دانلود کتاب صوتی تسلی بخشی‌های فلسفه با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تسلی بخشی‌های فلسفه اثر آلن دوباتن

دانلود و خرید کتاب صوتی تسلی بخشی‌های فلسفه

نویسنده:آلن دوباتن
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۴۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تسلی بخشی‌های فلسفه

کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه، نوشته‌ی ‌آلن دوباتن نویسنده و فیلسوف مشهور معاصر سوئیسی است. این کتاب بیشتر از اینکه بیانی فلسفی داشته باشد، زندگی پنج فیلسوف را روبه‌روی باورهایشان قرار می‌دهد و آن‌ها را با زبانی ساده و قابل کاربرد در زندگی روزمره بیان می‌کند تا به ما در مقابله با مشکلات زندگی و فلسفه ارتباطی صلح‌آمیز کمک کند.

درباره کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه

آلن دوباتن در کتاب‌هایش موضوعات روزمره را به روشی فلسفی بررسی می‌کند. او در کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه نیز بخش‌هایی از زندگی و نظریات فیلسوفان بزرگ جهان از یونان باستان تا قرن بیستم را بررسی کرده است. او این کتاب را برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ چاپ کرد و از آن زمان تا امروز مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و بیش از دویست هزار نسخه از آن به فروش رفته است. آلن دوباتن در این کتاب سعی می‌کند تا با استناد به آثار شش فیلسوف بزرگ راه‌حل‌هایی برای مشکلات روزمره ما خوانندگان برای ما پیدا کند.

ما با شنیدن کتاب صوتی تسلی بخشی‌های فلسفه از سقراط یاد می‌گیریم که عدم محبوبیت را باید نادیده گرفت؛ او به ما یاد می‌دهد چگونه بر احساس ناخوشایند محبوب نبودن غلبه کنیم. سنکا به ما کمک می‌کند تا بر احساس ناامیدی‌مان غلبه کنیم؛ او فلسفه را شیوه‌ای برای کمک به انسان‌ها در جهت غلبه بر تضادهای درونی و ناکامی‌ها می‌داند. اپیکور در مسائل مالی و بی‌پولی به ما راه‌حل‌هایی می‌دهد؛ اپیکور، لذت‌گرایی را سرآغازی برای یک زندگی موفق می‌داند. او عقیده دارد فلسفه باید به ما در جهت درک و شناخت پریشانی‌ها کمک کند. مونتنی راهنمایی‌های مناسبی برای ناکارآمدی به ما می‌دهد؛ مونتنی به ما می‌آموزد که تمام ویژگی‌های انسانی خودمان را قبول کنیم و دور از تعصب، رفتار انسان‌ها را براساس استدلال منطقی ارزیابی کنیم. هم‌چنین کسانی که دلشان شکسته است خواندن آثار شوپنهاور به آرامش می‌رسند؛ اندوه ناشی از عشق را می‌توان در کلام شوپنهاور بهتر درک کرد. ما تصور می‌کنیم زندگی می‌کنیم تا خوشبخت باشیم و تا زمانی که بر این اشتباه پافشاری کنیم، دنیا برایمان پر از تناقض خواهد بود.

کسانی که سختی‌های زیادی در زندگی دارند می‌توانند با نیچه همذات پنداری کنند؛ نیچه به ما یاد می‌دهد که دستیابی به رضایت بدون عبور از رنج‌های زندگی ممکن نیست. فقط در صورتی می‌توانیم به چالش‌های زندگی غلبه کنیم که خودمان را برای سختی‌ها آماده کرده باشیم.

چرا باید کتاب صوتی تسلی بخشی‌های فلسفه را گوش کنیم؟

ما در کتاب صوتی تسلی بخشی‌های فلسفه یاد می‌گیریم که مخالفت با دیگران، نشان‌دهنده اشتباه در طرز تفکر یا شیوه زندگی‌مان نیست؛ هر انسانی می‌تواند با استدلال‌های منطقی، باورهای عامه را زیر سؤال ببرد و مورد تردید قرار دهد. مطالعه کتاب‌های گوناگون به ما کمک می‌کند تا تعصب را کنار بگذاریم و بر ناتوانی فرهنگی غلبه کنیم.

شنیدن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی تسلی بخشی‌های فلسفه برای هر فلسفه‌دوست و فلسفه‌ندوستی می‌تواند جذاب و مفید باشد.

درباره آلن دوباتن

آلن دوباتن در سال ۱۹۶۹ در زوریخ، پایتخت سوئیس به دنیا آمد. او یک نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون ساکن بریتانیا است. او تمام دوران تحصیلش را در دبیرستان‌های شبانه‌روزی لندن گذراند و در دانشگاه کمبریج رشته‌ی تاریخ خواند. او دوره دکترای فلسفه را در دانشگاه هاروارد شروع کرد اما برای نوشتن آثار فلسفی به زبان ساده آن را رها کرد.

کتاب‌های آلن دوباتن موضوعات مختلفی را به شیوه‌ای فلسفی با تأکید بر ارتباط آن با زندگی روزمره بررسی می‌کند. دوباتن در سال ۲۰۰۸ به عضویت هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی به نام مدرسه زندگی درآمد. در سال ۲۰۱۵ توانست جایزه "یاران شوپنهاور" را از جشنواره نویسندگان ملبورن دریافت نماید.

از مهم‌ترین آثار آلن دوباتن می‌توان به جستارهایی در باب عشق، هنر سیر و سفر، تسلی‌بخش‌های فلسفه، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر همچون درمان، خوشی‌ها و مصایب کار، یک هفته در فرودگاه، در باب مشاهده و ادراک و... اشاره کرد. کتاب‌های او مسائل گوناگونی را به روش فلسفی و با تأکید بر رابطه آن با زندگی روزمره مورد بررسی قرار می‌دهد. مهم‌ترین کتب این نویسنده، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر و پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، نام دارند.

فهرست کتاب صوتی تسلی بخشی‌های فلسفه

مقدمه مترجم

1. تسلی بخشی برای عدم محبوبیت

2. تسلی بخشی برای نداشتن پول کافی

3. تسلی بخشی برای ناکامی

4. تسلی بخشی برای ناتوانی و عدم کفایت

5. تسلی بخشی برای قلب شکسته

6. تسلی بخشی برای سختی‌ها و مشکلات

تکه هایی از کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه

برای کاهش شدت طغیان و شورش ما علیه رویدادهایی که با اهداف و مقاصد ما بسیار تفاوت دارند، باید همیشه این مسئله را مدنظر داشته باشیم که قلاده‌ای دور گردن خود داریم. افراد حکیم و خردمند از ضرورت‌ها آگاه هستند و به‌جای آن‌که با مقاومت بی‌جا خودشان را خسته کنند، بی‌درنگ آن را دنبال می‌کنند. اگر به یک انسان حکیم بگویند که چمدانش در ترانزیت گم شده، ظرف چند ثانیه این واقعیت را می‌پذیرد. سنکا روایت کرده است که بنیان‌گذار فلسفه رواقی پس‌از آنکه اموالش را از دست داد، چگونه رفتار کرده بود:

وقتی زنون خبر غرق شدن کشتی را شنید و متوجه شد تمام بارهایش در دریا غرق شده است، بلافاصله گفت: «فورتونا به من امر کرده که فیلسوفی رها از مادیات باشم.»

ممکن است این حرف‌ها به‌عنوان دستورالعملی برای انفعال و سکوت قلمداد شود که می‌خواهد ما را ترغیب کند تا در مقابل ناکامی‌هایی که شاید بتوان بر آن‌ها فایق آمد، تسلیم شویم. ناکامی می‌تواند شهامت ما را برای ساختن یک کانال کوچک مانند کانال بورنژر در دره‌ای به فاصله چند کیلومتر از شمال پون دوگار به طول 17 متر و ارتفاع 4 متر را نیز از بین ببرد.

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

...love
۱۳۹۹/۰۷/۱۵

نظر با توجه به نسخه متنی: کتاب تسلی بخشی های فلسفه شامل شش بخش است که هر بخش در مورد یک فیلسوف و یک راه حل در مواجهه با مشکلی در زندگی است. شش بخش کتاب شامل موارد زیر است: با خواندن‌ این‌ کتاب‌

- بیشتر
مهشید
۱۳۹۷/۰۵/۰۲

این کتاب محشره ولی به هیچ عنوان کتاب گویاش پیشنهاد نمیشه. اول اینکه موسیقی که تو بخش اول استفاده شده و بعد هم دوباره چند جا استفاده میشه رو اعصابه. اون آرشه ای که روی ویولن کشیده میشه، حس میکردم

- بیشتر
FerFerism
۱۳۹۷/۰۳/۰۹

کتاب‌های آلن دو باتن همیشه من رو به آدمی قبل و بعد از اون کتاب تقسیم می‌کنه و خوانش آقای سلطان زاده این لذت رو دو چندان هم کرد. بخش سوم این کتاب مربوط به فیلسوفی به نام مونتنی هست که

- بیشتر
rana
۱۳۹۷/۰۴/۰۲

چه لزومی دارد برای اجزایی زندگی گریه کنیم؟کل زندگی گریه دارد.عالی بود😍

pouriya-72
۱۳۹۶/۰۲/۱۲

سلام این عالی و تو کتاب هایی بود که به طاقچه پیشنهاد دادم معلومه که به نظرات احترام میذارن و اهمیت میدن، من از طاقچه تشکر میکنم دمتون گرم.

میلاد
۱۳۹۶/۰۲/۱۸

گویندگی و تولید بسیار عالی حتما پیشنهاد میکنم مثل بقیه کتابهای آلن دو باتن ، محتوای خوب و عمیق با روایت شیرین و دلچسب

Zahra Rahimi
۱۳۹۹/۰۲/۲۹

جزء فوق‌العاده‌‌ترین کتابی‌هایی بود که تا به‌ حال خوندم؛ دیدگاه فلاسفه رو طوری بیان کرده که میتونیم با اونا همذات پنداری کنیم و به مشکلاتی که اغلب درگیرش هستیم تسلی ببخشیم.

NasrinQ
۱۳۹۸/۱۰/۲۱

بهترین کتابی که تا الان شنیدم ... فلسفه کاربردی این کتاب از کتابهای درپیت بازاری روانشناسی خیلی مفیدتر، قانع کننده تر و دوست داشتنی تره... بسیار دوسش داشتم و بسیار آموختم... از آقای آرمان سلطان زاده هم بابت اجرای عالی

- بیشتر
maryaa_njf
۱۳۹۹/۱۰/۰۱

این اولین کتابی بود که من از آلن دوباتن خوندم و بعد انقدر خوشم اومد که سراغ بقیه ی کتاب هاش هم رفتم. نسخه ی گویای کتاب عالیههههه و واقعا لذت بردم. به نظرم هرکس توی زندگیش به مباحث بیان شده در

- بیشتر
Mina
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

من نسخه چاپی کتابو خوندم...بینظیره...پیشنهادش میکنم دیدم دوستان نظرات خوبی راجع به کتاب دادن دیگه من تحلیل نکردم😊

زمان

۸ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۴۸۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۴۸۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان