دانلود و خرید کتاب کفش باز فیل نایت ترجمه شورش بشیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کفش باز اثر فیل نایت

کتاب کفش باز

نویسنده:فیل نایت
امتیاز:
۴.۱از ۴۱۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کفش باز

ما در کتاب کفش باز زندگی فیل نایت، کارآفرین و موسس برند محبوب ورزشی نایک را مطالعه می‌کنیم. باید بدانیم که فیل نایت که خودش این کتاب بی‎‌نظیر را نوشته است، با صداقتی عالی خاطرات و سرگذشت خودش را برای ما تعریف کرده است. او تلاش می‌کند که از تمام شکست‌ها، چالش‌ها، موفقیت‌ها و اشتباه‌های خودش صحبت کند و به خوانندگان یاد دهد که در مسیر کارآفرینی چه مشکلات مختلفی ممکن است پیش روی شخص کارآفرین قرار بگیرد.

کتاب کفش باز در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان بهترین کتاب مدیریتی سایت آمازون انتخاب شده است.

درباره کتاب کفش باز

کتاب کفش باز از یکی از روزهای عادی فیل نایت شروع می‌شود. آن روز صبح او مثل همیشه کفش‌هایش را می‌پوشد و برای دویدن بیرون می‌رود. او همیشه دوست داشت که یک ورزشکار شود و دویدن را نیز بسیار دوست داشت. آرزوی ورزشکار شدن او هیچ‌وقت واقعی نشد. او در ۲۴ سالگیش با وجود تلاش‌های زیادی که کرده بود متوجه شد که نمی‌تواند به رویایش برسد و تسلیم حقیقت می‌شود،؛ از آن زمان او سعی می‌کند تا راهی پیدا کند تا بدون اینکه ورزشکار باشد ورزشکار بودن را احساس کند. او با این فکرها به این نتیجه می‌رسد که می‌تواند نوعی کفش دوندگی تولید کند.

فیل نایت، پانزدهمین ثروتمند جهان در کتاب کفش باز، داستان به‌وجود آمدن برند نایکی را شرح می‌دهد. این کتاب در حوزه‌ی کتاب‌های انگیزشی است. طرز بیان و سادگی و صداقت فیل نایت، ما را در خودمان غرق می‌کند و دوست داریم تا پایان این کتاب با او باشیم. خواندن این کتاب به ما انگیزه می‌دهد و به ما یادآوری می‌کند که اگر ما هم بخواهیم می‌توانیم به موفقیت‌های بزرگی برسیم. با خواندن این کتاب و زندگی‌نامه‌ی فیل نایت ما یاد می‌گیریم که چگونه از آروزها و هدف‌هایمان دست نکشیم و برای آن‌ها بجنگیم. برند نایکی یک برند معروف در حوزه کفش‌های دوندگی است که قطعا تا به امروز از کفش‌های این برند استفاده کرده‌ایم و یا کسانی را می‌شناسیم که از محصولات این برند استفاده کرده‌اند. در سال ۲۰۱۷ بر اساس رده‌بندی مجله فوربس شانزدهمین برند برتر دنیا است.

بیل گیتس درمورد کتاب کفش باز گفته است‌: شما به عنوان خواننده در طول داستان مدام انتظار دارید که با شکست سنگینی مواجه شوید، در صورتی که امروزه در سراسر جهان، در هر خیابان مهمی که قدم بگذارید، لوگوی خاص نایک در حال درخشیدن است.

چرا باید کتاب کفش باز را مطالعه کنیم؟

کتاب کفش باز به روش صحیح به ما یاد می‌دهد که برای رسیدن به موفقیت نباید انسانی با جایگاه خاص و مشخص باشیم. با خواندن این کتاب انگیزه ما برای رسیدن به آروزها و دنبال کردن آن‌ها بیشتر می‌شود و یاد می‌گیریم ناامیدی را نادیده بگیریم.

خواندن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به برند نایک و کسانی که دوست دارند بدانند این برند چگونه موفق شده است کتاب کاملی است. هم‌چنین اگر شما یک کارآفرین هستید و یا کسی را می‌شناسید که قصد دارد کارآفرین شود این کتاب می‌تواند هدیه‌ای مناسب برای او باشد.

کتاب کفش باز برای دانشجویان رشته‌های اقتصاد و مدیریت بازرگانی و با مدیریت‌ها می‌تواند بسیار مفید و کابردی باشد.

درباره فیلیپ همپسون نایت

فیلیپ همپسون نایت یا فیل نایت در سال ۱۹۳۸ در آمریکا ایالت اورگن متولد شده است. او در همان‌جا در رشته‌ی بازرگانی در دانشگاه استنفورد درس خواند و فارغ‌التحصیل شد. فیل نایت در دانشگاه اورگان با بیل باورمن کار می‌کرد و با همکاری او نایک را همراهی می‌کرد. او یک تاجر متشخص و یک انسان خیرخواه و بشردوست آمریکایی است. او درسال ۱۹۶۲ به فکر تاسیس این برند افتاد و بعد از تولید کفش‌ها ابتدا خود اقدام به فروش آن‌ها کرد. او در حال حاضر یکی از بنیان‌گذاران و رئیس بازنشسته‌ی شرکت نایکی است. او قبل از بازنشستگی رئیس و مدیرعامل این شرکت بود. او به‌عنوان رئیس شرکت در سال ۲۰۱۶ بعد از ۵۲ سال کار در نایک بازنشسته شد.

پدر فیل نایت نقش بسزایی در رسیدن او به اهدافش داشت. پدر او با کار کردن تابستانه‌ی فیل در دفتر روزنامه‌اش به‌نام روزنامه‌ی اورگان مخالفت کرد، فیل مجبور شد برای کار به جای دیگری برود. پدرش عقیده داشت فیل باید صاحب کسب‌وکار خودش بشود. فیل به‌صورت شیفت شبانه در روزنامه‌ی اورگونیان کار می‌کرد و صبح‌ها حدود ۷ مایل تا خانه را می‌دوید. همچنین درست زمانی‌که ایده‌ی نایک به ذهن فیل رسید و از پدرش درخواست کمک کرد، پدر به او ۵۰ دلار قرض داد تا بتواند به ژاپن برود و ایده‌ی خود را عملی کند.

فیل نایت در حال حاضر صاحب یکی از بزرگ‌ترین برندهای دنیا یعنی شرکت نایک است که هجدهمین رتبه برترین برندها را در دنیا به خود اختصاص داده‌است. در اگوست ۲۰۱۸، فوربس او را ۲۶ امین فرد ثروتمند جهان معرفی کرده‌است. او همچنین مالک شرکت فیلم‌سازی motion laika می‌باشد.

تکه هایی از کتاب کفش باز

وقتی‌که بالاخره موضوع را با پدرم در میان گذاشتم و شهامت آن را پیدا کردم که درباره‌ی ایده‌ی ابلهانه‌ام با او حرف بزنم، عمداً اول شب را برای این کار انتخاب کردم. همیشه این بهترین زمان برای حرف زدن با ددی بود. در این زمان او آسوده و با شکم سیر روی صندلی راحتی‌اش جلوی تلویزیون لم می‌داد و دست‌ و پایش را دراز می‌کرد. هنوز می‌توانم سرم را به عقب برگردانم و چشم‌هایم را ببندم و صدای خنده‌ی مخاطبان و ترانه‌های گوش‌خراش سریال‌های تلویزیونی مورد علاقه‌ش واگن قطار و روهاید را بشنوم.

از همه بیش‌تر به رد باتنز علاقه داشت. هر قسمت با آواز خواندن رد شروع می‌شد: ها‌ها، هو هو… چیزهای عجیبی دارد اتفاق می‌افتد.

روی یکی از صندلی‌های پشت‌صاف کنار او نشستم و لبخند نصفه و نیمه‌ای زدم و به انتظار پیام‌های بازرگانی بعدی ماندم. نطقم را در ذهنم بارها و بارها تمرین کرده بودم، خصوصاً قسمت شروع آن را. می‌گویم، ددی ایده‌ی ابلهانه‌ی مرا در استنفورد یادت می‌آید...؟

معرفی نویسنده
عکس فیل نایت
فیل نایت

فیل نایت در ۲۴ فوریه‌ی سال ۱۹۳۸ در اورگان آمریکا به دنیا آمد. او یک خانواده‌ی پنج نفره متشکل از والدین و سه فرزند داشت. پدرش فردی شناخته‌شده در صنعت نشر بود که مجله‌ی اورگان ژورنال را منتشر می‌کرد و وضعیت مالی خیلی خوبی داشت. بنابراین طبیعی بود که فیل در دوران کودکی با مسئله‌ی ویژه‌ای دست و پنجه نرم نکرده باشد، اما فیل در تمام نوجوانی‌اش از یک موضوع گله و شکایت داشت. او عاشق ورزش (مخصوصا‌ دویدن) بود و در رشته‌های مختلف دو با اشتیاق شرکت می‌کرد. در آن زمان کفش‌های باکیفیتی برای ورزش در آمریکا تولید نمی‌شد و کفش‌های ورزشی که وجود داشت از نامرغوب‌ترین پلاستیک‌های ممکن ساخته می‌شدند.

نظرات کاربران

Leily
۱۳۹۹/۰۵/۲۲

این کتاب خاطرات موسس نایکی هست. در ابتدا فلیپ نایت از زندگی خودش گفته و بعد اینکه چجوری مسیر زندگیش تغییر میکنه. چگونگی تاسیس شرکت از ابتدا تا پیشرفتی که الان شاهدش هستیم رو توضیح داده. متن کتاب خیلی عالیه

- بیشتر
jaVad
۱۳۹۶/۰۸/۰۳

کتاب طوفانی آغاز میشود، زندگی یک جوان که بلند و بی باکانه قدم در مسیر زندگی میگذارد، اما به مروز هر چه پیش میرود، داستان کم جان تر میشود و خلاصه تر پیش میرود، به گونه ای که هیچکدام از

- بیشتر
❤ محمد حسین ❤
۱۳۹۹/۰۹/۰۳

موضوع کتاب، زندگی‌نامه فیل نایت، موسسِ برندِ نایکی هست. جوانی ک در ۲۴ سالگی با سفر به دور دنیا و کسب تجربه برای زندگیش و شروع کارش، از اون الهام میگیره و با علاقه ذاتی ک به کفش داره، این

- بیشتر
مهدی ابراهیمی
۱۳۹۹/۰۶/۲۰

در این کتاب به خوبی درک میکنیم که موفقیت نه تنها رسیدن به یک لحظه یا رسیدن به یک هدف نیست بلکه یک مسیر مداوم و پیوسته است انگیزه ، دغدغه و اشتیاق برای یک هدف ؛ اصلی ترین رکن

- بیشتر
Hamidreza
۱۳۹۸/۰۸/۲۹

اوه پسر این کتاب فوقولعاده ترین کتابی بود که خوندم ، الان ساعت ۳ صبحه و من هنوز نمیتونم از خوندنش دست بردارم.فضا سازی هاش فوقوالعادست.

بهزاد
۱۳۹۷/۱۲/۰۴

برتری این زندگینانه خودنوشت سطح بالای صداقت نویسنده در مورد ضعف ها و اشتباهات شخصیشه. به علاوه اینکه چشمای مخاطب رو به راه سخت پیش روی دستیابی به موفقیت های تجاری بزرگ رو باز میکنه. اما ضعفش اینه که مرتب روی

- بیشتر
Farid
۱۳۹۷/۰۸/۲۰

قشنگ بود کشش خوبی هم داشت به نظرم. فقط اینکه میتونست جزیی تر نوشته بشه یا مثلا بعضی از اتفاقات رو با اینکه مهم یا جذاب بود یهو توی یه جمله تمومش میکرد. البته خب میشه به این حساب گذاشت که

- بیشتر
ستاره
۱۳۹۹/۰۵/۰۷

برای موفقیت نیازی نیست که پدر پول دار داشته باشی باید تلاش کنی و بی نهایت کار

amin
۱۳۹۶/۰۹/۳۰

اگه دوستان نمیگن اینجا رو کردم صفحه شخصی بزارین یه چیز باحال بگم.به نشونه ها اعتقاد دارین؟مثل کتاب کیمیاگر.دیشب تا صبح خواب کفش میدیدم که میخوام کفش بخرم.اما هیچ کدوم اندازم نبود.هیچ کدوم.ساعت ۶ که بیدار شدم یه نگاه به

- بیشتر
📚S.erfan .m📚
۱۳۹۸/۰۱/۳۱

💚یاعلی مدد💚 نقد کتاب: کتاب فوق العاده ای بود 📖 از صفر تا صد شرکت نایکی یا روبان آبی رو توضیح میداد 📖یکی از قدرتمندی های این کتاب این بود که فرد رو وادار به همدردی میکرد 📖با اینکه کتاب سال ها بعد نوشته شده بود

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۹۳)
آسان‌ترین راه برای آن‌که بفهمی واقعاً چه احساسی در مورد کسی داری این است که با او خداحافظی کنی.
seyed mohsen shafie
یکی از درس‌هایی که از تمام این قهرمانان گرفته بودم، آن بود که آن‌ها هیچ‌کدام زیاد حرف نمی‌زدند. هیچ‌کدام وراج نبودند
farnaz Pursmaily
قبل از دیگران، قبل از پرنده‌ها و قبل از خورشید از خواب بیدار شدم.
بلاتریکس لسترنج
در ذهن انسان مبتدی خیلی چیزها امکان‌پذیر است، در ذهن انسان باتجربه اما اندکی.
Dexter
هر دونده‌ای این‌را می‌داند. کیلومترها می‌دوی و می‌دوی، بدون آن‌که واقعاً دلیلش را بدانی. به خودت می‌گویی به‌خاطر هدفی این کار را می‌کنی یا دنبال جمعیتی هستی؛ اما دلیل حقیقی دویدن تو آن است که جایگزین آن، یعنی ایستادن تو را تا سرحد مرگ می‌ترساند.
maryam
به خودم گفتم: بگذار همه بگویند که ایده‌ات ابلهانه است… تو ادامه بده. نایست. حتا به ایستادن فکر هم نکن تا این‌که به آن‌جا برسی و فکرت را زیاد مشغول این نکن که "آن‌جا" کجاست. هرچه پیش آمد فقط نایست.
maryam
به دانشجویان می‌گویم، تنها کاری که باید بکنیم این است که کار کنیم و مطالعه کنیم، کار کنیم و مطالعه کنیم، تا هرجا ‌که می‌توانیم.
Ali Aghaipour
به مردان و زنان بیست‌وچند‌ساله خواهم گفت که به کار یا تخصص یا حتا یک حرفه قانع نشوند. به ندای‌شان گوش دهند. حتا اگر نمی‌دانند که مفهوم آن چیست، آن‌را دنبال کنند. اگر ندای‌تان را دنبال کنید، تحمل خستگی راحت‌تر خواهد شد، ناامیدی‌ها به محرک تبدیل می‌شوند و فرازها مثل ‌چیزی نخواهند بود که تا به ‌حال تجربه کرده‌اید.
مشعل
آسان‌ترین راه برای آن‌که بفهمی واقعاً چه احساسی در مورد کسی داری این است که با او خداحافظی کنی.
حسین
چرا شروع‌کردن همیشه سخت است؟
بلاتریکس لسترنج

حجم

۴۹۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۴۹۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
۳۷,۰۰۰
۵۰%
تومان