دانلود کتاب صوتی جنگ سرد با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جنگ سرد اثر بریتا بجورنلوند

دانلود و خرید کتاب صوتی جنگ سرد

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جنگ سرد

کتاب صوتی جنگ سرد اثر بریتا بجورنلوند و کتابی با موضوع تاریخ جهان است که به جنگ سرد اختصاص دارد و اصطلاحی است که به دوره‌ی رقابت در ایالات متحده، شوروی و هم‌پیمانانشان در دهه‌های 1940 تا 1990 مربوط می‌شود.

درباره کتاب صوتی جنگ سرد

جنگ سرد بخشی از تاریخ است که از زمان پایان یافتن جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود و تا سال ۱۹۹۱ و همزمان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و سقوط کمونیسم دوام می‌آورد. کتاب صوتی جنگ سرد به بررسی تاریخ این دوره و ایدئولوژی حاکم و تنش‌ها، نزاع‌ها می‌پردازد.

سال 1945 که پایان جنگ جهانی دوم بود تا فروپاشی اتحاد شوروی در دهه 1990، تنش هایی بین‌المللی رخ داد که جهان را در کشمکش ایدئولوژیک یا جنگ سرد فرو برد. اختلاف‌‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی بین دو ابر قدرت جهان یعنی ایالات متحده و شوروی باعث جنگ سرد شده بود. در طول بیش از چهل و پنج سال جنگ بر سر قدرت، آنها تاثیر زیادی بر جهان گذاشتند و در بسیاری از اتفاقات دست داشتند، البته این جنگ هیچ‌وقت به صورت درگیری مسلحانه نبود و هر‌دو از درگیری‌‌های منطقه‌ای در کره، ویتنام و افغانستان پشتیبانی می‌کردند. این دو کشور و کشور‌های دیگر برای جهانی کردن دیدگاه‌‌های سیاسی خود و گسترش نفوذشان به رقابت پرداختند، علاوه‌‌بر آن همگی به تولید و ذخیره‌ی تسلیحات هسته‌ای مشغول بودند و زمین را با خطر روبه‌رو کردند، با سقوط اتحاد شوروی و کمونیسم در اروپا، جنگ سرد تمام شد، ولی تاثیرش تا‌ به امروز پابرجا مانده است.

بعد از جنگ جهانی دوم دو نظام اقتصادی سرمایه‌داری در بلوک غرب و کمونیسم در بلوک شرق قدرت گرفت و بعضی کشور‌‌ها توانستند از استعمار نجات پیدا کنند و در میان این دو نظام سردرگم بمانند، بیشتر این کشور‌‌ها پر از مشکلات اجتماعی و اقتصاد ورشکسته بودند و آمریکا و شوروی با حمایت‌های مالی و نظامی سعی کردند، آنها را با خود متحد کنند. این دو کشور ابر قدرت در طول جنگ سرد در موضوعات متفاوتی چون فضانوردی، ورزش، جاسوسی، صنعت و عرصه‌‌‌‌های تکنولوژی با هم در رقابت بودند، البته این مسئله هزینه‌ی بسیار سنگینی داشت.

آمریکا و شوروی در طول جنگ جهانی دوم با هم متحد بودند، اما پس از پایان جنگ بر سر بازسازی جهان به اختلاف خوردند، برای همین آمریکا تلاش می‌کرد تا فعالیت‌‌ کمونیسم را محدود کرده و مانع رسیدن شوروی به سلاح هسته‌ای شود. لازم به ذکر است که در این دوران اتفاقات زیادی مانند فاجعه‌ی چرنوبیل، سقوط دیوار برلین، جنگ شوروی در افغانستان و جنگ کره نیز رخ داد. با شکست کمونیسم و سقوط شوروی، کشور‌‌‌های زیادی به دموکراسی رسیدند و جنگ‌‌ها کم شد.

کتاب صوتی جنگ سرد اثر بریتا بجورنلوند دید ما را به تاریخ گسترده کرده و اتفاقات تاریخی، تفکرات سیاسی، فرهنگی و فلسفی و تمدن‌هایی که از بین‌‌النهرین و مصر باستان به یونان، روم و دیگر تمدن‌ها را تا به امروز به ما ارائه داده است. کتاب جنگ سرد علاوه‌بر موضوعات جنگی‌اش سعی بر آگاه ساختن ما بر‌این دارد که سرگذشت انسان‌های قبل ما بخشی از زندگی‌مان است.

کتاب صوتی جنگ سرد برای مجموعه تاریخ جهان از انتشارات ققنوس است و اتفاقات مهم تاریخی را در خود دارد و با همکاری انتشارات آوانامه کتاب صوتی جنگ سرد را در اختیارتان گذاشته است، این کتاب 8 فصل دارد.

چرا باید کتاب صوتی جنگ سرد را گوش دهیم؟

شنیدن کتاب صوتی جنگ سرد اثر بریتا بجورنلوند به ما کمک می‌کند تا رشد ابرقدرت‌ها را درک کنیم. کتاب جنگ سرد همه‌ی جنبه‌های مهمی که برای جنگ مهم بوده است را در بر می‌گیرد.

شنیدن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای نوجوانان و علاقه‌مندان به موضوعات جنگی و کتاب هایی درباره جنگ جهانی دوم می‌تواند کتاب لذت‌بخش و جذابی باشد.

درباره آرمان سلطان‌ زاده

آرمان سلطان‌ زاده متولد سال 1366 در بابل است و یکی از شناخته شده‌ترین گویندگان کتاب صوتی استو او از سال 1382 تحت نظر استاد‌های به نامی مثل علی محمدی کلاگر و عباس ابوالحسنی و فعالیت تئاتری خود را آغاز کرد و در 30 تئاتر به عنوان بازیگر ایفای نقش کرده و 4 اثر که خود کارگردانی کرده نیز در کارنامه‌اش دارد. بعداز آشنایی با علی دنیوی ساروی در سال 1388 به رادیو مازندران رفت و به عنوان بازیگر نمایش‌‌‌های رادیویی کارش را آغاز کرد.

آرمان سلطان زاده سال‌ها نمایش‌های رادیویی اجرا کرد و بعد از آن از سال 1393 با دیداری کوتاه با دامون آذری مدیرعامل نشر آوانامه در این نشر حضور داشته، همچنین به عنوان گوینده و مدیرتولید مشغول فعالیت شد و تابه امروز 200 کتاب صوتی را با صدای زیبایش به گوشمان رسانده است. او درباره‌ی این دیدار گفت:«برای انجام کارهای بزرگ به انگیزه‌ی کافی نیاز داری. دامون آذری استاد ایجاد این نوع انگیزه است.»

از شنیدنی‌ترین آثار آرمان سلطان زاده رمان خشم و هیاهو اثر ویلیام فاکنر است.

فهرست کتاب صوتی جنگ سرد

پیشگفتار: جنگ سرد چه بود؟

1. ریشه های جنگ سرد

ضمائم فصل اول

2. تنش های جنگ سرد اروپا را تقسیم می کند

ضمائم فصل دوم

3. جنگ سرد به آسیا گسترش میابد

ضمائم فصل سوم

4. جنگ سرد در داخل آمریکا

ضمائم فصل چهارم

5. رهبران جدید جو را آرام می کنند

ضمائم فصل پنجم

6. کابوس های جنگ سرد - افزایش تنش ها

ضمائم فصل ششم

7. تنش زدایی و پس از آن

ضمائم فصل هفتم

8. جنگ سرد به پایان می رسد

ضمائم فصل هشتم

پی گفتار: بازاندیشی هایی درباره ی جنگ سرد

تکه هایی از کتاب صوتی جنگ سرد

مورخان بر سر معرفی کشور آغازکننده جنگ سرد و دلیل آن نیز اختلاف نظر دارند. بر مبنای باور رایج در دهه ۱۹۵۰ تجاوز شوروی به اروپای شرقی عامل بروز جنگ سرد بود، در دهه ۱۹۶۰ دیدگاه دگراندیشانه‌ای مطرح شد که اقدام مداخله جویانه آمریکا را در گسترش تجارت و نفوذ سیاسی در اروپای شرقی با عنایت به منافع روسیه در منطقه مشکل اصلی معرفی کرد. این گروه از مورخان معتقدند که روسیه صرفا دست به اقدامی زد که رو به هر قدرت دیگری است.

مورخان برای توافق نظر بر سر جوانب گوناگون جنگ سرد کار دشواری پیش‌رو داشته‌اند. البته آن‌ها کلا اتفاق‌نظر دارند که جنگ سرد به روابط سیاسی - نظامی و دیپلمالیکی اطلاق می‌شود که متعاقبا پایان جنگ جهانی دوم در ۱۹۴۵ بین دو کشور ایالات متحده و اتحاد شوروی برقرار شد. شماری از آنان معتقدند که روابط میان این دو کشور پس از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ و ظهور کمونیسم در شوروی تیره و تار شده بود.

نظرات کاربران

Amir
۱۳۹۸/۱۱/۱۸

برای مطالعه این کتاب لازمه کتاب های مرتبط با اون برهه از تاریخ حتما مطالعه بشه به عنوان مثال جنگ های جهانی اول و دوم . بر خلاف اون کتاب ها محوریت براساس موضوع هستش و روند تاریخی کمرنگ دیده

- بیشتر
مهدی
۱۳۹۷/۰۷/۰۴

کتاب فشرده و خوبیه. برای دانستن و اطلاع از کلیات و بدست آوردن سرنخهایی برای تحقیق بیشتر واقعا خوبه.

mhghafoori
۱۳۹۶/۰۱/۲۳

کتاب بسیار خوب و مفیدی بود.البته ب نظرم موضع نوبسنده کتاب تا حدی ب سمت امریکا بود و بهتر بود کمی تعدیل میشد.

Hossein
۱۳۹۸/۰۷/۲۳

کتاب خیلی خوبیه. برای اینکه بتوانید موضوعات رو بهم ربط بدید، پیشنهاد میکنم کتابهای مربوط به جنگ جهانی دوم و ساخت بمب اتمی رو هم بخونید. اون موقع کاملا درک میکنید که اصولا چرا جنگ سرد شروع شد.

Hamed Olia
۱۳۹۷/۱۱/۲۰

کتاب رو دوست داشتم اطلاعات کلی خیلی خوبی راجع به جنگ سرد میداد. به شدت توصیه میکنم.

y
۱۳۹۷/۰۶/۲۷

عالی ولی بعد از دو کتاب جنگ جهانی اول ودوم بخونید

AS4438
۱۴۰۲/۰۴/۲۳

گویندگی استادسلطان زاده بی نظیراست،واما کتاب؛ کلی گوئی بود ،به جنگ ایران وعراق وانقلاب ایران،وهمچنین وجود داعش اصلن اشاره ای نشده بود، مطالب خوبی داشت.

asad aghamohammad
۱۴۰۱/۰۲/۱۶

لطفا کتاب‌های سیاسی رو بدین خانم پریمون صوتی کنند رمان‌ها باصدای آقای آرمان خوب هستند ولی در کتاب‌های سیاسی فقط صدای خانم پریمون

زمان

۴ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۲۶۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۴ دقیقه

حجم

۲۶۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان