دانلود و خرید کتاب ۵ زبان عشق گری چاپمن ترجمه محمد یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ۵ زبان عشق

کتاب 5 زبان عشق -با عنوان فرعی رازهایی برای داشتن عشق پایدار- نوشته‌‌ی گری چاپمن و درباره‌‌ی اصول دوست داشتن زن و مرد و عشق ورزیدن این دو به یکدیگر است. داشتن رابطه‌‌ای سالم و پایدار نیازمند رعایت اصولی است که چاپمن در این کتاب درباره‌‌ی آن‌‌ها توضیح می‌‌دهد. این کتاب در سال ۲۰۱۳ میلادی به چاپ رسید و عنوان پرفروش‌‌ترین‌‌ اثر نیویورک تایمز و سایت آمازون را از آن خود کرد.

کتاب پنج زبان عشق با ترجمه محمد یوسفی توسط نشر نوین منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است. می‌توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را خریداری و دانلود کنید. نسخه الکترونیکی این اثر با فرمت epub در طاقچه منتشر شده که در مقایسه با فرمت pdf قابلیت‌های بیشتری برای مطالعه ارائه می‌دهد.

درباره‌ و خلاصه کتاب پنج زبان عشق اثر گری چاپمن

نویسنده‌‌ی کتاب 5 زبان عشق درک عمیقی از یک رابطه‌‌ی پایدار و عشقی طولانی دارد، زیرا معتقد به این نکته است که آدمی درون خود یک مخزن عشق نهفته دارد. اصطلاح مخزن عشق که چاپمن از آن سخن به میان می‌‌آورد، نیاز ملموس و واقعی هر شخص، برای عشق ورزیدن و دوست داشته شدن است. نویسنده عنوان می‌‌کند که اگر نیازهای معطوف به عشق آدمی برآورده گردد، این مخزن عشق پر خواهد شد و فرد احتمالا در دوست داشتن و دوست داشته شدن، سخاوت به خرج خواهد داد. روی دیگر ماجرا اما چنین است که اگر نیازهای معطوف به عشق هر فردی برآورده نگردد، مخزن عشق وی خالی خواهد شد. در این صورت او یا نمی‌‌تواند عشق بورزد و یا این امر برایش سخت و ناممکن به نظر خواهد آمد.

گری چاپمن در ادامه‌‌ی کتاب پنج زبان عشق از اصول پنچ‌‌گانه‌‌ی زبان عشق حرف می‌‌زند. این اصول عبارتند از: تأیید کلمات طرف مقابل، درک زمان (هم در ابراز عشق و هم در عدم ابراز آن)، هدیه دادن، کمک و یاری رساندن به طرف مقابل در نیازهای روزمره‌‌اش و در نهایت تماس و لمس فیزیکی. خواننده‌‌ی کتاب ۵ زبان عشق، شاید وقتی به این پنچ اصل برسد، آن‌‌ها را کوچک شمرده و در پی تخفیف آن‌‌ها برآید، اما قطعا از سمت نویسنده غافلگیر خواهد شد.

یک بار دیگر به اول مطلب بازگردیم: گفتیم که گری چاپمن درک عمیقی از یک رابطه‌‌ی پایدار و عشقی طولانی دارد. دلیل این جمله این است که نویسنده به سرعت داستان‌‌های متعددی از زوج‌‌هایی را مطرح می‌‌کند که او به آن‌‌ها مشاوره داده است. داستان‌‌هایی که تنها یکی از این پنج اصل در آن‌‌ها رعایت نشده بوده و زندگی زن و مرد را به ورطه‌‌ی تنش و چالش کشانده است. چاپمن که به این زوج‌‌های جوان مشاوره داده است، طی پژوهشی عملی به این نتیجه می‌‌رسد که زن و مرد پس از اتمام مرحله‌‌ی اولیه‌‌ی عشق (معمولا دو سال پس از هر رابطه این مرحله به پایان می‌‌رسد) سخاوتشان نسبت به کارهای عاشقانه کم شده و در نهایت هر دو طرف از ابراز کلامی عشق دست خواهند کشید. این‌‌جاست که او برای ماندگاری عشق توصیه می‌‌کند که پس از پایان مرحله‌‌ی اولیه‌‌ی عشق، هر دو طرف، زبان یکدیگر شوند.

با پنج اصلی که چاپمن در کتاب از آن‌‌ها به‌عنوان پنج زبان عشق نام می‌‌برد، مخزن خالی‌شده‌‌ی عشق دوباره پر خواهد شد. نویسنده آن‌‌قدر روی مطلبی که بیان می‌‌کند مسلط است که شیوه‌‌های ابراز 5 زبان عشق را در زوج‌‌های جدا از هم، زوج‌‌هایی که به دلیل شغل همسر، مردسالاری در رابطه‌‌شان بیش‌‌تر دیده می‌‌شود و حتی زوج‌‌هایی که پرخاشگری می‌‌کنند آزمایش کرده و نتایج مثبتی از آن گرفته است.

جمله‌‌ای معروف برای کتاب گری چاپمن می‌‌توان گفت و آن این است که هرکسی که عشق را تجربه کرده است می‌‌تواند بگوید که عاشق شدن آسان است اما بخش مشکل ماجرا در دنیای کنونی، عاشق ماندن است. پنج زبان عشقی که نویسنده از آن‌‌ها سخن می‌‌گوید بایستی در عمل انجام پذیرد تا درصد موفقیت آن سنجیده شود. به همین منظور نویسنده در کتابش، آزمونی آنلاین برای زوج‌‌ها ترتیب داده است که بتوانند مشخص کنند که چند زبان از عشقشان فعال است. بدین‌‌گونه که هر کدام از طرفین به‌‌طور مجزا این کتاب را خوانده و در زمانی مشخص اقدام به ابراز زبان عشق می‌‌کنند.

کلمات تأییدی همچون ستایش و تشویق طرف مقابل می‌‌تواند اولین گام برای ابراز زبان عشق تعیین گردد.

در دنیای کنونی که برای زندگی نیاز است که زن و مرد بعضا همپای یکدیگر کار کنند، شاید زمان کافی برای ابراز عشق و توجه به همدیگر وجود نداشته باشد. دومین زبان عشق چاپمن همین‌‌جا آغاز می‌‌شود. طرفین هرچقدر هم درگیر مسائل روزمره شوند، نباید از زمان کافی عشق ورزیدن غفلت کنند. گاهی وقت‌‌ها آن‌‌قدر زندگی زن و مرد، یکنواخت پیش می‌‌رود که مناسبت‌‌های مختلف از خاطرشان می‌‌رود. این‌‌جاست که زبان سوم عشق گری چاپمن فعال می‌‌شود: هدیه دادن طرفین به دلایل گوناگون اعم از سالروز تولد، سالروز ازدواج، اعیاد مختلف و غیره نوعی از ابراز عشق ماندگار است.

بعضی‌‌وقت‌‌ها، طرفین یک ازدواج آن‌‌قدر درگیر کار خود هستند که به کار طرف مقابل کاری ندارند! این‌‌جاست که چهارمین زبان عشق چاپمن به یاری زوج‌‌ها می‌‌آید: کمک کردن در امور یکدیگر، باعث می‌‌شود که هرکدام از طرفین متوجه این موضوع باشند که هنوز عشقشان پایدار و توجه کافی در این عشق موجود است.

انسان ذاتا موجودی است که نیاز به لمس فیزیکی دارد. بعضی اوقات طرفین یک ازدواج این اصل را به کلی فراموش کرده و خود را از هم پنهان می‌‌کنند! نهایتا پنجمین زبان عشق گری چاپمن این‌‌جا به کمک این زوج‌‌ها می‌‌آید: لمس فیزیکی حتی در حد یک بغل کردن چند دقیقه‌‌ای به طرف مقابل می‌‌فهماند که عشق بینشان به مانند روز اول، حاضر و پابرجاست.

خواندن و دانلود کتاب پنج زبان عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم؟

در جواب این سؤال بایستی گفت تقریبا به تمامی زوج‌‌ها پیشنهاد می‌‌شود که این کتاب را بخوانند. ما در روزگاری زندگی می‌‌کنیم که زنان و مردان درگیر زندگی ماشینی و تکنولوژیک هستند. آن‌‌ها بعضا از امور شخصی و زناشویی غافل شده و نیاز به مشاوره برای کم‌‌ کردن فاصله است. این مشاوره، به صورت خواندنی در کتاب گری چاپمن آمده است؛ پس توصیه می‌‌شود که تمامی زوج‌‌ها یا کسانی که روی چگونگی پایداری یک ارتباط سالم مطالعه می‌‌کنند، این کتاب را بخوانند.

چرا باید کتاب 5 زبان عشق با ترجمه محمد یوسفی را بخوانیم؟

همان‌‌گونه که گفته شد در روزگاری زندگی می‌‌کنیم که هرگونه اختلافی میان زوج‌‌ها پیش می‌‌آید آن‌‌ها نیاز به مراجعه به مشاور یا حتی جدایی دارند. خواندن کتاب پنج زبان عشق فرصتی دوباره به آن‌‌ها می‌‌دهد که با انجام اموری که چاپمن در این کتاب به آن‌‌ها اشاره می‌‌کند، خود را بسنجند. با این سنجش احتمالا نیاز به مراجعه به مشاور و یا جدایی طرفین کم‌‌تر خواهد شد.

درباره‌ گری چاپمن؛ نویسنده کتاب

گری دِمونت چاپمن، متولد دهم ژانویه ۱۹۳۸ میلادی، نویسنده و مشاور خانواده‌‌ی مشهور آمریکایی است که تاکنون از وی چهل عنوان کتاب منتشر شده است. او مجری یک برنامه‌‌ی رادیویی، برنامه‌‌ای درباره‌‌ی زبان عشق و برنامه‌‌ی صبح شنبه‌‌ها با دکتر چاپمن است. برنامه‌‌های رادیویی چاپمن به‌صورت هفتگی و بعضا روزانه در بیش از ۴۰۰ ایستگاه رادیویی پخش می‌‌شود. با این همه، گری چاپمن را بیش‌‌تر به‌‌واسطه‌‌ی کتاب 5 زبان عشق می‌‌شناسند. این کتاب تا سال‌‌ها در صدر فهرست پرفروش‌‌ترین آثار نیویورک تایمز و سایت آمازون قرار داشت. این اثر به بیش از ۵۰ زبان ترجمه و منتشر شده است. در آخرین آماری که از نشر این کتاب بیرون آمده است، تاکنون بیش از بیست میلیون نسخه از کتاب به فروش رفته است.

گری چاپمن دارای مدرک فوق لیسانس انسان‌‌شناسی از کالج ویتون است و مدرک دکترای خود را از دانشگاه ویک فارست دریافت نموده است. او به مدت ۴۰ سال مشاور خانواده بوده است و تجربیاتش را با نوشتن کتاب‌‌های مختلف پیرامون ازدواج و شکل‌‌گیری رابطه‌‌ی پایدار و سالم ادامه می‌‌دهد. گری چاپمن از همین تجربیات در زندگی شخصی خویش نیز بهره برده است؛ به‌‌نحوی که بیش از ۴۵ سال از ازدواج وی با همسرش، کارولین، می‌‌گذرد. ماحصل این ازدواج دو فرزند به نام‌‌های شلی و درک است. عمده فعالیت وی در حال حاضر نگارش کتاب‌‌هایی پیرامون زبان عشق، تدریس و مشاوره به افراد مختلف و همچنین شرکت در سمینارهای مرتبط با ازدواج است.

جملاتی از متن کتاب ۵ زبان عشق

مردم به زبان‌های عشق متفاوتی صحبت می‌کنند. زبان عشق شما ممکن است با زبان عشق همسرتان متفاوت باشد، همانند تفاوت زبان چینی با فارسی. اگر زبان همسر شما چینی باشد، هر چقدر به زبان فارسی به او ابراز عشق کنید او نخواهد فهمید و در نهایت نمی‌دانید چطور به هم عشق بورزید. دوستی که در ابتدا از او صحبت کردم، وقتی به همسر سومش می‌گفته که او چقدر زیبا است، عاشق اوست و به او افتخار می‌کند، در حقیقت با زبان «کلام تاییدآمیز» با او صحبت می‌کرده است. او صادقانه ابراز عشق می‌کرده اما همسرش زبان او را نمی‌فهمیده است. شاید همسرش به دنبال ابراز عشق به زبان خودش بوده و آن را نمی‌دیده است. صادقانه ابراز عشق کردن کافی نیست.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب ۵ زبان عشق، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظرات کاربران

⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
۱۴۰۰/۰۲/۰۱

💜 این کتاب رو میشه در چند جمله خلاصه کرد. اصل کلامش به این صورته که هر کسی یه زبان عشق داره. و برای ابراز عشق واقعی به هر شخص باید به زبان مختص اون شخص رفتار کرد. کسی که

- بیشتر
ناهیــــــد
۱۳۹۹/۰۹/۱۶

به شدت توصیه میکنم. به محض دیدن و یا شنیدن این کتاب برای خوندنش تعللی نکنید با خوندنش متوجه میشید که از رفتار با عشقتون چیزی نمی دونستید.ساده و روان ،بسیار کاربردی و مفید حتی برای مجردها

azar
۱۳۹۷/۱۱/۲۶

پنج زبان عشق جزء بهترین کتابهای روانشناسی که خوندم.دلم می خواد بقیه کتابهای گری چاپمن رو بخونم. کتاب میگه آدما دارای مخزن عشق هستن و وقتی مخزن عشقشون پر باشه احساس رضایت و خوشحالی می کنن و تمایل پیدا می کنن

- بیشتر
Ramtin
۱۳۹۹/۰۴/۲۳

اگه این کتاب رو بخوام با چیزایی که از اثر مرکب یاد گرفتم تلفیق کنم و نظرمو بگم میگم که: اگه توی رابطه هستید این کتاب بدردتون میخوره و اگه کارایی که کتاب میگه رو بعد از شناخت زبان عشق شریکتون

- بیشتر
kordelia
۱۳۹۹/۰۵/۱۱

حرف کتاب شفاف و مشخص است و کلید گشایش در روابط چه بین همسران و چه نزدیک ترین افراد زندگی‌مان را در اختیارمان قرار میدهد. اینکه برای ابراز عشق به شیوه خودمان سماجت نکنیم و زبان عشق عزیزانمان را کشف

- بیشتر
Fereshte
۱۳۹۷/۰۱/۲۱

همینطوری کتاب رو دانلود کردم،همینطوری یه نگاه به فهرست انداختم،یهو آخر فهرست تست شخصیت شناسی ۵ زبان عشق رو دیدم و این یعنی تحریک کنجکاوی😃 ترغیب شدم ببینم آیا تست درست بوده رفتم و فصول۵ زبان عشق رو به ترتیب خوندم

- بیشتر
مهرداد پورفرج
۱۳۹۷/۰۵/۰۷

عالی تونستم به کمک این کتاب رابطه ای که داشت خراب میشد برگردونم

بهار
۱۳۹۷/۰۳/۰۶

واقعا فکر کنم بهترین کتابی بود که تونست به طور منطقی رو طرز تفکر من تاثیر بذاره همه ی کتابا شعاری و نصیحتی هستن ولی این واقعا ذهن آدمو درگیر میکنه و آدم دوست داره از راه کار هاش استفاده

- بیشتر
k.t
۱۳۹۷/۰۶/۱۵

این کتاب به من یادآوری کرد: ما موجودات مختاری هستیم و برای انجام کارها اول تصمیم میگیریم. و اینکه درسته ما تحت تاثیر شخصیت خودمونیم اما حتی تحت امر اون هم نیستیم. مهم اینه تصمیم به انجام کاری بگیریم واقعا. و خب آدم ها

- بیشتر
Nasiri
۱۳۹۹/۰۹/۱۸

خیلی کتاب خوبی بود ، برای بهتر شدن رابطه هاتون حتما حتما بخونیدش .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴۵۵)
دانشجویی که عاشق می‌شود نمراتش افت می‌کند. حین عاشقی مطالعه کردن آسان نیست. فرض کنید فردا درمورد جنگ سال ۱۸۱۲ امتحان دارید، وقتی عاشق باشیم، جنگ سال ۱۸۱۲ چه اهمیتی دارد؟ شما عاشق هستید و هر چیز دیگری بی‌اهمیت است.
Abas
می‌تونیم چیزی رو از همدیگه درخواست کنیم، اما نمی‌تونم طلب کنیم. درخواست کردن به عشق جهت میده اما طلبکار بودن جریان عشق رو متوقف می‌کنه».
sinamrp
خیلی از ما گوش دادن را به خوبی بلد نیستیم. بیشتر بلدیم فکر کنیم و حرف بزنیم. یاد گرفتن «گوش دادن» ممکن است به اندازه یاد گرفتن یک زبان خارجی سخت باشد، اما اگر می‌خواهیم عشقمان را نشان دهیم، باید آن را یاد بگیریم.
sinamrp
انزوا برای روح انسان مخرب است. به همین علت است که سلول انفرادی در زندان بی‌رحمانه‌ترین تنبیه محسوب می‌شود. در قلب موجودیت انسان میل به صمیمی شدن با شخصی دیگر و مورد عشق او قرار گرفتن وجود دارد.
Mohsen7080
ما یک حقیقت اساسی را نادیده گرفته‌ایم: مردم به زبان‌های عشق متفاوتی صحبت می‌کنند.
ka'mya'b
به دنیای واقعی ازدواج و زندگی مشترک خوش آمدید، جایی که همیشه داخل سینک مو هست و لک‌های رنگی روی آینه مشاهده می‌شوند. جایی که جملات از «امشب شام کجا بریم؟» به «چرا شیر نخریدی؟» تبدیل می‌شوند. اینجا دنیایی است که بچه‌ها، خویشاوندان جدید، شغل و قبض آب و برق نیازمند توجه هستند، دنیایی که در آن، زندگی روزمره و رنجش‌ها می‌توانند به آرامی عشق را کنار بزنند. در این دنیا، یک نگاه یا حرف باعث رنجیدن شود. دو نفر که شدیدا عاشق هم هستند ممکن است دشمن هم شوند و محل زندگی‌شان به میدان جنگ تبدیل شود.
ka'mya'b
وقتی همسرتان با شما حرف می‌زند، با او تماس چشمی برقرار کنید. نگاه کردن به چشمان او باعث می‌شود ذهن شما درگیر موضوع دیگری نشود و نشان می‌دهد که تمام توجه‌تان به او است.
sinamrp
برای بعضی افراد ارزش هدیه بخاطر ارزش مالی آن نیست، بلکه به این خاطر ارزشمند است که نشان از عشق دارد.
sinamrp
اگر حضور فیزیکی همسرتان برای شما مهم است، از شما عاجزانه درخواست می‌کنم این مورد را زبانی به او بگویید. انتظار نداشته باشید ذهن شما را بخواند. از سوی دیگر، وقتی همسرتان از شما می‌خواهد که کنارش بمانید، خواسته‌ی او را جدی بگیرید و کنارش بمانید.
sinamrp
هدیه دادن برای ابراز عشق ضروری است. هدیه‌ها نشانه‌های قابل دیدن عشق هستند. در جشن‌های ازدواج عروس و داماد به هم حلقه می‌دهند.
sinamrp

حجم

۳۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

حجم

۳۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۳ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
۱۹,۵۰۰
۵۰%
تومان