دانلود و خرید کتاب فرانکنشتاین مری شلی ترجمه محسن سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فرانکنشتاین

«فرانکنشتاین» نوشته مری شلی(۱۸۵۱-۱۷۹۷)، نویسنده زن انگلیسی است. مری شلی بعدها در مقدمه‌ای که بر رمان فرانکنشتاین نوشت، مدعی شد که فکر اصلی کتاب را از یکی از کابوس‌های شبانه‌اش الهام گرفته است؛ ولی بی‌شک تأثیر داستان‌های دلهره‌آور (گوتیک) ، برق‌درمانی معمول در آن زمان، نظریه‌های آن دوران درباره‌ی پیدایش حیات و نیز اسطوره‌ی مشهور یونانی پروتمه را نمی‌توان در خلقِ این اثر نادیده گرفت. در فرانکنشتاین، نویسنده از بسیاری از عناصر و فضاهایِ ترسناک آن روزگار به خوبی استفاده کرده است. با این همه، فرانکنشتاین یک رمان دلهره‌آور معمولی نیست و شاید راز ماندگاری آن نیز در همین نکته باشد. شاهکار مری شلی در واقع این بود که برای نخستین‌بار علم را با داستان‌های ترسناک آشتی داد. به زبان دیگر، برای اولین‌بار با خلق هیولایی که محصول علم بود و نیز با استفاده از مجهولات علمی، نوع ادبی جدید ''رمانتیک ترسناک علمی'' را به وجود آورد؛ کاری که در آن زمان سابقه نداشت. از سوی دیگر فرانکنشتاین زمانی منتشر شد که بشر در آغاز راه پیشرفت‌های علمی و سرمست از باده‌ی علم بود. اما شلی از نخستین کسانی بود که بوی خطر را حس کرد و با انتشار فرانکنشتاین هشدار داد که علم تجربی گاهی نه تنها میوه‌های شیرینی به بار نمی‌آورد، بلکه چه بسا خود مایه‌ی عذاب دائمی بشر می‌شود.

نظرات کاربران

Mehrbology_youtube
۱۳۹۹/۰۵/۲۶

دکتر فرانکشتاین و هیولایش به لطف اقتباس های فراوان نیاز به معرفی ندارند، اما با اختلاف این کتاب هنوز هم بهترین روایت از ماجرای تاسف آور ویکتور جوان است.توصیف رمان اما کار آسانی نیست. از طرفی المان های یک رمان

- بیشتر
shahryar_shon
۱۴۰۰/۰۳/۰۹

در مواجهه با این رمان چند نکته‌ی مهم وجود داره. اوّلاً مهمّه که بدونیم این رمان از آثار شاخص «ادبیات گوتیک»ـه. پس باید انتظار عناصر زیبایی‌شناسانه‌ی خاص ادبیات گوتیک رو داشته باشید. ژانر گوتیک در ادبیات، زیرشاخه‌ی ژانر ادبیات رمانتیکه و

- بیشتر
Zahra Taa
۱۳۹۹/۰۷/۰۱

فرانکنشتاین داستان مردی هست با عطش بی نهایت به علم. داستان تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی این جوان در رسیدن به کمال دانش و همراهی و حمایت بی دریغ عزیزانش. اما این سرسپردگی به کارش چشمهاش رو میپوشونه و

- بیشتر
هانا F
۱۳۹۷/۰۵/۲۰

خیلی زیبا است بهترین بهترین هزار بار بخونم خسته نمیشم

amir1383
۱۳۹۷/۰۷/۱۶

خیلی کتاب جالبی هست یعنی خواننده را تت پایان کتاب و با یک ریتم نگه میدارد من که خوشم اومد

رابرت
۱۳۹۶/۱۱/۱۱

دوستان رمان های خوب و جذاب برای نوجوان چی هستش؟ایا این کتاب خوبه؟

Zeinab Amiri
۱۳۹۸/۰۷/۱۲

آیا این کتاب کامله؟ یا اینکه خلاصه شده؟

ghazaal
۱۳۹۹/۰۶/۲۷

از وقتی کتاب تموم شده این سوال منو اذیت میکنه که هیولا از کجا میخواد وسط اقیانوس منجمد قطب شمال یه کپه هیزم بیاره؟ ⁦ಠ_ಠ⁩

البرز داوطلب
۱۳۹۹/۰۶/۱۲

عالیه . خیلی جالبه . فقط من نفهمیدم فرانکشتاین اسم دکتره یا اون هیولا ؟

Bookworm
۱۳۹۶/۰۱/۱۶

این که نوشتین کودک و نوجوان یعنی رمان رو تغییر دادین؟ یا نوشته اصلی نیست؟ آخه فرنکنشتاین مخاطبش بزرگساله!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۴)
هیچ‌چیز بیش از داشتن هدفی ثابت، روح را آرامش نمی‌بخشد.
Armin.b
چون هیچ‌چیز بیش از داشتن هدفی ثابت، روح را آرامش نمی‌بخشد.
(~°BTS)♡love yourself♡ ~kim alla
ما یک خواسته هست که تاکنون هرگز نتوانسته‌ام برآورده‌اش کنم و احساس می‌کنم که این کمبود برایم بسیار زیان‌بار بوده است. من دوستی ندارم، مارگارت! وقتی که از هیجان ناشی از موفقیت سرمستم، هیچ‌کس نیست که در این شادی با من شریک باشد و اگر در اثر یأس، دچار عجز شوم، هیچ‌کس سعی نمی‌کند که برای مقابله با افسردگی، به من دلداری دهد. درست است که من افکارم را روی کاغذ می‌آورم؛ اما این وسیله‌ی مناسبی برای تبادل احساس نیست. کاش دوستی همراهم بود که می‌توانست با من همدردی کند و با چشمانش با من سخن بگوید. خواهر عزیزم! شاید فکر کنی من احساساتی شده‌ام؛ اما شدیداً به یک دوست نیاز دارم.
nazanin z
چه کسی می‌تواند جلو قلب و اراده‌ی مصمم بشر را بگیرد؟
tahere.alimohammadi
من دوستی لازم دارم که آن‌قدر درک داشته باشد که مرا به جرم رمانتیک‌بودن، تحقیر نکند و آن‌قدر محبت داشته باشد که تلاش کند تا به ذهنم نظم بدهد.
MTA
روح ما به این نحو عجیب شکل می‌گیرد و کمی تغییر، می‌تواند خوشبختی یا نابودی ما را در پی داشته باشد.
مهراب87
هیچ‌چیز برای روح آرامی دردناک‌تر از این نیست که بعد از آنکه احساساتش پس از یک سلسله حوادث سریع جریحه‌دار شد، با آرامش و سکون مرگ‌باری روبه‌رو شود که روح را از بیم و امید تهی کند.
(~°BTS)♡love yourself♡ ~kim alla
درست است که من افکارم را روی کاغذ می‌آورم؛ اما این وسیله‌ی مناسبی برای تبادل احساس نیست. کاش دوستی همراهم بود که می‌توانست با من همدردی کند و با چشمانش با من سخن بگوید.
MTA
شاید فکر کنی من احساساتی شده‌ام؛ اما شدیداً به یک دوست نیاز دارم. هیچ‌کس در کنار من نیست که مهربان و شجاع و در عین حال دارای ذهنی فرهیخته و باز باشد. کسی که دل‌بستگی‌هایش شبیه دل‌بستگی‌های من باشد و نقشه‌های مرا تأیید و اصلاح کند.
MTA
آدم کامل، آدمی است که همیشه آرامش و ذهن آرام خود را حفظ کند و اجازه ندهد شور و احساسات یا تمایلات زودگذر، آرامش او را بر هم بزند.
allWhite

حجم

۲۴۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

حجم

۲۴۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان