دانلود و خرید کتاب منتخب مفاتیح‌ الجنان شیخ عباس قمی ترجمه محیی‌الدین مهدی الهی‌قمشه‌ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منتخب مفاتیح‌ الجنان اثر شیخ عباس قمی

کتاب منتخب مفاتیح‌ الجنان

نویسنده:شیخ عباس قمی
انتشارات:پیام آزادی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۶از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب منتخب مفاتیح‌ الجنان

مفاتیح الجنان به معنای کلید‌های بهشت‌ها است که نام رایج‌ترین کتاب دعا در بین شیعیان، تألیف شیخ عباس قمی است. این کتاب مجموعه‌ای از دعاها، مناجات‌ها، زیارات، اعمال مخصوص ایام سال و ماه و آداب و رسوم دینی را شامل می‌شود که از پیامبر اسلام و ائمه شیعیان و علما نقل شده است. شیخ عباسی قمی این کتاب را به فاطمه‌زهرا تقدیم کرده است.

درباره کتاب مفاتیح‌الجنان

مفاتیح الجنان در سال ۱۳۴۴ ق در مشهد منتشر و در مدت کوتاهی در بین شیعیان همه‌گیر شد. در خانه‌ها و اماکن متبرکه شیعیان ایران این کتاب به وفور یافت می‌شود و معمولا تنها منبع مورد مراجعه بسیاری از شیعیان جهان برای اعمال مستحبی و مناسبت‌های مذهبی است. مفاتیح الجنان از پرتیتراژترین کتاب‌های چاپ شده در ایران است و در طی حدود قرن اخیر هزاران بار توسط ناشران مختلف به چاپ رسیده‌ است که برخی از این ناشران بازاری و فاقد صلاحیت و تخصص بوده‌اند.

با توجه به وجود برخی اشتباهات چاپی و املایی در کتاب مفاتح الجنان، سازمان چاپ و نشر قرآن کار بررسی نسخه‌های مختلف و اعلام ایرادات تایپی به ناشران را آغاز کرده‌است و برای چاپ این کتاب صدور مجوز الزامی است. در کتاب مفاتح الجنان قبل از هر چیز چند سوره از قرآن کریم آمده است که در بعضی از دعا‌ها خواندن آن‌ها توصیه شده است.

مشهورترین ترجمه این کتاب به فارسی از مهدی الهی قمشه‌ای است. محدث قمی، با همان مضمون ادعیه، زیارات و نماز‌ها کتاب الباقیات الصالحات را نیز به مفاتیح الجنان افزوده که در بیشتر نسخه‌ها در حاشیه مفاتیح درج شده است. این کتاب به چندین زبان از جمله زبان‌های اردو، انگلیسی و فرانسه ترجمه شده است. ویلیام چیتیک اسلام‌شناس آمریکایی ضمن این‌که صحیفه سجادیه را به انگلیسی ترجمه کرده است، چند دعا از مفاتیح الجنان را نیز ترجمه و ضمیمه آن کرده ‌است.

محتوای مفاتیح الجنان را به صورت زیر می‌تونا دسته‌بندی کرد:

· آداب، مقدمات، تعقیبات نماز و خواص نماز و سوره‌ها

· اعمال روز و شب و ایام هفته

· مناجات (شامل مناجات خمسه عشر و امام علی (ع))

· دعا‌های معروف از جمله دعای سمات، دعای کمیل، دعای جوشن کبیر و...

· زیارت‌ها

· اعمال ماه‌ها

· نماز‌های مستحبی از جمله نماز لیله الدفن، نماز حاجت و...

· دعا‌هایی برای حل مشکلات

· آداب عقیقه، استخاره و...

· آداب مربوط به دفن میت و...

چرا باید کتاب مفاتیح الجنان را مطالعه کنیم؟

کتاب مفاتیح الجنان کامل‌ترین کتاب دعا برای شیعیان است و واجب است که همه‌ی ما مفاتیح الجنان را در خانه داشته باشیم و با دعاها و آداب آن آشنا باشیم.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب را به کسانی که دوست دارند همه‌ی آداب و زیارت‌های دین اسلام را بدانند و با آن‌ها آشنا باشند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شیخ عباس قمی

عباس بن محمدرضا قمی مشهور به شیخ عباس قمی و محدث قمی در سال 1294 ق به‌دنیا آمد . او از علمای شیعه در زمینه حدیث و خطابه است و همچنین صاحب تألیفات بسیاری در حوزه‌های مختلف دینی است که معروف‌ترین آنها مفاتیح الجنان است. محدث قمی در سال ۱۳۵۹ق در نجف درگذشت و در حرم امام علی (ع) دفن گردید. پسر محدث قمی نقل کرده است که پدرش تمام کتاب را با وضو نگاشته است.

شیخ عباس قمی برای تکمیل دانش خود در زمینه علوم و معارف اسلامی سفرهایی را به کشورهای اسلامی داشته و به همین علت اساتیدی در شهرها و حوزه‌های مختلف داشته است. شیخ عباس قمی بعد از آن‌که تحصیلات دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در قم گذراند در سال 1332 ق برای اقامت وارد مشهد شد. او به اصرار و تقاضای آقا حسین قمی اقامت در مشهد را قبول کرد و تا سال ۱۳۵۴ق در مشهد سکونت داشت.

شیخ عباس قمی بعد از واقعه مسجد گوهرشاد و قتل عام مردم و تبعید آقا حسین قمی در سال ۱۳۵۴ق به نجف بازگشت و تا پایان عمر در آن جا ماند. شیخ عباس قمی در سال ۱۳۵۹ق در نجف درگذشت و در حرم علی بن ابیطالب (ع) دفن شد.

فهرست کتاب مفاتیح الجنان

باب اول: ادعیه

باب دوم: اعمال سالیانه

باب سوم: بخش زیارات

تکه هایی از کتاب مفاتیح الجنان

اللّٰهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَفْتَقِرَ فِي غِنَاكَ، أَوْ أَضِلَّ فِي هُدَاكَ، أَوْ أَذِلَّ فِي عِزِّكَ، أَوْ أُضامَ فِي سُلْطانِكَ، أَوْ أُضْطَهَدَ وَالْأَمْرُ إِلَيْكَ . اللّٰهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَقُولَ زُوراً، أَوْ أَغْشَىٰ فُجُوراً، أَوْ أَكُونَ بِكَ مَغْرُوراً.

خدایا به تو پناه می‌آورم از این‌که نیازمند شوم در سایه‌ی بی‌نیازی تو، یا گمراه شوم در کنار هدایت تو، یا خوار شوم در جنب عزّت تو، یا مظلوم واقع شوم در سایه سلطنت تو، یا پایمال شوم و کار مربوط به توست، خدایا به تو پناه می‌آورم از این‌که زور بگویم، یا در بدکاری فرو روم یا در برابر تو مغرور گردم.

اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاجْعَلْ لِى مِنْ أَمْرِىَ فَرَجاً وَمَخْرَجاً، وَارْزُقْنِى مِنْ حَيْثُ أَحْتَسِبُ وَمِنْ حَيْثُ لَاأَحْتَسِبُ.

خدایا! درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد و در کارم برای من گشایش و راه نجات قرار ده و مرا از آنجا که گمان می‌برم و از آنجا که گمان نمی‌برم، روزی عطا کن.و این دعایی است که جبرئیل آن را به حضرت یوسف(علیه‌السلام) هنگامی‌که در زندان بود آموخت.

نظرات کاربران

معجزه ی سپاسگزاری
۱۳۹۸/۰۳/۲۷

یا معید!یا راد یوسف علی یعقوب... ای بازگرداننده یوسف به یعقوب...مگذار خیال خالش را با خود به خاک ببرم. دعای مشلول.

S
۱۳۹۶/۰۱/۰۹

أین الرجبیون امشب تمام عاشقان را دست به سر کن یک امشبی بامن بمان بامن سحرکن دعا در هر روز ماه رجب و در تعقیبات نمازهای یومیه خوانده می‌شود:‌  یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ، وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ، یا مَنْ یُعْطِی الْکَثیرَ  بِالْقَلیلِ،

- بیشتر
غریبه
۱۳۹۶/۰۱/۱۱

💎چند دعا از صحیفه سجادیه در شب دعا و آرزو 💎 🔸بار خدایا،درود بفرست بر محمد و خاندانش و ایمان مرا به کامل ترین درجات ایمان و یقین مرا بـه برترین مراتب یقین و نیت مرا به نیکوترین نیتها و عمل

- بیشتر
kondory
۱۳۹۶/۱۲/۰۶

عالیه خوشم اومد. 😍

pouriya-72
۱۳۹۵/۱۲/۲۷

بهتر بود مفاتیح رورایگان قرار میدادید

غریبه
۱۳۹۶/۰۲/۲۳

🔸قسمتهایی از مناجات شعبانیه ✨بسیار زیبا 🍃خدایا! بر پیامبر و دودمان پاکش درود فرست، و آنگاه که تو را می خوانم و صدایت می زنم، صدا و دعایم را بشنو و اجابت کن،و آنگاه که با تو نجوا می کنم، بر من

- بیشتر
کاربر ۴۶۹۳۶۹۳
۱۴۰۲/۰۸/۱۴

خط پسیار خوانا و خوبی دارد ترجمه هم عالیست اما مثلا در سوره یاسین کلمه جا افتاده است اما من دعای عهد و زیارت عاشورا و حدیث کسا را از وی این کتاب میخوانم

عرفان نجفی
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

کتاب ناقص هست دعای افتتاح و ابوحمزه و بعضی دعاهای دیگه رو نداره

حسن باقری
۱۳۹۹/۱۰/۰۱

متاسفانه فونت کتاب بسیار درشت است و تنظیمات فونت ندارد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۱۶ صفحه

قیمت:
۳,۰۰۰
تومان