دانلود و خرید کتاب درباب قدرت ویلیام شکسپیر ترجمه مرضیه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درباب قدرت اثر ویلیام شکسپیر

کتاب درباب قدرت

معرفی کتاب درباب قدرت

«در باب قدرت»، ترجمه مرضیه خسروی (-۱۳۵۹) برگزیده‌ای از نمایشنامه‌های شکسپیر، شاعر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی (۱۵۶۴-۱۶۱۶) است که به مفهوم قدرت از منظر او ( در محتوای نمایشنامه‌هایش) در حوزه‌های مختلف دولت، خانواده و جنگ می‌پردازد. برای نمونه در نمایشنامه هملت، صحنه سوم، پرده سوم از زبان روزنکرانتز درباره قدرت پادشاهی این‌گونه می‌خوانیم: هر فردی می‌بایست با تمام نیروی جسمانی و ذهنی‌اش خود را از گزند مصون دارد و این امر در خصوص شخصی که زندگی‌های بسیاری بسته به سعادت و آسایش اوست، بیشتر رخ می‌نماید. زوال چنین مهتری تنها موجب وفات وی نمی‌شود، بلکه چونان گردابی است که هر آن چه در نزدیکی اوست را نیز به درون خویش می‌کشاند. او چون چرخ عظیمی است که بر بلندای بلندترین کوه‌ها قرار گرفته و ده‌ها هزار شیئ کهتر بر آن آویخته و الصاق گشته است، هرگاه آن چرخ سقوط نماید، تمامی آن ملحقات نیز در آن تباهی سترگ سهیم خواهند بود. هرگز نبوده که پادشاهی آهی از دل برکشد، مگر آن که عامه ناله‌ای سر داده باشند.

نظرات کاربران

کاوه
۱۳۹۶/۰۵/۳۱

معرکه است.بهترین قسمتهای نمایشنامه های شکسپیر که درباره قدرت بحث شده.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
من اعلامیه مرگم را با اشک‌هایم بر باد می‌نویسم.
Borna
اگر بر ضد دشمنان خویش بجنگید، ثروت کشورتان، اجر رنج‌های‌تان خواهد بود
آیه بانو راد(ایراندخت)
اگر برای ساقط کردن ستمگری عرق بریزید، پس از کشته شدن ستمگر، در آرامش خواهید خفت
آیه بانو راد(ایراندخت)
خدایان شاهدند که سخنان من به این علت است که گرسنه نان‌ام نه تشنه انتقام.
آیه بانو راد(ایراندخت)
اگر کسی لایق ناسزای تو باشد، آن کس پدرتو، یعنی آن ژنده پوش فقیر است، همانی که زن گدائی را باردار کرده و توی دغلباز بدبخت ذاتی را به وجود آورد. دور شو از این جا. اگر از پست‌ترین مردم زاده نشده بودی باز هم مردی رذل و چاپلوس بودی.
آیه بانو راد(ایراندخت)
فقر خود خواسته عمری به مراتب طولانی‌تر از دولتمندی نامطمئن دارد و زودتر به کمال مطلوب دست می‌یابد
آیه بانو راد(ایراندخت)
هرگز نبوده که پادشاهی آهی از دل برکشد، مگر آن که عامه ناله‌ای سر داده باشند.
آیه بانو راد(ایراندخت)
خدایان شاهدند که سخنان من به این علت است که گرسنه نان‌ام نه تشنه انتقام.
آیه بانو راد(ایراندخت)
کیست آن کسی که ایشان از او پیروی می‌کنند، به راستی نجیب زادگان، او جباری است خونخوار و قاتل، کسی که در خون پرورش یافته و به خون جان خویش استوار نموده است. کسی که وسایلی فراهم کرد تا بدانجا برسد که اینک رسیده است و بعد آن‌هایی را که وسیله کمکش بودند، کشت. سنگی پست و پلید، که ظاهر سلطنت انگلستان وی را صاحب ارج و قربی نموده است؛ سلطنتی که او به خیانت بر تخت آن تکیه زده است. کسی که همیشه دشمن خدا بوده و اگر شما با دشمن خدا بجنگید، خداوند شما را به عنوان سرباز خود حفظ خواهد کرد.
آیه بانو راد(ایراندخت)
در کاری چنین سترگ که همانا سرنگون کردن حکومتی و بر مسند نشاندن حکومتی دیگر است، باید که نیک وضعیت زمین و نقشه را بسنجیم، درباره پی‌هایی مستحکم موافقت کنیم، با استاد کاران مشورت کنیم، وسائل خویش را بشناسیم تا دریابیم که تا چه اندازه توانایی بر عهده گرفتن چنین کاری را داریم و توان دشمن را نیز ارزیابی نماییم
آیه بانو راد(ایراندخت)

حجم

۱۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱۰۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان