفته و خرج کرده‌اند. زایرمحمد بر آن می‌شود تا از آنان انتقام سختی بگیرد. پس با زن و دو فرزندش وداع می‌گوید تا برای نگاهبانی از درستکاری و آبرو و مردانگی خود آخرین راه چاره را در پیش گیرد.

صادق چوبک برای ساختن و پرداختن شخصیت زایرمحمد، سنگ تمام گذاشته است و یکی از درخشان‌ترین و فراموش‌نشدنی ترین شخصیت‌های ادبیات معاصر را خلق کرده است. شخصیتی که در عین جوانمردی، به دنبال حق خود می‌رود و برای به دست آوردن آن تلاش می‌کند و کسی نیست که از آن بگذرد و به خدا واگذارش کند. رسول پرویزی نیز داستان کوتاهی تحت تاثیر کتاب تنگسیر نوشته است و نام شخصیت اصلی داستانش را شیرمحمد نهاده است. 

کتاب صوتی تنگسیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب تنگسیر از زیباترین داستان‌ها و مهم‌ترین کتاب‌های ادبیات فارسی معاصر ایران است. شنیدن نسخه صوتی آن می‌تواند برای دوست داران ادبیات فارسی معاصر جذاب و لذتبخش باشد. کتاب تنگسیر به دلیل نگاه انتقادی که دارد، توجه دیگر علاقه‌مندان را هم به خود جلب می‌کند.

درباره‌ی صادق چوبک

صادق چوبک در تیر ۱۲۹۵ در بوشهر متولد شد. او نویسنده ایرانی بود که همراه صادق هدایت و بزرگ علوی ا‌ز پدران داستان‌نویسی‌ مدرن ایرانی است. در بوشهر و شیراز درس خواند و دوره کالج آمریکایی تهران را هم گذراند.در سال ۱۳۱۶ به استخدام وزارت فرهنگ درآمد. او نویسنده‌ی رئالیست است که مشکلات و مسائل زندگی مثل فقر را بی پرده به قلم درمیاورد. اما بسیاری او را به علت همین تندی قلم، نویسنده‌ای ناتورالیست می‌دانند.

از آثار مشهور وی می‌توان مجموعه داستان انتری که لوطی اش مرده بود و رمانهای سنگ صبور و تنگسیر نام برد.

صادق چوبک در تیرماه سال ۱۳۷۷ در برکلی درگذشت. 

جملاتی از کتاب صوتی تنگسیر

هوایِ آبکیِ بندر همچون اسفنج آبستنی هُرْمِ نمناک گرما را چِکه چِکه از تو هوای سوزان ورمی‌چید و دوزخ شعله‌ور خورشید تو آسمان غرب یله شده بود و گردی از نم بر چهره داشت. جاده «سنگی»، کشیده و آفتاب تو مغز سرخورده و سفید و مارپیچ از «بوشهر» به «بهمنی» دراز رو زمین خوابیده بود. جاده خالی بود. سبک بود. داغ و خاموش بود. سفیدی آفتاب بیابان با سایه یک پرنده سیاه نمی‌شد.

«کنار مهنّا» گرد گرفته و سوخته و خاموش با برگ‌های ریز و تیغ‌های خنجری‌اش، برزخ و خشمگین کنار جاده نشسته بود. همه می‌دانستند که این درخت نظر کرده است و هرکس از پهلوی آن می‌گذشت، چه روز و چه شب، بسم‌اللهی زیرلب می‌گفت و آهسته رد می‌شد. این «کنار» خانه اجنه و پریان بود و خیلی از مردم بوشهر قسم می‌خوردند که عروسی و عزای پریان را در میان شاخه‌های آن به چشم دیده‌اند.

سایه پهن تبدار «کنار» محمد را به سوی خود کشید و نیزه‌های سوزنده خورشید را از فرق سر او دور کرد. پیراهنش به تنش چسبیده بود و از زیر ململ نازکی که به تن داشت، موهای زبر پرپشت سیاهش تو عرقِ تنش شناور بود. تو سایه «کنار» که رسید ایستاد و به نیزه‌های مویین خورشید که از خلال شاخ و برگ‌ها تو چشمش فرومی‌رفت نگاهی کرد و بعد کنده کلفت پرگره آن را ورانداز کرد و گرفت نشست بیخ کنده‌اش و به آن تکیه زد. یک برگ تکان نمی‌خورد. سایه خفه سنگین «کنار» رو دلش فشار می‌آورد.

معرفی نویسنده
عکس صادق چوبک
صادق چوبک
ایرانی | تولد ۱۲۹۵ - درگذشت ۱۳۷۷

صادق چوبک را همراه صادق هدایت و بزرگ علوی از پدران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند. او در تیر ۱۲۹۵ در بوشهر به دنیا آمد. پدرش تاجر بود، اما او دنباله رو شغل پدرش نشد و به کتاب روی آورد. در بوشهر و شیراز درس خواند و دوره کالج آمریکایی تهران را گذراند. در بیست و یک سالگی به استخدام وزارت فرهنگ درآمد.

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۸/۱۱/۲۷

تنگسیر نخستین رمان صادق چوبک است که در سال ۱۳۴۲ شمسی منتشر شده است. ماجرای رمان در دواس و بوشهر می‌گذرد. قهرمان داستان زایر محمد دلاور و جوانمرد تنگسیری است. او مردی است ساده، پاک و خانواده دوست ولی برخی

- بیشتر
علی
۱۳۹۶/۱۲/۲۰

فضا سازی خوب و جذابی داشت ; و از نظر صوتی واقعا دلچسب بود

نرجس منتظر
۱۳۹۶/۱۰/۱۰

وقتی گزارش. مشکل کتابی رو می دی اتفاقی هم دیگه پیام تخفیف ها برات نمیاد........

توحيد
۱۳۹۹/۱۰/۱۹

معنایی که از این کتاب برداشت کردم، توی بخشی از حکمت ٤٧٦ نهج البلاغه هست که حضرت فرمودن: و از سخت گیری و ستم بپرهیز زیرا سخت گیری موجب آوارگی مردم شود و ستم، کار را به درگیری می کشاند... این قسمت کتابو پسندیدم

- بیشتر
محمدرضا بنانی
۱۴۰۰/۱۱/۱۸

تنگسیر تنگسیر مشهورترین اثر صادق چوبک، نویسنده معاصر ایرانی با دغدغه های اجتماعی و در معنای عام سیاسی است ، وی به همراه صادق هدایت و بزرگ علوی از بزرگان داستان نویسی مدرن ایران هستند ، او نویسنده ای رئالیست است

- بیشتر
momenhub
۱۳۹۹/۰۱/۱۰

فوق‌العاده است حتما بخونید و فیلم اش رو هم ببینید.

علی
۱۳۹۸/۱۲/۱۳

عالی بود ، لذت بردم ، ولی اویلش یکم خسته کنندس و هرچی به اواخر میره عالی تر میشه

رها
۱۳۹۷/۰۷/۲۶

خیلی دلچسب بود ممنون

shabnam
۱۳۹۶/۱۰/۱۲

فوق العاده زیبا و با حال و هوای خاص جنوبی

m.shehneh Sh
۱۳۹۶/۰۹/۲۵

واقعا عالیه. اولین کتاب صوتی که گوش دادم، همین بود. واقعا تصویر سازیش عالیه. آدم رو میبره به سالها پیش و با آداب و رسوم مردم خونگرم جنوب آشنای آشنا میکنه. صداگذاری و گوینده هم حرف نداره

زمان

۶ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۳۷۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۳۷۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان