دانلود خلاصه کتاب غرور و تعصب + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب غرور و تعصب

غرور و تعصب، اثر زیبا و ماندگار جین آستن، داستانی زییا از عشق، غرور و پیش‌داوری‌هایی است که عشق را آلوده می‌کنند. از غرور و تعصب بارها، فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی ساخته شده که آن را در تمام دنیا محبوب کرده است.

خواندن خلاصه کتاب غرور و تعصب با ترجمه‌ای روان از نیلوفر شیرازیان فرصتی بی‌نظیر برای مطالعه‌ی این اثر است تا در مدت‌زمانی کوتاه، لذت مطالعه‌ی مهم‌ترین و زیباترین آثار ادبی جهان نصیبتان شود.

درباره‌ی کتاب غرور و تعصب (خلاصه کتاب)

غرور و تعصب روایتی مشهور، خواندنی و جذاب از جین آستن است. جین آستن در تمام کارهایش و به ویژه در غرور و تعصب، زندگی اجتماعی و خانوادگی جامعه‌ی انگلیس را به تصویر کشیده است و از جایگاه زنان، نحوه‌ی تصمیم‌گیری‌ها و .... سخن می‌گوید. در غرور و تعصب با خانواده‌ی بنت آشنا می‌شویم. خانواده‌ی بنت پنج دختر دارند و مادری که تمام فکر و ذکرش، ازدواج دخترانش است. در این میان، جین و الیزابت، دو خواهر بزرگتر با آقای بینگلی ثروتمند و خوش‌اخلاق و آقای دارسی مغرور آشنا می‌شوند. آشنایی که زندگی متفاوتی را برای هر کدام رقم می‌زند. جین مطمئن است که آقای بینگلی دیر یا زود به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد. مادرشان نیز از اینکه قرار است چنین وصلتی صورت بگیرد خوشحال است و از هیچکاری برای به وقوع پیوستن آن دریغ نمی‌کند. اما آقای بینگلی از شهر می‌رود و همه را حیرت‌زده می‌کند...

کتاب غرور و تعصب (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

غرور و تعصب نمونه‌ای عالی از یک رمان کلاسیک است. در کتاب غرور و تعصب به خوبی می‌توان با فرهنگ انگلستان سده‌ی نوزده آشنا شد و از داستانی زیبا و عاشقانه لذت برد. اگر به چنین رمان‌هایی علاقه دارید، از خواندن غرور و تعصب لذت می‌برید. اگر درباره‌ی خواندن این کتاب، تردید دارید سری به وبلاگ طاقچه بزنید و پست مربوط به نقد کتاب غرور و تعصب را بخوانید تا بهتر بتوانید درباره‌ی خواندن یا نخواندن این رمان تصمیم بگیرید.

درباره‌ی جین آستن

جین آستن نویسنده‌ی مشهور انگلیسی در ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ در همپشر انگلستان متولد شد. شناخت او از زندگی زنان باعث شد آثاری را خلق کند که ادبیات غرب را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد. از جین آستن شش رمان باقی مانده است که همگی به زندگی زنان و دغدغه‌های آنان می‌پردازد. هرچند خودش هیچگاه ازدواج نکرد. غرور و تعصب، عقل و احساس، اِما، منسفیلد پارک، ترغیب و نورثنگر ابی از آثار او هستند. او به شدت روی آثارش حساس بود و هرکدام از کتاب‌هایش را پیش از انتشار، بارها بازخوانی و اصلاح می‌کرد. او در میان آثارش غرور و تعصب را از همه بیشتر دوست داشت. جین آستن در ۱۸ ژوئیهٔ ۱۸۱۷ درگذشت.

جملاتی از کتاب غرور و تعصب

صبح روز بعد آقای کالینز در کمال اعتماد به نفس و بدون رعایت هیچ‌یک از آداب و رسوم تصمیم به خواستگاری گرفت؛ به همین خاطر اندکی پس از صبحانه خودش را به خانم بنت و الیزابت رساند و گفت: «اجازه دارم با دختر شما خصوصی صحبت کنم، خانم؟»

پیش از آن‌که الیزابت فرصت اظهار نظر داشته باشد، خانم بِنِت با خوش‌رویی پاسخ داد: «البته، چرا که نه! مطمئنم لیزی از صحبت با شما خوشحال خواهد شد.»

الیزابت خواست مادرش را به ماندن قانع کند، حتی کوشید با بهانه‌ای خودش را از این مخمصه برهاند، اما فرمان قاطع مادرش او را متوقف کرد. عاقبت وقتی تنها شدند آقای کالینز گفت: «دوشیزه الیزا، مطمئن باشید که بی‌تمایلی‌تان، شما را در نگاه من جذاب‌تر می‌کند. من تصمیم به ازدواج دارم؛ چرا که ازدواج مهم‌ترین وظیفه برای هر عضو کلیساست. از طرفی می‌خواهم با شما ازدواج کنم؛ چرا که پس از مرگ پدرتان این خانه به من می‌رسد و به گمانم بهترین تصمیم آن است که همسرم را از میان دختران بِنِت انتخاب کنم.»

الیزابت سراسیمه کلام او را برید: «عجله نکنید قربان! من هنوز پاسخی به شما نداده‌ام و جز قدردانی، پاسخ دیگری در توانم نیست.»

آقای کالینز دستش را تکان داد و گفت: «کاملا درک می‌کنم. آن‌طور که مرسوم است دوشیزگان جوان در جواب به خواستگار مورد پسندشان پاسخ رد می‌دهند. اما با دومین درخواست پاسخشان مثبت خواهد بود.»

معرفی نویسنده
عکس جین آستن
جین آستن

جین آستن نویسنده‌ی مشهور انگلیسی است که برای اولین بار از طریق رفتارش با مردم عادی در زندگی روزمره‌ی آن‌ها، شخصیت کاملا مدرن خود را در رمان‌هایش بازتاب داد. او در طول زندگی خود چهار رمان منتشر کرد: عقل و احساس، غرور و تعصب، منسفیلد پارک و اما. در این رمان‌ها و همچنین رمان‌های ترغیب و نورثنگر ابی (که پس از مرگ او در سال ۱۸۱۷ منتشر شدند)، آستن زندگی طبقه‌ی متوسط​​ انگلیسی را در اوایل قرن نوزدهم به تصویر کشید. رمان‌های او به آثار کلاسیک جاودانی تبدیل شدند که بیش از دو قرن پس از مرگ او، همچنان موفقیت‌های مختلفی کسب می‌کنند.

نظرات کاربران

asgari33
۱۳۹۸/۰۴/۰۹

حیف این کتاب ها خلاصه اش خونده بشه. کتاب درسی که نیست نکات مهم رو در بیاریم بخونیم. نویسنده از هر سطری که نوشته هدفی داشته. اگر میخواهید از خواندن این کتاب لذت واقعی ببرید کاملش رو مطالعه کنید

سپیده
۱۳۹۶/۱۰/۲۳

جین آستین؛ - شعر، خوراک عشق است... - غرور و تعصب/ می دانم به همین دلیل هم همیشه فوق العاده ای... مهربانی و صمیمیت،چیزهایی هستند که شاید بقیه ی آدم ها هم داشته باشند، اما بی ریا و توجه به خوبی های

- بیشتر
tootia
۱۳۹۸/۰۱/۲۲

بی نظیره چقدر قشنگه ک ی همچین مردهایی ک بویی از عشق نبردن یک روزی عاشق بشن:)

خاکستری
۱۳۹۷/۰۷/۲۷

من نسخه چاپی رو خوندم اصلا ارزش خوندن نداشت خسته کننده و بی محتوا بود از وسط رمان ولش کردم عین یک خط مستقیم بود نه هیجانی، نه نقطه اوجی، احساسات کاراکتر ها خیلی کم و مصنوعی بود قضاوت ها

- بیشتر
Autumn
۱۳۹۷/۰۵/۰۳

بنظر من ک اصلا جالب نبود من نسخه چاپیشو خوندم. عشق کلا در حاشیه است و در کل اصلا نقطه اوجی نداره من نمیدونم چرا انقد از بعضی از کتابا تعریف میشه یا من خیلی خاصم ک مث بقیه از

- بیشتر
فرجی
۱۳۹۷/۰۵/۲۸

اگه ممکنه یه محبتی کنید این کتاب رو در کتاب خانه همگانی قرار دهید متشکرم

میمْ؛ مثلِ مَنْ
۱۳۹۷/۰۲/۲۲

خود کتاب که خوب و خوندنیه... من تو دبیرستان خوندمش و شاید تو سنین بالاتر و مشغله بیشتر خلاصه هم خوب باشه.

گابو
۱۳۹۶/۱۰/۲۳

تعریفش رو شنیدم

اقیانوس آرام
۱۴۰۱/۰۲/۲۱

من نسخه چاپیش رو خوندم خوب بود :)

rose
۱۳۹۹/۰۴/۲۶

هالی بسیار عالی و لذت بخش

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
ظلم و بدرفتاری‌اش را نسبت به خودم بخشیده‌ام، اما او مایه‌ی سرافکندگی پدر و اعضای خانواده‌اش شد و این قابل بخشش نیست.
rose

حجم

۶۰٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

حجم

۶۰٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۹۰۰
تومان