دانلود رایگان کتاب تفسیر نمونه (جلد چهارم) ناصر مکارم شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر نمونه (جلد چهارم) اثر ناصر مکارم شیرازی

کتاب تفسیر نمونه (جلد چهارم)

معرفی کتاب تفسیر نمونه (جلد چهارم)

«تفسیر نمونه» یک مجموعه تفسیر قرآن کریم زیر نظر آیة‌اللّه العظمی ناصر مکارم شیرازی است. جلد چهارم تفسیر نمونه به سوره‌های نساء ۷۱ تا آخر و سوره مائده آیه‌های ۱ ـ ۶۶ می‌پردازد.

نظرات کاربران

Dexter
۱۳۹۸/۰۱/۱۱

تفسیر یکی از آیات رو که در اون دچار شبهه شده بودم پیدا کردم، خدا رو شکر ، تفسیر آیه ای که در مورد علت شکسته نماز خواندن مسافر هست...جالب بود توضیحات مفسر و مطالبی بیان شد که مطمئنا خودم

- بیشتر
Rara,the real snowwhite
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

کاش مجموعه تفسیر نسیم حیات که سی جلد با قطر کم هست رو هم بذارید که هر کس به عنوان یک مسلمان بتونه حداقل یکبار در طول عمرش تفسیر کل کتاب آسمانیش رو بخونه.

آریا
۱۴۰۱/۰۵/۲۸

بسیار عالی.

حسین محمدی
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

خداحفظ تان کند واقعآ زحمت کشیدیداجرتان باخداوامام زمان عج

سپیده دم اندیشه
۱۴۰۰/۱۲/۱۲

☆بسم الله النور☆ تفسیر نمونه تفسیری جامع علمی و خوب هست‌ با زبانی امروزی و ساده توضیح داده و عموم می توانند ارتباط برقرار کنند. ولی اگر بخواهید بسیار تخصصی و با ظرافت و نکته سنجی بیشتر بررسی کنید تفسیر نمونه برایتان

- بیشتر
سحر مصلی نژاد
۱۴۰۰/۰۲/۳۰

نوشتار ساده و روان. تا امروز چهار جلد رو خوندم و قصد دارم بقیه ی جلد ها رو هم بخونم.

کاربر ۱۱۵۲۹۳۶
۱۴۰۰/۰۹/۱۰

سلام آیا اینکه کتاب را رایگان گذاشتین صاحب اثر راضی است ؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۴)
هر انسانی معمولاً نقاط ضعف پنهانی دارد که اگر بنا شود این عیوب اظهار گردد یک روح بدبینی عجیب بر سراسر جامعه سایه می‌افکند، و همکاری آنها را با یکدیگر مشکل می‌سازد، بنابراین هم به خاطر استحکام پیوندهای اجتماعی و هم به خاطر رعایت جهات انسانی، لازم است بدون در نظر گرفتن یک هدف صحیح، پرده‌دری نشود.
mehrnaz
ایمان واقعی آن است که انسان حقیقت را بپذیرد خواه مطابق میل او باشد یا بر خلاف میل او
Anahita Jafarzadeh
«هنگامی که مسافرت کنید گناهی بر شما نیست که نماز را کوتاه کنید اگر از خطرات کافران بترسید؛ زیرا کافران دشمن آشکار شما هستند» «وَ إِذا ضَرَبْتُمْ فِی الأَرْضِ فَلَیسَ عَلَیکمْ جُناحٌ أَنْ تَقْصُرُوا مِنَ الصَّلاةِ إِنْ خِفْتُمْ أَنْ یفْتِنَکمُ الَّذینَ کفَرُوا إِنَّ الْکافِرینَ کانُوا لَکمْ عَدُوّاً مُبیناً» . این آیه از جهاتی قابل بحث است، نخست این که: از «سفر» تعبیر به «ضرب فی الأرض» شده، دیگر این که: نسبت به نماز قصر تعبیر «لا جُناحَ» به کار رفته، و سوم این که: قصر خواندن نماز مقید به «اِنْ خِفْتُمْ» شده است
Dexter
چه نعمتی بالاتر از این که انسان تنها از خدا بترسد، نه از غیر او.
Anahita Jafarzadeh
۸۶ وَ إِذا حُییتُمْ بِتَحِیةٍ فَحَیوا بِأَحْسَنَ مِنْها أَوْ رُدُّوها إِنَّ اللّهَ کانَ عَلی کلِّ شَیءٍ حَسیباً ترجمه: ۸۶ ـ هر گاه به شما تحیت گویند، پاسخ آن را بهتر از آن بدهید؛ یا (لااقل) به همان گونه پاسخ گوئید! خداوند حساب همه چیز را دارد. تفسیر: هر گونه محبتی را پاسخ گوئید گرچه بعضی از مفسران معتقدند: پیوند و ارتباط این آیه با آیات قبل، از این نظر است که در آیات گذشته بحث‌هائی پیرامون جهاد بود و در این آیه دستور می‌دهد که اگر دشمنان از درِ دوستی و صلح در آیند، شما نیز پاسخ مناسب دهید، ولی روشن است: این پیوند، مانع از آن نیست که یک حکم کلّی و عمومی در زمینه تمام تحیت‌ها و اظهار محبت‌هائی که از طرف افراد مختلف می‌شود، بوده باشد.
کاربر ۲۹۲۳۸۹۴
«دستی که دیه آن پانصد دینار است * چرا به خاطر یک ربع دینار بریده می‌شود» ؟!
کاربر ۹۰۸۳۰۶
در حقیقت، در این آیه، از دو راه به آنها پاسخ گفته شده است: نخست این که: این گونه افکار از قلب‌های بیمار بر می‌خیزد، از کسانی که ایمانشان متزلزل و نسبت به خدا سوء ظن دارند و گرنه یک فرد با ایمان این گونه فکر، به خود راه نمی‌دهد. و دیگر این که: به فرض که چنین احتمالی باشد آیا احتمال پیروزی مسلمین در کار نیست؟
کاربر ۱۹۷۰۷۷۶
«بهترین چیزی که به وسیله آن می‌توان به خدا نزدیک شد، ایمان به خدا، پیامبر او و جهاد در راه خدا است که قلّه کوهسار اسلام است، و همچنین کلمه اخلاص (لا إِلهَ إِلاَّ اللّه) که همان فطرت توحید است، و بر پا داشتن نماز که آئین اسلام است، و زکات که فریضه واجبه است، و روزه ماه رمضان که سپری است در برابر گناه و کیفرهای الهی، و حج و عُمره که فقر و پریشانی را دور می‌کند و گناهان را می‌شوید، و صله رحم که ثروت را زیاد و عمر را طولانی می‌کند، انفاق‌های پنهانی که جبران گناهان می‌نماید و انفاق آشکار که مرگ‌های ناگوار و بد را دور می‌سازد و کارهای نیک که انسان را از سقوط نجات می‌دهد» .
kordelia
منظور از «توکل» این نیست که انسان به بهانه واگذاری کارش به خدا، شانه از زیر بار مسئولیت‌ها خالی کند و یا تسلیم حوادث گردد، بلکه منظور این است در عین به کار گرفتن تمام قدرت و نیرو: اوّلاً ـ توجه داشته باشد که آنچه دارد از خود او نیست، و از ناحیه دیگری است و به این وسیله روح غرور و خودبینی را در خود بکشد. ثانیاً ـ هرگز از بزرگی حوادث و مشکلات نهراسد و مأیوس نشود، و بداند تکیه‌گاهی دارد که قدرتش بالاترین قدرت‌ها است.
کاربر ۷۹۳۸۸۰۳
هر انسانی معمولاً نقاط ضعف پنهانی دارد که اگر بنا شود این عیوب اظهار گردد یک روح بدبینی عجیب بر سراسر جامعه سایه می‌افکند، و همکاری آنها را با یکدیگر مشکل می‌سازد، بنابراین هم به خاطر استحکام پیوندهای اجتماعی و هم به خاطر رعایت جهات انسانی، لازم است بدون در نظر گرفتن یک هدف صحیح، پرده‌دری نشود.
mehrnaz

حجم

۴۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۵۰ صفحه

حجم

۴۳۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۵۰ صفحه

قیمت:
رایگان