دانلود و خرید کتاب زبان بدن آلن پیز ترجمه سمیرا اباذری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زبان بدن

کتاب زبان بدن اثری از آلن پیز با ترجمه سمیرا اباذری است. این کتاب یکی از مهم‌ترین منابع اطلاعاتی درباره زبان بدن انسان است و به مخاطبان کمک می‌کند تا با استفاده و به‌کارگیری علائم غیرکلامی، ارتباطات خود را با دیگران بهبود ببخشیم.

درباره کتاب زبان بدن

زبان بدن چیست؟ احتمالا با دیدن کتاب زبان بدن اولین سوالی که به ذهنمان می‌رسد، همین است: زبان بدن چیست و چگونه می‌توانیم آن را به کار بگیریم تا ارتباطاتمان را با اطرافیانمان بهبود دهیم؟ در تعریف این اصطلاح می‌توان به این موارد اشاره کرد: زبان بدن یا اشارات بدن (Body Language) به نوعی از ارتباط غیرکلامی گفته می‌شود؛ این ارتباط با کمک رفتارهای ما، حالات بدنمان، حالات چشمانمان و حتی نوعی که در یک فضا جای می‌گیریم (مانند نشستن، ایستادن، خوابیدن)، مشخص می‌شود. به این ترتیب بدون اینکه حرفی به زبان بیاوریم، پیامی را به اطرافیان منتقل می‌کنیم.

آلن پیز در کتاب زبان بدن در ابتدا زبان بدن، حرکات و حالات را به مخاطبان توضیح می‌دهد. او از نشانه‌های غیرکلامی سخن می‌گوید که در ارتباط ما با اطرافیانمان تاثیر می‌گذارند. حالات صورت و چشم‌ها، حالات اعضای مختلف بدن مانند نحوه‌ نشستن ما، نحوه‌ ایستادن، طوری که دست‌ها و پاهایمان را در کنار یا مقابل بدنمان قرار می‌دهیم و یا آن‌ها را حرکت می‌دهیم، حرکات و اشارات بدنی محسوس و نامحسوس، همه می‌توانند در کیفیت ارتباطی که با دیگران برقرار می‌کنیم، تاثیر بگذارند.

این کتاب قرار است به ما کمک کند تا با این حرکات و حالات آشنا شویم و دریابیم که چگونه می‌توانیم با استفاده از زبان بدن، پیامی را به دیگران منتقل کنیم. از سوی دیگر، آشنا شدن با اصول پایه‌ای زبان بدن، می‌تواند به ما کمک کند تا در ارتباطی که با افراد دیگر داریم نیز موفق باشیم و پیام‌های آن‌ها را دریافت کنیم.

آلن پیز برای نوشتن کتاب زبان بدن از مطالعات پیش‌گامان در زمینه علوم رفتاری استفاده کرده است. او نتیجه این مطالعات را با پژوهش‌هایی تلفیق کرده است که برای سال‌های طولانی در علوم جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، مردم‌شناسی، مشاوره و ... انجام می‌شود. او همچنین از تجربیات خودش استفاده کرده است؛ تجربیاتی که در طول سال‌های ارتباطش با افراد مختلف در حین مصاحبه، استخدام، تعلیم، مدیریت و فروشندگی به دست آورده است.

کتاب زبان بدن قرار است به ما کمک کند تا با انواع و اقسام نشانه‌های رفتاری آشنا شویم. نویسنده این ادعا را ندارد که با خواندن این کتاب و به کار بستن راهکارهای معجزه‌آسا می‌توانیم تمام روابط و ارتباطاتمان را با دیگران متحول کنیم. بلکه این کتاب مخاطبانش را از ارتباطاتش با دیگران آگاه می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا با استفاده از زبان بدن، ارتباطات خود را پیشرفت دهند. آگاهی از زبان بدن به ما کمک می‌کند تا بتوانیم این نشانه‌ها را در افراد دیگر نیز بشناسیم و تفسیری از رفتارهای آن‌ها داشته باشیم.

چرا باید کتاب زبان بدن را بخوانیم؟

آلن پیز در کتاب زبان بدن ادعا نمی‌کند که با کمک راهکارهایی معجزه‌آمیز روابط ما را تغییر می‌دهد. بلکه تلاش می‌کند تا مخاطبان را با زبان بدن و تاثیراتی آشنا کند که هریک حالات و رفتارهای ما بر دیگران می‌گذارد. به این ترتیب ما می‌توانیم مسیر ارتباطاتمان با دیگران را بهبود ببخشیم. از سوی دیگر، بسیاری از حرکات و حالاتی که ناخواسته و یا از روی عادت انجام می‌دهیم، ممکن است در روابط حرفه‌ای، کاری، دوستانه، عاطفی و حتی خانوادگی ما تاثیرات منفی بگذارد. به کمک این کتاب می‌توانیم از رفتارهای خود آگاه شویم و به سوی اصلاح و بهبود رفتاری، قدم برداریم.

خواندن کتاب زبان بدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن کتاب زبان بدن را به تمام علاقه‌مندان به آشنایی با زبان بدن و دوست‌داران موضوعات روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. اگر کار و شغل شما به گونه‌ای است که مرتب با افراد مختلف در تماس و ارتباط هستید و یا مجبورید با افراد بسیاری مذاکره کنید، خواندن این کتاب می‌تواند برای شما مفید و موثر باشد.

درباره آلن پیز

آلن پیز، نویسنده و متخصص زبان بدن در سال ۱۹۵۲ در استرالیا به دنیا آمد. او به همراه همسرش، باربارا پیز کتاب‌های بسیاری را در زمینه زبان بدن تالیف کرده‌اند. کتاب‌های او معمولا همیشه در فهرست کتاب‌های پرفروش جای دارند. او و همسرش همچنین در برنامه‌های تلویزیونی بسیاری شرکت کرده‌اند که موضوع آن‌ها زبان بدن بوده است. این برنامه‌ها نیز در میان مردم بسیار محبوب هستند. او در سال ۲۰۰۹ یک استودیو ضبط در کوئیزلند، راه‌اندازی کرد

از میان کتاب‌های منتشرشده‌ی او می‌توان به آثار زیر اشاره کرد: بازیگر (آلن پیز) پاسخ، چرا مردها... چرا زن‌ها...، چرا مردان دروغ می‌گویند و زنان گریه می‌کنند؟، چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ و چقدر با همسرتان تفاهیم دارید؟ (آلن و باربارا پیز)

بخشی از کتاب زبان بدن

بیشتر حرکات اولیه‌ی ارتباط در سراسر جهان یکسان هستند. مردم وقتی خوشحالند، لبخند می‌زنند؛ وقتی ناراحت یا خشمگین هستند، سگرمه‌هایشان در هم می‌رود یا ترشرو می‌شوند. خم کردن سر تقریبا در همه جای دنیا نشانه‌ی «بله» یا تصدیق است و از آنجا که این حرکت را ناشنوایان و نابینایان نیز انجام می‌دهند، به نظر می‌آید که احتمالا حرکتی مادرزادی باشد.

تکان دادن پهلو به پهلوی سر نشان‌دهنده‌ی «نه» یا نفی است که این هم عمومیت دارد و ممکن است حرکتی باشد که در دوره‌ی نوزادی آموخته شده باشد. وقتی نوزادی به قدر کافی شیر خورده باشد، سرش را پهلو به پهلو می‌چرخاند تا از شیرخوردن امتناع کند و همچنین، زمانی که خردسالی به قدر کافی غذا خورده باشد، همین عمل را انجام می‌دهد تا از تلاش والدین برای خوراندن غذای بیشتر به او جلوگیری کند و بدین‌ترتیب، خیلی زود می‌آموزد حرکت تکان دادن سر را برای نشان دادن مخالفت یا نظر منفی به کار ببرد.

ریشه‌ی تکاملی برخی حرکات را می‌توان در گذشته‌ی حیوانی نخستینمان دنبال کرد. نمایان کردن دندان‌ها برگرفته از رفتار هجومی اس و با وجودی که با دندان‌ها دست به حمله نخواهد زد، هنوز هم بشر امروزی در قالب نیشخند و سایر حرکات خشمانه‌ی این‌چنینی آن را به کار می‌برد. ریشه‌ی لبخند زدن حرکتی تهدیدی بود، اما، امروزه با حرکات غیرتهدیدآمیز توام می‌شود تا نشان‌دهنده‌ی خوشایش باشد.

بالا انداختن شانه نیز نمونه‌ی خوبی از حرکتی عمومی است که به کار بردن آن نشان می‌دهد فرد نمی‌داند یا متوجه نمی‌شود شخص مقابل راجع به چه موضوعی حرف می‌زند. بالا انداختن شانه‌ها حرکتی چندگانه است که سه بخش اصلی دارد: ۱. کف دست‌های نمایان شده، ۲. شانه‌های قوزکرده و ۳. ابروهای بالا رفته.

درست همانطور که زبان کلامی از فرهنگی تا فرهنگ دیگر متفاوت است، زبان غیرکلامی نیز ممکن است متفاوت باشد؛ درحالی که شاید حرکتی در فرهنگی خاص رایج باشد و تعبیر روشنی برای خود داشته باشد، در فرهنگ دیگر بی‌معنا است یا حتی می‌تواند معنای کاملا متضادی دارد. برای مثال، معانی و تعابیر فرهنگی سه حرکت متداول دست را در نظر بگیرید، حرکت حلقه، شصت رو به بالا و علامت v.

معرفی نویسنده
آلن پیز

آلن پیز نویسنده، مدرس و متخصص زبان بدن است. او متولد سال ۱۹۵۲ در ملبورن استرالیاست. آلن پیز نویسنده‌ی‌ پرکار و محبوبی است و عناوین مختلفی از کتاب‌هایش در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفته‌اند. آلن پیز مدیرعامل یک شرکت مشاوره‌ در سیدنی است و در آن به تولید و تهیه‌ی فیلم‌ برای ارائه‌‌ به شرکت‌های مختلفی در سراسر جهان، برای آموزش کارکنان و مدیران نیز می‌پردازد.

نظرات کاربران

mahdi
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

آقای آلن پیز از نظر من یکی از به روز ترین افراد در حوزه ی خود هستن و اینکه تجربه به من نشان داده که نشر همزد بدترین ترجمه ها رو با بالاترین قیمت به بازار میفرسته پس از همزد

- بیشتر
Ms.vey
۱۳۹۹/۰۲/۲۷

من با ترجمه دیگه خوندم قیمت کتاب هم از این نشر ارزون تر بود فصل حریم شخصی رو که فصل ۲ کتاب هست خواهش میکنم همه بخونن خواهش میکنم 🙏ما برای فرهنگ سازی باید از خودمون شروع کنیم

آساره
۱۴۰۰/۰۵/۲۶

کتاب زبان بدن از استاد آلن پیز یکی از شاهکارهای زبان بدن هست که باعث شد دیدم نسبت به کوچیک ترین کار های آدم هاعوض بشه و بیشتر به اطرافم دقت بکنم ... با اینکه بار و بار ها با دقت

- بیشتر
امین
۱۳۹۸/۰۹/۲۹

کتاب رو مطالعه کردم و کاملا راضی بودم، به نظر من یه کتاب عالی برای کسانی که می خوان یک سری نکات کلی تویه این زمینه بدونن، تقریبا با اطمینان می تونم بگم از خوندنش کسی که بخواد در مورد

- بیشتر
Dexter
۱۳۹۸/۰۵/۳۰

فوق العاده جالبه

امیرحسین
۱۴۰۱/۰۱/۲۰

اسم این کتاب تا حدود زیادی موضوع و جهت محتوای کتاب رو مشخص میکنه. در این کتاب نویسنده به بیان علمی و هم چنین تجربیات شخصی خودش در رابطه با حرکات بدن پرداخته و اینکه این موضوعات رو خلاصه بیان کرده

- بیشتر
sagheb|Terme|🌸
۱۴۰۰/۰۵/۰۷

اطلاعات خوب و کاملی رو در این زمینه بهتون می ده و بهترین کتابیه که در این زمینه خوندم... حتما توصیه می کنم 👍💞

آلیوشا
۱۴۰۱/۰۵/۲۴

کتاب جذابیه یکی از معدود ترین کتابا در مورد زبان بدن که کاربردیه فقط نیاز به تمرین داره یادگیری حرکاتش

mohmmad mahde salehi
۱۴۰۰/۱۰/۱۸

مشکلش اینه نمی تونی زخیرش کنی

کاربر 6541089
۱۴۰۲/۱۰/۱۱

می‌تواند در زندگی موثر باشد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۱ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
۲۵,۵۰۰
۵۰%
تومان