دانلود کتاب سلام بر ابراهیم 1 | کتاب شهید ابراهیم هادی PDF
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سلام بر ابراهیم (۱) اثر گروه نویسندگان

کتاب سلام بر ابراهیم (۱)

۴٫۸
(۲۴۱۶)
خواندن نظرات

معرفی کتاب سلام بر ابراهیم (۱)

سلام بر ابراهیم مجموعه‌ای است که در قالب زندگینامه و ۶۹ خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقودالاثر «ابراهیم هادی» نوشته شده است. این کتاب حاصل بیش از پنجاه مصاحبه از خانواده و دوستان آن شهید است که همگی در گردآوری این مجموعه ارزشمند همکاری کرده‌اند. ابراهیم هادی از شهدای بزرگ هشت سال دفاع مقدس است و شناخت ویژگی‌ها و رفتارهای شخصیتی این شهید بزرگوار می‌تواند برای رشد و تعالی روحی همه‌ی ما مفید و ارزشمند باشد.

درباره کتاب سلام بر ابراهیم (۱)

شهید ابراهیم هادی در اول اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۳۶ به دنیا آمد و پس از بیست و هفت سال زندگی پر فراز و نشیب در بیست و دوم بهمن سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه به شهادت رسید. و پیکر پاکش در کربلای فکه گمنام ماند. کتاب سلام بر ابراهیم کاری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی است. این کتاب زندگینامه و خاطرات پهلوان بی‌مزار شهید ابراهیم هادی است. این کتاب از کودکی تا شهادت ایشان را دربر می‌گیرد. الگوهایی مثل زندگی ابراهیم‌ها می‌تواند همچون چراغی در تاریکی راهنمای ما باشد.

کتاب سلام بر ابراهیم تا سال ۱۳۹۵ به چاپ صدم رسید و در مجموع بیش از پانصد هزار نسخه از آن منتشر شده است. ویژگی‌های خاص این شهید و خاطراتی که بعضاً خواننده را به تحیر وامی‌دارد از مشخصه‌های منحصربه‌فرد این کتاب است.

در بخش انتهایی کتاب عکس‌هایی یادگاری از شهید ابراهیم هادی به‌همراه افراد مختلفی، در موقعیت‌های مکانی و زمانی متفاوت به ثبت رسیده ‌است. این مکان‌ها از گود زورخانه تا مسجد و حرم و جبهه را شامل می‌شود؛ اما نقطه‌ی مشترک تمام آن‌ها لبخندی است که هرگز از لبان شهید ابراهیم هادی پاک نمی‌شود.

چرا باید کتاب سلام بر ابراهیم را مطالعه کنیم؟

این کتاب جزو کتاب‌های خود و ارزشمند حوزه‌ی دفاع مقدس است و در مدت زمان کمی به چاپ صدم رسید. ما در این کتاب می‌توانیم به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد شهید پی ببریم.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای کسانی جذاب است که به زندگینامه شهدا و کتاب‌های جنگ تحمیلی علاقه دارند.

درباره ابراهیم هادی

ابراهیم هادی در سال ۱۳۳۶ در محله‌ای نزدیک به میدان خراسان به نام شهید سعیدی بدنیا امد. او چهارمین فرزند خانواده بود. پدرش بقال بود. ابراهیم پدرش را در نوجوانی از دست داد. دوران دبستان را در مدرسه طالقانی گذراند و مقطع دبیرستان را در مدرسه کریم‌خان و ابوریحان تمام کرد و در نهایت در سال ۱۳۵۵ دیپلم ادبیات گرفت.

او همزمان با تحصیل به کار در بازار نیز مشغول بود و بعد از انقلاب در سازمان تربیت‌بدنی و پس از آن به آموزش و پرورش رفت. از مهم‌ترین کارهایی که ابراهیم هادی در جنگ انجام میداد انتقال مجروحان و شهدا از منطقه به عقب بود. در مواقعی که پیکر شهدا در مناطق کوهستانی بود آنها را بر روی شانه‌های خود حمل می‌کرد و به عقب می‌برد. او در عملیات والفجر در کانال‌های فکه در حال مقاومت از پیشروی دشمنان بود که به شهادت رسید.

درباره نشر هادی

گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، در سال ۱۳۸۶ و با تالیف و انتشار کتاب سلام بر ابراهیم (۱) شروع به کار کرد. بعد از اقبال زیاد و بازخوردهای مثبتی که نسبت به این کتاب در جامعه ایجاد شد، به مرور کتاب‌های دیگری از جمله سلام بر ابراهیم (۲)، راز کانال کمیل، پسرک فلافل فروش، علمدار و کتاب‌های متعددی از این ناشر روانه‌ی بازار نشر شد.

انتشارات شهید ابراهیم هادی که بنای کار خود را بر فعالیت غیردولتی و غیرسازمانی (خصوصی) پیرامون سبک زندگی و زندگی‌نامه‌ی شهدا قرار داده، تاکنون موفق به نشر بیش از ۸۵ عنوان کتاب طی حدود ده سال شده است. از پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات شهید هادی می‌توان به سلام بر ابراهیم (۱) و سه دقیقه در قیامت اشاره کرد که تاکنون بیش یک میلیون نسخه از آن‌ها چاپ و توزیع شده؛ جالب توجه است که کتاب سلام بر ابراهیم (۱) به چندین زبان دیگر نیز ترجمه و در کشورهای دیگر به چاپ رسیده است.

بخشی از کتاب سلام بر ابراهیم (۱)

به همراه چند نفر از دوستان نشسته بودیم و در مورد ابراهیم صحبت می‌کردیم. یکی از دوستان که ابراهیم را نمی‌شناخت تصویرش را از من گرفت و نگاه کرد. بعد با تعجب گفت: شما مطمئن هستید اسم ایشون ابراهیمه!؟

با تعجب گفتم: خب بله، چطور مگه؟!

گفت: من قبلاً تو بازار سلطانی مغازه داشتم. این آقا ابراهیم دو روز در هفته سر بازار می‌ایستاد. یه کوله باربری هم می‌انداخت روی دوشش و بار می‌برد. یه روز بهش گفتم: اسم شما چیه؟

گفت: من رو یدالله صدا کنید!

گذشت تا چند وقت بعد یکی از دوستانم آمده بود بازار، تا ایشون رو دید با تعجب گفت: این آقا رو می‌شناسی!؟

گفتم: نه، چطور مگه!

گفت: ایشون قهرمان والیبال و کشتیه، آدم خیلی باتقوائیه، برای شکستن نفسش این کارها رو می‌کنه. این رو هم برات بگم که آدم خیلی بزرگیه! بعد از آن ماجرا دیگه ایشون رو ندیدم!

نظرات کاربران

Hawra
۱۳۹۹/۰۵/۰۴

قشنگ ترین کتاب. به حدی درگیر شخصیت این انسان بزرگ می شوید که قابل گفتن نیست.

Yasin Heidari
۱۳۹۸/۰۷/۰۲

زندگی تو به دوبخش تقسیم کن قبل از ابراهیم و بعداز ابراهیم با خوندن این کتاب

Omid H
۱۳۹۶/۱۰/۲۷

حتما هر دو جلدش رو بخونید

S
۱۳۹۸/۰۴/۰۳

اخلاص داشت که عزیز خدا شد و خدا خریدارش شد. هر که با خدا معامله کرد عاقبت بخیر شد. خواندن زندگینامه این بزرگواران درسهای زیادی به ما میدهد. امید به اینکه از پرهیزگاران باشیم و عاقبت ما نیز جز شهادت نباشد🙏

ابووصال
۱۳۹۹/۰۸/۱۷

کتاب خوبی بود به نظرم این یه بیت شعر رو میشه در وصف ایشون هم گفت: دنبال شهرتیم وپی اسم ورسم نام درحالی که فاطمه گمنام میخرد

yousef.k
۱۳۹۸/۰۴/۱۰

عالللللیییی

gh
۱۳۹۸/۰۲/۱۳

عالیه

چڪاوڪ
۱۳۹۷/۰۸/۱۸

و سلام بر ابراهیم... شهید بزرگواری که امسال، درست چند روز قبل از سالروز تولدشان، به زندگی‌ام جاری شدند. نسخه‌ی چاپی هدیه‌ای بود که از گلزار شهدای تهران به‌دستم رسید‌. کتابی که برگ‌برگ آن تو را به یاد هدفِ خلقت می‌اندازد، همان‌که

- بیشتر
faezeh
۱۳۹۸/۰۶/۰۹

یک کلام ابراهیم هادی فوق العاده بودند ❤❤ و اینک شهدا مخصوصا شهید هادی چقدر بزرگ بودند و ما تازه اندر خم یک کوچه ایم😑

سید علی بدرالسادات
۱۳۹۷/۰۶/۱۱

عالیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۴۰)
همیشه می‌گفت: در زندگی،آدمی موفق‌تراست که در برابر عصبانیت دیگران صبور باشد. کار بی‌منطق انجام ندهد و این رمز موفقیت او در برخوردهایش بود.
ツAlirezaツ
ابراهیم خندید وگفت:‌ای بابا، همیشه کاری کن که اگه خدا تو رو دید خوشش بیاد، نه مردم.
seyed
او همیشه می‌گفت کاری که برای خداست، گفتن ندارد.
F313
مشکل کارهای ما این است که برای رضای همه کار می‌کنیم، به جز خدا.
رضا. 1
بندگان(خاص خداوندِ)رحمان کسانی هستند که با آرامش و بی تکبر بر زمین راه می‌روند و هنگامی که جاهلان آنان را مخاطب سازند (وسخنان ناشایست بگویند) به آن‌ها سلام می‌گویند»
پاییز🍁
آگاه باش عالم هستی ز بهر توست غیراز خدا هرآنچه بخواهی شکست توست
monika
هرکس ظرفیت مشهور شدن رو نداره، از مشهور شدن مهمتر اینه که آدم بشیم.
F313
آرزوی من شهادت هست ولی حالا نه! من دوست دارم در نبرد با اسرائیل شهید شوم
ساکورا 桜 サクラ
روی دیوار حدیثی از پیامبر(ص) نوشته شده بود: «آسمان‌ها و زمین و فرشتگان، شب و روز برای سه دسته طلب آمرزش می‌کنند: علماء ،کسانی‌که به دنبال علم هستند و انسان‌های با سخاوت».
seyed
ابراهیم در اول اردیبهشت سال ۱۳۳۶ در محله شهید آیت الله سعیدی حوالی میدان خراسان دیده به هستی گشود.
📖

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
۱۰,۵۰۰
۵۰%
تومان