دانلود و خرید کتاب هفت عادت مردمان موثر استفن آر. کاوی ترجمه صدیقه فرهادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر استفن آر. کاوی

کتاب هفت عادت مردمان موثر

معرفی کتاب هفت عادت مردمان موثر

کتاب هفت عادت مردمان موثر اثری در حوزه‌ی توسعه‌ی فردی و خودیاری نوشته‌ی استفان کاوی نویسنده‌ی آمریکایی است. کاوی در این کتاب روش نهادینه‌ کردن عادت‌های بنیادین برای یک زندگی موفق و شاد را شرح داده است. روش او با آموزه‌های سطحی و کم‌مایه نسبتی ندارد، چراکه کاوی رمز موفقیت مردمان موثر را در عادات بنیادین می‌داند که با درونی‌سازی اصول صحیح به‌دست می‌آید. او مخاطبانش را گام‌به‌گام تا رسیدن به این نقطه همراهی می‌کند.

انتشارات هورمزد کتاب ۷ عادت مردمان موثر را با ترجمه‌ی صدیقه فرهادی منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه کرده است. این کتاب در طاقچه در فرمت epub عرضه شده است. پس از خرید و دانلود این کتاب، می‌توانید آن را در اپلیکیشن طاقچه همانند یک کتاب pdf در موبایل، تبلت یا ویندوز خود مطالعه کنید.

درباره کتاب ۷ عادت مردمان موثر

کتاب هفت عادت مردمان موثر نوشته‌ی استفان کاوی، نویسنده، تاجر و سخنران فقید آمریکایی است. این کتاب در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و آن‌گونه که از نامش پیداست، کتابی اصول‌محور است و بر پایه‌ی قواعدی شکل گرفته که عادت‌های درست و الگوهای صحیح رفتاری را در مخاطبانش ایجاد می‌کند. روشی که استفان کاوی پس از سال‌ها تجربه‌ی عملی و مطالعه به دست آورده و متمایز از روش‌های معمول و متداول دوران حاضر است. دورانی که همگان را به کسب موفقیت و مکنت در زمانی کوتاه وعده می‌دهد و تشویق می‌کند. دوران فست‌فود و درمان‌های رفتاری سریع که وعده‌هایش در سریع به نتیجه رسیدن همه را بدعادت کرده و از تامل و تداوم باز نگه داشته است. اما عادت‌هایی که می‌تواند از ما انسان‌هایی موثر، با منش درست و موفقیت‌های بادوام بسازد، یک‌روزه به‌دست نمی‌آید و از رعایت یک سلسله اصول حاصل می‌شود. کاوی این راه روشن را در کتاب جذاب خود پیش روی خوانندگان گذاشته است، راهی که سخت نیست اما پیوستگی می‌خواهد و به نگاهی نوتر و تلاشی مداوم نیاز دارد. کتاب ۷ عادت مردمان موثر به ده‌ها زبان برگردانده شده و بیش از پانزده میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. کتاب هفت عادت مردمان موثر را «صدیقه فرهادی» به فارسی برگردانده و نشر «هورمزد» به جاپش رسانده است.

الگو، کلید اصلی

استفان کاوی معتقد به «اصول اخلاقی منش» است، که در مقابل آن «اصول اخلاقی شخصیت» قرار دارد. به گفته‌ی او اصول اخلاقی شخصیت پس از جنگ جهانی اول مطرح و محبوب شد. این دیدگاه موفقیت را تابعی از شخصیت، چهره‌ی عمومی، نگرش‌ها، رفتارها و تکنیک‌هایی می‌داند که فرآیندهای تعامل انسانی را تسهیل می‌کند. اما تمرکز بر تکنیک که شالوده‌ی اصول اخلاقی شخصیت را برساخته است، مانند درس‌ خواندن شب امتحانی است؛ با عجله، بدون دستاوردی ریشه‌دار و بسیار زوال‌پذیر. در مقابل، طبق اصول اخلاقی منش یک زندگی موفق و اصیل، وابسته به اصولی اساسی است که با یادگیری و تمرین آن‌ها، موفقیت و شادی پایدار به‌دست می‌آید. بر این اساس رفتارها و نگرش ما به زندگی بر پایه‌ی الگوهایی است که در وجود ما نهایی می‌شود. الگو همان پارادایم یا به عبارتی نقشه‌‌ی راه موفقیت است که بدون آن به بیراهه می‌رویم و در شوره‌زار زندگی گم می‌شویم. گیریم که در میانه‌ی راه به سایه‌ای موقتی دست یابیم، اما این سایه (تکنیک‌های عمومی موفقیت) کار اساسی را که نجات ما از بیابان است، به انجام نمی‌رساند.

کاوی بخش اول کتاب هفت عادت مردمان موثر را با مهارت و پختگی تمام به الگوها و اصول پرداخته و ذهن مخاطبانش را هوشمندانه برای درک عادت‌های موثر موفقیت آماده کرده است.

هفت عادت مردم موثر چیست؟

هسته‌ی اصلی کتاب ۷ عادت مردمان موثر بی‌شک، همان هفت عادتی است که عنوان کتاب به ما وعده داده است. کاوی بخش دوم، سوم و چهارم کتاب را به معرفی هفت عادت مهم افراد موثر اختصاص داده است. هفت عادتی که بناست موفقیت و شادی پایدار ما را تضمین کند. عنوان این هفت عادت از این قرار است: «کنشگر باشید»، «از آغاز به نتیجه بیندیشید»، «کارهای مهم را در اولویت قرار دهید»، «برنده/برنده شوید»، «ابتدا دیگران را درک کنید، سپس بخواهید شما را درک کنند»، «هم‌افزایی» و «اره را تیز کنید».

کاوی هرکدام از این عنوان‌ها را با تمام ابزارهای علمی و تجربی خود شرح داده است. با کلماتی که برآمده از کار و گذر عمر در این عرصه است. با خواندن متن کتاب و شناختی که از درک نگرش کاوی به ارزش‌های اخلاقی تجربه می‌کنیم، حسی جدید و تازه خواهیم یافت. اصولی که به‌طور کلی و با توصیه‌های اخلاقی بعضا خشک و خسته‌کننده پذیرفته بودیم، حالا از چهارچوبی دیگر عرضه می‌شوند و جالب این‌که تغییر چهارچوب، برداشت ما را نسبت به آن‌ها تغییر می‌دهد. حالا می‌توانیم این اصول و عادت‌های بنیادین و اخلاقی را در خود نهادینه کنیم و راه موفقیت ثابت و بادوام را در بیایبان زندگی بپیماییم و به سرمنزل برسیم، بی‌آن‌که از سختی راه، کم‌ترین هراسی به دل راه دهیم. کاوی در بخش «سخن آخر» با عنوان «حقیقت جدید هفت عادت، عادت هشتم» به سوال‌های پرتکراری که احتمالا هر خواننده‌ای پس از خواندن کتاب از او خواهد داشت، پاسخ‌هایی جذاب داده است.

تجربه‌ی تربیت فرزند

نکته‌ی قابل ذکر دیگر درباره کتاب هفت عادت مردمان موثر، ایده گرفتن کاوی از تربیت و پرورش اخلاقی پسرش است. او و همسرش پس از تجربه‌ی راه‌هایی نه‌چندان مطلوب در تربیت فرزند، مسیری را درمی‌یابند که ایده‌ی اصلی کتاب حاضر را ساخته است. کاوی از آن تجربه و رفتار با فرزندش بسیار یاد کرده و آن را در دل مطالب کتاب، جای داده است. تجربه‌ای بسیار شیرین که هم به جذابیت کتاب افزوده و هم می‌تواند راهنمایی برای مخاطبان در موقعیتِ مشابه از حیث پرورش فرزند باشد.

دانلود و خواندن کتاب هفت عادت مردمان موثر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب ۷ عادت مردمان موثر را به علاقه‌مندان کتاب‌های خودیاری و توسعه‌ی فردی پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید کتاب هفت عادت مردمان موثر را بخوانیم؟

این کتاب رویکردی ریشه‌ای و اصول‌محور دارد. اول اسکلت‌بندی موفقیت را در ذهن انسان ایجاد می‌کند و بعد به تکنیک‌ها که نقشی فرعی‌تر دارند، می‌پردازد. خواندن این کتاب از این حیث می‌تواند حتی به درک بیشتر سایر کتاب‌های توسعه‌ی فردی کمک کند.

درباره‌ی استفان آر کاوی

استفن ریچارد کاوی نویسنده، تاجر، استاد دانشگاه و سخنران فقید آمریکایی است. او در ۲۴ اکتبر سال ۱۹۳۲ در شهر سالت‌لیک سیتی ایالت یوتا به دنیا آمد. کاوی تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌ی مدیریت بازرگانی و در دانشگاه یوتا آغاز کرد. او پس از دریافت مدرک لیسانس خود برای ادامه‌ی تحصیل به دانشگاه هاروارد رفت و در رشته‌ی ام‌بی‌ای تحصیل کرد. کاوی به مطالعه‌ی مذهبی نیز علاقه داشت و در رشته‌ی آموزش مذهبی دانشگاه بریگام دکترا گرفت. او از کلیسا تاثیری عمیق پذیرفت و بسیاری آثارش را وام‌گرفته از این تفکرات می‌دانند، البته به شکلی نو. او ایده‌های مذهبی را عمل‌گرایانه و مناسب جامعه‌ی هدف تغییر داده است.

در کنار آموزه‌های کلیسا، کاوی از «پیتر دراکر» یکی از نظریه‌پردازان بزرگ مدیریت و «کارل راجرز» از نظریه‌پردازان مشهور شخصیت، تاثیر پذیرفته و ایده گرفته بود. مهم‌ترین بخش فعالیت کاوی در طول زندگی‌اش دست‌کم از حیث شهرت‌افزایی برای خود او، نوشتن و انتشار کتاب بود. معروف‌ترین کتاب او هفت عادت مردمان موثر است که میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسیده است. «مجله‌ی تایم» در سال ۱۹۹۶ کاوی را به‌عنوان یکی از ۲۵ فرد تاثیرگذار معرفی کرد. کاوی در سال ۲۰۱۲ به‌دلیل جراحات ناشی از سانحه‌ی دوچرخه‌سواری و در زمانی که کرسی استادی دانشگاه یوتا را در اختیار داشت، درگذشت.

کدام ترجمه از ۷ عادت مردمان موثر را بخوانیم؟

کتاب هفت عادت مردمان موثر مانند همه‌ی کتاب‌های محبوبی که با اقبال مواجه می‌شوند، چندبار به فارسی ترجمه شده است. اما بهترین ترجمه هفت عادت مردمان موثر کدام است؟ «گیتی خوشدل» مترجم صاحب‌نام کتاب‌های روانشناسی نسخه‌ی اولیه‌ی کتاب را که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد، به‌روانی ترجمه کرد. کتاب حاضر را که در سال ۲۰۰۴ به‌روز شده است، «صدیقه فرهادی» دقیق و خوش‌خوان ترجمه کرده و نشر «هورمزد» آن را منتشر کرده است.

«محمدرضا آل‌یاسین» (نشر هامون) و «معصومه تاجمیری» (نشر یوشیتا) دیگر مترجمانی هستند که این کتاب را به فارسی برگردانده‌اند.

امانت گرفتن هفت عادت مردمان موثر استیون کاوی

این کتاب در طرح طاقچه بی‌نهایت قرار گرفته است. با ثبت‌نام در طرح کتابخانه اشتراکی «طاقچه بی‌نهایت» و پرداخت مبلغی کم، می‌توانید بیش از ۳۰هزار کتاب الکترونیکی از جمله کتاب هفت عادت مردمان موثر را امانت بگیرید.

جملاتی از کتاب هفت عادت مردمان موثر

« مردمان موثر به جای مدیریت زمان، به مدیریت اولویت های خود می پردازند. این افراد به جای آن که وقت خود را صرف امور ضروری و فوری نمایند، اولویت را به امور مهم اختصاص می دهند.»

«مردمان موثر دارای نگاه برنده-برنده می باشند. بدین مفهوم که آن ها جویای منافع متقابل و چندجانبه هستند. با این نگرش، تمامی افراد سهیم در یک برنامه، احساس تعهد را تجربه می نمایند.»

«خیلی آسان است که خودمان را در دام فعالیت شدید، شلوغی زندگی، کار کردن سخت‌‎تر و سخت‌تر برای بالا رفتن از نردبان موفقیت گرفتار کنیم تا در نهایت به این نتیجه برسیم که این کار در واقع تکیه کردن به یک دیوار اشتباهی است.»

نظرات کاربران

مـَه‌سـا
۱۳۹۸/۱۲/۲۳

(×_دلیل سه ستاره دادنم فقط بخاطر ترجمه ی خیلی بدشه که توصیه میکنم حتما از یک مترجم دیگه بخونید..) کتاب میتونه کمک خیلی ویژه ای در ارتباط با خودتون و خانواده و دیگران ،افزایش اعتماد به نفس و ...‌کلی چیزای خوب

- بیشتر
Hemmat
۱۳۹۶/۰۴/۱۸

عرض ادب و پوزش از دهه ی 90 میلادی بود که روانشناسی قدرت بعنوان شاخه ای از علم روانشناسی و بویژه فرا روانشناسی با انتشار گسترده ی کتاب های آنتونی رابینز : « بسوی کامیابی » ۳ جلد « توان بی پایان

- بیشتر
marya1
۱۳۹۸/۰۸/۳۰

نمیدونم چرا بعضیا زیر هر کتابی مینویسن عالیه.شما این کتابو با این ترجمه نقد کن دوست عزیز نه با ترجمه ای ک خوندی.ترجمه این کتاب خیلی بد و افتضاحه.مترجما تخصصی تو زمینه کتابی ک ترجمه میکنن ندارن و باعث کج

- بیشتر
پدرام
۱۳۹۹/۰۱/۰۲

۳ تا ترجمه (آل‌یاسین و تاجمیری) دیدم هر کدوم به نحوی افتضاح هستن.. این اولاش داغونه میره جلوه بهتر میشه، اون آل یاسین که کلا داغونه.. و اون تاجمیری هم فقط آولاش خوبه... یعنی افتضاححححح... والا من متن اصلی کتاب رو

- بیشتر
شیما
۱۳۹۹/۰۲/۱۶

بهترین ترجمه این کتاب برای خانم خوشدل و تاجمیری هست. در کل کتاب خوب و مؤثریه

M3iti
۱۳۹۶/۰۵/۱۴

من بیش از چندین سال کتابهای متعددی راجع به موفقیت فردی خوندم. این کتاب قطعا جمع بندی و چکیده بسیار مفید همه کتاب هایی بوده که خوندم و قطعا یکی از بهترین کتاب هایی که در طول زندگیم خوندم. نویسنده

- بیشتر
لیلا
۱۳۹۹/۰۴/۱۰

این کتاب را اصلا توصیه نمی کنم که با این ترجمه بخونید، من حدود سیصد صفحه خوندم ولی هیچی متوجه نشدم، این کتاب، ترجمه گیتی خوشدل عالی هست و شما اول تا آخر کتاب نکات و جملات کاربردی هست یاد

- بیشتر
zahra
۱۳۹۸/۱۰/۰۲

کتاب فوق العاده موثر و مفیدیه ،پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید،مطالعه عمیق و با حواس جمع،من‌ نسخه چاپیش رو از یه مترجم دیگه خودم و چون ازون کتابهایی که همیشه باید تو کتابخونه داشت و هرچند وقت یکبار مرور کرد

- بیشتر
◕‿◕
۱۳۹۹/۰۵/۰۴

(۱۴ کتاب خوب و کاربردی ای هست. تعریفش رو زیاد شنیده بودم. ولی متاسفانه این ترجمه‌اش خیلی روان نبود. فهم بعضی جملات ترجمه شده مشکل بود و به سختی جلو میرفت خوندنش😅 البته خود نویسنده هم بعضی جملات رو بی جهت مدام

- بیشتر
Hemmat
۱۳۹۶/۰۴/۱۸

عرض ادب به دوستان عزیز و فرهیخته از دهه ی 90 میلادی بود که روانشناسی قدرت بعنوان شاخه ای از علم روانشناسی و فرا روانشناسی با انتشار و ترجمه ی کتاب های : «بسوی کامیابی» و « توان بی پایان »

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷۱)
برای یک روز کامل، به گفتار خود و افراد دور و برتان گوش بدهید.
مـَه‌سـا
«در هجده سالگی، نگران تفکر دیگران در مورد خودتان هستید. وقتی چهل ساله می‌شوید، اهمیتی نمی‌دهید که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند؛ و زمانی‌که شصت ساله می‌شوید، پی می‌برید که اصلاً هیچ‌کس در مورد شما فکر نمی‌کرده است!
m.norouzi
«با یک انسان همان‌طور که هست، رفتار کن و او همان‌طور باقی خواهد ماند. با یک انسان آن‌گونه که می‌تواند و باید باشد، رفتار کن و او همان خواهد شد که می‌تواند و باید باشد.»
مـَه‌سـا
وقتی مردم با ما مخالفت می‌کنند، ما فوراً فکر می‌کنیم که آنان در اشتباهند. اما همان‌طور که آن تجربه نشان داد، افرادی با ذهنِ روشن و شفاف چیزها را متفاوت با دیگران می‌بینند و تجربه‌هایی منحصربه‌فرد را برای خود می‌آفرینند.
مـَه‌سـا
مبتکر، با استعداد، توانا و باهوش بود. همه این را می‌دانستند. اما در مدیریت خود مانند یک دیکتاتور رفتار می‌کرد. رفتار او با کارکنانش مانند رفتار با «احمق‌ها» بود، گویی آن‌ها هیچ قوۀ تشخیصی ندارند.
مـَه‌سـا
. ذهن خود را از هر چیزی به‌جز آنچه خواهید خواند و آنچه از شما خواسته خواهد شد، پاک کنید
مـَه‌سـا
دل، دلیل‌هایی برای خودش دارد که هیچ دلیل و منطقی آن‌ها را نمی‌پذیرد.
مـَه‌سـا
«در هجده سالگی، نگران تفکر دیگران در مورد خودتان هستید. وقتی چهل ساله می‌شوید، اهمیتی نمی‌دهید که دیگران در مورد شما چه فکری می‌کنند؛ و زمانی‌که شصت ساله می‌شوید، پی می‌برید که اصلاً هیچ‌کس در مورد شما فکر نمی‌کرده است! تعجب نکنید مردم به‌قدری سرگرم مسائل زندگی خود هستند که به یاد شما نمی‌افتند و اگر هم بیفتند، نگران این هستند که شما درباره‌شان چه فکری می‌کنید! پس بهتر است زمانی را که برای نگران شدن در مورد اینکه مردم درباره‌ی لباس، خانه و عقیده‌ها و هدف‌های شما چه فکری می‌کنند، هدر دهید، صرف تفکر و اندیشیدن در مورد انجام کارهایی کنید که شما را به هدف‌هایتان می‌رساند».
abadian
عمل کنید وگرنه بازیچۀ عملکرد دیگران می‌شوید
مـَه‌سـا
خود او نیز شکنجه‌های بسیاری را تحمل کرد. تا جایی که حتی از چند لحظۀ بعد خود خبر نداشت که آیا در میان نجات‌یافتگان خواهد بود یا از کسانی که روانۀ کورۀ آتش می‌شوند و خاکستر آن‌ها بر اساس سرنوشت دور ریخته می‌شود. روزی تنها و برهنه در اتاقی کوچک نشسته بود و به نهایت آزادی بشر، یعنی به آزادی نازی‌ها فکر می‌کرد که هیچ‌وقت از آن‌ها گرفته نمی‌شد. او می‌دانست که نازی‌ها هستند که محیط و دور و بر او را کنترل می‌کنند و هر بلایی بخواهند بر سر او می‌آورند، اما ویکتور فرانکل فردی خودآگاه بود و مانند یک ناظر خارجی به درگیری‌های خود نظارت داشت. ماهیت او دست نخورده و سالم مانده بود. او فهمید که خودش تصمیم گرفته است که چطور همۀ این چیزها تا این حد رویش تأثیر بگذارند
مـَه‌سـا

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

قیمت:
۱۱۷,۰۰۰
۵۸,۵۰۰
۵۰%
تومان