دانلود و خرید کتاب بازنگری رسانه آلیسا میلر ترجمه مهدی مبصری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازنگری رسانه اثر آلیسا میلر

کتاب بازنگری رسانه

نویسنده:آلیسا میلر
انتشارات:انتشارات شکیب
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بازنگری رسانه

«بازساخت رسانه» نوشته آلیسا میلر(-۱۹۸۰) است. این کتاب به ما می‌گوید چگونه اخبار را بهتر از گذشته بفهمیم و مهم‌تر از آن، چگونه سعی کنیم خودمان آگاهی‌مان را به درستی افزایش دهیم. در این رهگذر، پانوشت‌های هر صفحه یاری‌مان می‌دهند تا برای تحقیق عمیق‌تر درباره‌ی موضوعات، به منابع بیشتری دسترسی داشته باشیم.

اگر بخواهیم بدانیم عقاید، رویدادها و موضوعات گوناگون، چگونه زندگی، جامعه و جهان ما را نشانه رفته‌اند، باید نسبت به اخبار شنونده‌ای هوشیارتر، خواننده‌ای دقیق‌تر و بیننده‌ای محتاط‌تر باشیم. ما در شرایط کنونی با عیب و نقص‌های بسیاری روبه‌رو هستیم و در عین‌حال از ظرفیت حیرت انگیزی برای اصلاح امور برخورداریم. دنیای خبری محتاج بازسازی است، و ما همان کسانی هستیم که باید این کار را انجام دهیم! این کتاب انتقاد از خبر و رسانه نیست، بلکه بحث و گفت‌وگویی است درباره‌ی دریافتی بهتر از اخبار.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

تفاوت‌ها می‌تواند شکل وخیم‌تری به خود بگیرد هنگامی که با پراکندگی مخاطبان رسانه‌های خبری و این واقعیت که دیگر مردم فاقد تجربه‌های مشترک در شنیدن، دیدن یا خواندن اخبار هستند، روبه‌رو شویم. پیو اشاره می‌کند: ۶۶ درصد دانشجویان به‌وسیله‌ی یک دستگاه دیجیتال به اخبار دسترسی دارند. هم‌چنین ۲۷ درصد از بزرگسالانی که از مدرک تحصیلی به‌نسبت بالایی برخوردار هستند، به فناوری دیجیتال برای کسب خبر دسترسی دارند. به‌همین ترتیب ۶۴ درصد خانواده‌هایی که درآمد سالانه‌ی ۷۵ هزار دلار یا بیشتر دارند، از اخبار دیجیتال استفاده می‌کنند. با این حال خانواده‌هایی که از درآمد سالانه‌ی کمتر از سی‌هزار دلار دارند، از این نوع دسترسی محروم هستند.۲۵ بدین ترتیب طبقه‌ای از اجتماع که درآمد و سطح تحصیلات پایین‌تری دارند، از جریان زندگی، اخبار و موضوعات مهمی که جهان امروز را شکل می‌دهند، بی‌اطلاع می‌مانند. جدا از این، در برخی موارد نوع هدایت جهان پیچیده‌ی امروز نیز در این زمینه تأثیرگذار است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
من برنامه‌های خبری را روزانه دنبال نمی‌كنم، چون به من ناامیدی می‌دهند. ترجیح می‌دهم اخبار بین‌المللی را نگاه كنم یا از طریق سایت‌های اینترنتی از اخبار مطلع شوم. این روزها بیشتر خبرها در پی برانگیختن احساسات در فضای مطبوعات هستند. آن‌ها در گزارش‌های خود واقعیت‌ها را مغرضانه تحریف می‌كنند.
Samaneh J

حجم

۸۵۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۸۵۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۹۰۰
تومان