دانلود کتاب صوتی امپراطوری ایران با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی امپراطوری ایران اثر مرتضی ثاقب‌فر

دانلود و خرید کتاب صوتی امپراطوری ایران

معرفی کتاب صوتی امپراطوری ایران

کتاب صوتی امپراطوری ایران نوشتهٔ دان ناردو و ترجمهٔ مرتضی ثاقب فر است. آرمان سلطان زاده گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی دربارهٔ تاریخ ایران پیش از ورود اسلام به این کشور است. این کتاب صوتی با نگاهی کلی حوادث و اتفاقات باستان را بیان کرده و دربارهٔ تفاوت و قدرت سرزمین‌های ایران و یونان در آن زمان صحبت کرده است.

درباره کتاب صوتی امپراطوری ایران

کتاب صوتی امپراطوری ایران دربارهٔ امپراطوری‌های دوران باستان، رقابت‌ها و نبردهای آنان با یکدیگر و نیز درمورد تاریخ تمدن پارس در دوران باستان و پیش از ورود اسلام به آن  است. این کتاب صوتی را دان ناردو در سال ۱۹۹۷ منتشر کرد تا بتواند منبع کاملی دربارهٔ حکومت‌های مختلف حاکم بر سرزمین پارس و علت سقوط و پیروزی سلسله‌های مختلف باشد.

این کتاب صوتی، که ۷ فصل دارد، با رویدادهای مهم در تاریخ امپراتوری ایران آغاز شده است. در این بخش به رخدادهای پیش از میلاد حضرت مسیح تا انقلاب سال ۱۳۵۷ اشاره شده است. فصل ۱ «خاور نزدیک باستان : چهار راه فرهنگ‌ها» نام دارد و دربارهٔ زمان مهاجرت آریاییان به این سرزمین و ظهور قوم مادها است. فصل ۲ «مردی خردمند و بااستعداد : کوروش بزرگ امپراتوری ایجاد می‌کند» نام گرفته است. این فصل سازمان نظامی و سیاسی «کوروش کبیر» را توضیح می‌دهد و دربارهٔ نوع پوشش سربازان ایرانی نیز صحبت شده می‌کند.

فصل ۳ «کمبوجیه و داریوش : گسترش امپراتوری» است که درمورد دستاوردهای کمبوجیه، بزرگ‌ترین پسر کوروش و نیز درمورد کتیبهٔ بیستون است. همچنین در این فصل از کتاب صوتی دربارهٔ اقدامات و فرمان‌روایی نواورانهٔ کوروش کبیر هم ‌صحبت شده است. «شاهان، رعایا و بردگان : زندگی در ایران آن روز» عنوان فصل ۴ کتاب حاضر است که درمورد طبقات مختلف جامعهٔ آن زمان توضیح می‌دهد. این بخش درمورد آیین‌های مذهبی هم ‌صحبت شده است. «گام نخست به‌سوی اروپا : داریوش در برابر یونانیان» فصل ۵ کتاب حاضر و دربارهٔ اقدامات ایران در سال ۵۱۲ قمری برای نفوذ به شمال آسیای صغیر است. در این فصل لشکرکشی داریوش علیه اسکیت‌ها و شورش ایونیه هم آورده شده است. فصل‌های دیگر این کتاب صوتی به‌ترتیب «توانایی سترگ تحقق‌نیافته : خشایارشا در برابر یونانیان» و «سایه کم‌رنگ امپراتوری بزرگ : افول و سقوط ایران» نام دارند.

شنیدن کتاب صوتی امپراطوری ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دان ناردو

دان ناردو (Don Nardo) در سال ۱۹۴۷ به دنیا آمد. او پژوهشگر و نویسندهٔ آثار تاریخی است. این نویسنده با «کمپانی ملی شکسپیر» همکاری داشته و در چندین نمایش نیز حضور داشته است. او همچنین نویسندهٔ کتاب‌های تاریخی به زبان ساده و آسان برای کودکان است.

دان ناردو بیش از ۴۰۰ جلد کتاب نوشته و جزء پرکارترین نویسنده‌های حوزهٔ تاریخ در کشور آمریکا است. او که عضو «انجمن تاریخ‌نویسان باستان» است، بر تاریخ سرزمین‌های یونان، روم، مصر، آشور، بابل و ایران اشراف دارد.

از جمله کتاب‌های او می‌توان به «امپراتوری آشور»، «هند باستان»، «میگل د سروانتس»، «اسطوره‌های یونان و روم» و «امپراتوری ایران» اشاره کرد.

فیلم‌نامهٔ «The Bet» یکی از آثار دراماتیک دان ناردو است.

بخش‌هایی از کتاب صوتی امپراطوری ایران

«گستره امپراتوری ایران باستان در اوج عظمت خود بیش‌تر منطقه‌ای را که امروز خاور نزدیک یا خاورمیانه می‌گویند شامل می‌شد و از غرب سواحل دریای مدیترانه و از شرق تا مرزهای هندوستان را دربرمی گرفت. در این میان سرزمین اصلی ایران ویژگی بیش‌تری داشت و شامل ناحیه‌ای می‌شد که امروزه ملت ایران در آن سکونت دارد. بخش مرکزی این منطقه متنوع جغرافیایی، فلات گسترده ایران است که به‌طور متوسط بین هزارتا دو هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد و گستره آن از دریای خزر در شمال تا خلیج‌فارس در جنوب به حدود هزار کیلومتر می‌رسد. در منتهی الیه شرقی این منطقه دو کویر نمکی بزرگ، دشت کویر و دشت لوت، قرارگرفته و در غرب، رشته‌کوه‌های سر به فلک کشیده و ناهموار زاگرس به‌طور اریب در امتداد فلات از شمال غربی تا جنوب غربی کشیده شده است؛ در غرب این کوه‌ها که قله‌های آن غالباً پوشیده از برف است، فلات به‌تندی به‌سوی دشت‌های هموار آبرفتی دره رودهای دجله و فرات سرازیر می‌شود و این منطقه‌ای است که از دیرباز به آن بین النهرین می‌گفتند.

مدت‌ها پیش از پیدایش امپراتوری ایران، تنوع عظیم سرزمینی و اقلیمی خاور نزدیک و موقعیت استراتژیک آن، این منطقه را برای سکونت بسیار جذاب کرده بود، منطقه‌ای که به‌طور طبیعی به چهارراه بزرگ فرهنگ‌ها تبدیل‌شده بود. از هزاره چهارم قبل از میلاد و شاید حتی زودتر از آن، این ناحیه پذیرای مهاجرت‌های ادواری اقوام گوناگون، به‌ویژه از استپ های پیرامون دریای خزر در شمال بوده است. این گروه‌ها هم در تنوع قومی و فرهنگی منطقه سهم داشته‌اند و هم از رفاه و ثروت فزاینده آن سود برده‌اند. نخستین واحدهای سیاسی که ظاهر شدند، دولت - شهرهای مستقلی بودند که هر یک از یک مرکز شهری تشکیل می‌شد و اطراف آن را دهکده‌ها و کشتزارها فراگرفته بودند. سرانجام گروه‌هایی از این دولت‌های کوچک در ملل واحدی ادغام شدند، برخی حالتی تهاجمی یافتند و با گردآوردن ارتش‌های بزرگ سرزمین‌های همسایه خود را فتح کردند و نخستین امپراتوری‌ها را به وجود آوردند. این امربه پیدایش الگویی برای توسعه فزاینده نظامی و سیاسی انجامید؛ اوج این توسعه پیدایش پهناورترین امپراتوری خاورمیانه در تاریخ یعنی امپراتوری ایران بود.»

نظرات کاربران

علی دائمی
۱۴۰۱/۰۲/۰۸

چند نکته دربارهٔ این کتاب: ✅ کتاب‌های مجموعهٔ تاریخ جهان از انتشارات ققنوس گزیده‌ای لذت‌بخش و قابل فهم از وقایع تاریخی دوره‌های مختلفه که به نظرم برای شروع مطالعات تاریخی خیلی مفیده. کتاب امپراطوری ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. ✅

- بیشتر
Nafiseh
۱۳۹۶/۰۶/۰۹

خیلی خیلی زیبا

elham
۱۳۹۸/۰۸/۱۹

خیلی تند صحبت میکردند

mahdi.Mc
۱۴۰۱/۰۳/۱۸

۹۰ درصد کتاب به بررسی سلسله هخامنشی از آغاز تا پایان پرداخته بود، ۹ درصد به بررسی ایران پیشاهخامنش و ۱ درصد هم ایران پساهخامنش تا امروز پرداخته بود...در مجموع کتاب خوبی بود به جز فصل آخر ،که تاریخ معاصر

- بیشتر
کاربر 3580184
۱۴۰۰/۰۹/۰۳

بسیار عالی لطفا کتابهای تاریخ ایران را بیشتر بزارید.ممنون

reza gorji
۱۴۰۰/۱۰/۲۰

عالی بود اما بسیار خلاصه

sahand
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

در این کتاب متاسفانه غرض ورزی وجود داره چون بیشتر از یادداشتهای هرودوت و یونانیان استفاده شده که متاسفانه دشمن ایران بودن

کاربر 4035664
۱۴۰۱/۰۵/۱۵

بسیار بسیار بسیار عالی

کاربر ۵۹۹۰۱۶۱
۱۴۰۱/۱۲/۰۲

متن کتاب بسیارسلیس وروان، باگویندگی صدایی رسا گویا، انسان رادرخودغرق میکندبه خودمیبالی که چه تاریخ وقدمتی درعقبه این ملیت، وآب وخاک نهفته است وچه قلمرویی این امپراطوری بزرگ هخامنشی به رهبری بزرگانی همچون کوروش وداریوش کبیر داشته است، شمارابه خواندن

- بیشتر
nasren asadi
۱۴۰۱/۱۱/۲۴

من خودم این کتاب را دارم بخش‌هاای از آن را خواندم فقط برای خواندن تاریخ هخامنشیان خوب است اما دیگه بعداز آن خیلی زود تموم میشه خیلی از سلسله های ایرانی هم ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۳۳۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۳۳۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان