دانلود و خرید کتاب پاییز پدر سالار گابریل گارسیا مارکز ترجمه حبیب گوهری‌راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پاییز پدر سالار

«پاییز پدرسالار» نوشته گابریل گارسیا مارکز (۲۰۱۴-۱۹۲۷)، نویسنده برجسته آمریکای لاتین است. این کتاب رویکردی نقادانه به نظام‌های دیکتاتوری آمریکای جنوبی دارد و پایان حکومت یک دیکتاتور نظامی خیالی را روایت می‌کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

او با بدترین نا امنی‌های زمینی و بدشگون ترین خورشیدگرفتگی و دام‌های آتشین در زندگی اش رو به رو شده بود. حالا دیگر به سختی کسی پیدا می‌شد که پیشگویی‌ها را درباره‌ی سرنوشتش باور کند!

با این وجود در حالی که مشغول مومیایی کردن جسدش بودند، همه منتظر بودند که پیشگویی‌ها به وقوع بپیوندد. مثل حرفی که گفته بودند: «روز مرگش گل‌ولای باتلاق‌ها به سرچشمه یعنی به رودخانه‌ها بازمی‌گردند، باران می‌بارد و شکل تخم مرغ‌ها پنج ضلعی می‌شود و جهان را سکوت و تاریکی فرا می‌گیرد، چون او انتهای آفرینش جهان هستی است.»

نمی‌توانستیم باور نکنیم... هنوز روزنامه‌هایی منتشر می‌شدند و خبر جاودانگی‌اش را می‌دادند و با نوشته‌های بایگانی شده برایش جلال و جبروت جعل می‌کردند. هر روز عکس او در صفحه‌ی اول روزنامه در کمال اقتدار و سرزنده با لباس نظامی و پنج درجه‌ی روزهای اوجش چاپ می‌شد و سن و سالش را گم کرده بودیم. طبق معمول در عکس‌هایش در حال افتتاح بناهای مشهور و تاسیسات عمومی بود و یا خبر جلسه ای رسمی که روز گذشته او مدیریتش کرده، اما در اصل همه مربوط به سده‌ی قبل بود. می‌دانستیم که این موضوعات درست نیست، در واقع از زمان مرگ وحشتناک لتیسیا نازارنو او در انظار عمومی دیده نشده بود. سال‌های سال در کاخ تنهایی اش به همان حال باقی ماند، اما کارهای حکومتی به شکل روزانه روال عادی خودش را طی می‌کرد.

معرفی نویسنده
عکس گابریل گارسیا مارکز
گابریل گارسیا مارکز
کلمبیایی | تولد ۱۹۲۷ - درگذشت ۲۰۱۴

گابریل گارسیا مارکز در شهر آراکاتاکا در کلمبیا به دنیا آمد و هشت سال نخست زندگی‌اش را با پدربزرگ و مادربزرگ مادری‌اش گذراند. پدربزرگ و مادربزرگ مارکز، هر دو داستان‌سرایان فوق‌العاده‌ای بودند، اما رویکرد آن‌ها در داستان‌گویی با یکدیگر بسیار تفاوت داشت. پدربزرگش به مارکز جوان داستان‌هایی درباره‌ی تاریخ، جنگ و مزارع موز محلی گفت. از سوی دیگر، مادربزرگ او زنی خرافاتی بود که به شدت به ارواح و جهان ماوراء طبیعی اعتقاد داشت و داستان‌هایی که برای مارکز تعریف می‌کرد نیز شامل همین مضامین بود.

نظرات کاربران

خسرو
۱۳۹۷/۰۸/۲۱

این رمان درباره استبداد حکومت های دیکتاتوری صحبت میکنه و راههایی که برای فریب مردم بکار میبرند اما ... این رمان برای کسانی که رمان خواندن را برای داستان رمان میخونن اصلا جالب نیست مخصوصا عزیزانی که رمانهای عاشقانه و عامه پسند دوست

- بیشتر
کاربر ۱۰۵۹۱۲۲
۱۴۰۱/۰۲/۱۷

یکی از شاهکار های گابریل گارسیا مارکز که ۷ سال وقتشو صرف این کتاب کرده. اما به غایت و به غایت خسته کننده . داستان ریتم کندی داره که تا پایان این ریتم ادامه پیدا میکنه خیلی جاها به زحمت

- بیشتر
golmohammadi
۱۳۹۷/۰۲/۲۶

نمیتونم ارتباط برقرار کنم! سر در نمیارم نصفه ولش کردم

کاربر ۷۱۰۹۸۶۲
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

بنظرم کتاب خیلی عالی برای من که عاشق کتاب خوندنم😌

سید..09187021397..دعا نویسی حرفه ایی
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

سلام.. عالی

کاربر ۶۹۱۴۱۵۹
۱۴۰۲/۰۵/۱۵

من که زیادی از این کتاب خوشم نیومد اما زیادی بدم نبود 🙃

negin79
۱۳۹۸/۱۲/۱۲

واقعا گنگه

دل آرا
۱۴۰۱/۰۴/۰۱

هیچ گونه جذابیتی نداشت و به نظر من خوندنش وقت تلف کردنه و هنوزم برام سواله که چرا برترین کتاب مارکزه؟!

mohammadreza
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

اصلا خوشم نیومد و برام گنگ بود البته من چاپیش رو خوندم و ارتباط برقرار نکردم و نصفه رهاش کردم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
مرگ درست زمانی اتفاق افتاد که او آن را از همیشه کم‌تر می‌خواست، وقتی او تازه حقیقت زندگی را فهمیده بود که انسان زندگی نمی‌کند، بلکه زندگی خود را به سر می‌رساند. _ «لعنتی... انسان فقط زنده است. انسان خیلی دیر یا زود یاد می‌گیرد که مجلل‌ترین زندگی‌ها هم فقط به نقطه‌ای می‌رسند که به انسان یاد می‌دهد چطور باید زندگی کرد.»
کاربر ۱۴۷۷۵۴۹
تجربه‌های خشن، باعث شد تا باور کند که وحشتناکترین دشمن هر کس در قلب اوست.
کاربر ۱۴۷۷۵۴۹
«هر بازنده‌ای تا زمانی که زنده بماند دشمن خطرناکی است»
حسین میری
«مشکل این کشور از این است که مردم فرصت زیادی دارند که به چیزهای دیگر بیاندیشند.» و دنبال راه سرگرم کردن آن‌ها بود؛ جشنواره‌ی شعر در ماه مارس و مسابقه‌ی سالیانه‌ی انتخاب ملکه‌ی زیبایی را برگزار کرد. در منطقه‌ی کارائیب بزرگ‌ترین زمین بازی بیسبال را ساخت و شعار «یا مرگ یا پیروزی» را رواج داد.
Mogtaba ETEMADMOGHADDAM
اولین باری که او را دیده بودند در ابتدای خزان خودش بود و هنوز ملت برایش کمی جالب بود و اصلا احساس نمی‌کرد که ممکن است مرگ حتی در زمان تنهایی، در اتاق خواب خودش تهدیدش کند و همچنان حکومت می‌کرد، انگار که قرار نیست او بمیرد؛
Mogtaba ETEMADMOGHADDAM
او اعتقاد داشت مدرکی که ثابت کننده‌ی خلع یک رییس‌جمهور است، تنها گواهی فوت اوست.
MSadra

حجم

۳۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان