دانلود و خرید کتاب pmbok در عمل فرانک پی‌. سالادیس ترجمه فرامرز خجسته
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب pmbok در عمل اثر فرانک پی‌. سالادیس

کتاب pmbok در عمل

معرفی کتاب pmbok در عمل

کتاب PMBOK در عمل؛ کاربست عملی کتاب راهنمای پیکره‌ دانش مدیریت پروژه تألیف فرانک پی‌.سالادیس و هارولد کرزنر است. این کتاب با ترجمهٔ فرامرز خجسته در انتشارات آریانا قلم چاپ شده است. هدف کتاب حاضر این بوده است که شکاف بین حوزه‌ٔ نظریه و حوزه‌ٔ عمل را پر نماید و فرایندها، تکنیک‌ها و ابزارهای توصیف‌شده در کتاب راهنمای پیکره‌ٔ دانش مدیریت پروژه را به مراحل قابل اجرا و عملیاتی تبدیل نماید.

 كتاب راهنمای پیکره‏ دانش مديريت پروژه، در كتابخانه‌های هزاران مدير پروژه در سراسر جهان يافت ‌می‌شود و حداقل به هشت زبان ترجمه شده ‌است. اين كتاب، به‌عنوان بخشی از منابعِ مطالعاتی آزمون حرفه‌ای مديريت پروژه، كه به‌وسيله انجمن مديريت پروژه برگزار می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گيرد و صدها سازمان و دفتر مديريت پروژه آن را به‌عنوان مرجعی برای برنامه‌ريزی پروژه‌ها يا برای توسعه‌ٔ متدولوژی‌های اختصاصی مديريت پروژه، به‌كار می‌برند.

درباره کتاب pmbok در عمل: کاربست عملی کتاب راهنمای پیکره‌ی دانش مدیریت پروژه

کتاب راهنمای پیکره‌ دانش مدیریت پروژه، که به‌وسیله‌ٔ انجمن مدیریت پروژه منتشر می‌گردد، چهارچوب و استانداردهای لازم برای حرفه‌ٔ مدیریت پروژه را فراهم می‌کند. این کتاب در قالب حوزه‌ها‌ی نه‌گانه‌ٔ دانش و پنج گروه فرایندی اصلی، پیکره‌ٔ دانش مدیریت پروژه را تشریح و تبیین می‌نماید تا در برنامه‌ریزی پروژه‌ها به مدیران پروژه در هر سطح سازمانی کمک رساند.

حجم عظیمِ اطلاعاتِ موجود در کتاب راهنمای پیکره‌ٔ دانش مدیریت پروژه، می‌بایست در فضای عملیِ پروژه‌ها، به کارآمدترین شکل ممکن به‌کار گرفته شود تا یک پروژه به شیوه‌ای اثربخش مدیریت شود. در واقع مدیران پروژه به مرجعی نیاز دارند که کتاب راهنمای پیکره‌ دانش مدیریت پروژه را به عرصه‌ٔ عمل نزدیک‌تر کند و آن‌ را به‌منظور مدیریتِ پروژه‌ها، به ابزاری قدرتمند تبدیل سازد.

کتاب pmbok در عمل: کاربست عملی کتاب راهنمای پیکره‌ دانش مدیریت پروژه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

محتوای کتاب حاضر به‌گونه‌ای عرضه شده است که برای مدیران پروژه، با هر سطح تجربه‌ای، چه مدیران به‌تازگی منصوب‌شده و چه مدیران مجرّب مفید باشد. این کتاب برای علاقه‌مندان مدیریت پروژه و کسانی که قصد شرکت در آزمون حرفه‌ای مدیریت پروژه را دارند نیز بسیار مفید است.

بخشی از کتاب pmbok در عمل: کاربست عملی کتاب راهنمای پیکره‌ی دانش مدیریت پروژه

تنها با مقدار اندكي تخيل، تحليل نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهديدها مي‌تواند براي تكوين برنامه‌ي پروژه به‌كار گرفته شود. مديران، اين تحليل را به‌عنوان يك روش برنامه‌ريزيِ راهبردي، كه براي ارزيابيِ نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهديدهاي موجود در يك پروژه يا يك فعاليتِ مخاطره‌آميز كسب‌وكار، مورد استفاده قرار مي‌گيرد، درنظر مي‌گيرند. اين تحليل، تعيين هدف فعاليت مخاطره‌آميز كسب‌وكار يا پروژه و شناسايي عوامل داخلي و خارجي، كه در جهت دست‌يابي به آن هدف، مطلوب يا نامطلوب هستند را دربر مي‌گيرد. از منظر مدير پروژه، تحليل نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهديدها به برنامه‌ريزي ريسك نيز مربوط مي‌شود. صرف‌نظر از ديدگاه‌هاي [گوناگون]، اين تكنيك، يك تكنيك مفيدِ برنامه‌ريزي مي‌باشد. نقل‌قولي وجود دارد كه اكثر مديران پروژه با آن آشنا هستند: «اگر در انجام برنامه‌ريزي، شكست بخوريد، پس براي شكست خوردن برنامه‌ريزي مي‌كنيد.» من همچنين به نقل‌قول منتسب به ناپلئون: «اولين مجروح در هر نبرد، برنامه است»، و نقل‌قولي از ژنرال دوايت دي. آيزنهاور: «من همواره دريافته‌ام كه در آماده‌شدن براي نبرد، برنامه‌ها بي‌فايده هستند، اما برنامه‌ريزي كاملاً ضروري است»، ارجاع مي‌دهم.

نظرات کاربران

saeedbosak
۱۴۰۰/۰۸/۲۸

بی مزه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۱ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان