دانلود و خرید کتاب پل اصفهان یک عاشقانه ایرانی نیلا کرم کوک ترجمه شادی حامدی آزاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پل اصفهان یک عاشقانه ایرانی اثر نیلا کرم کوک

کتاب پل اصفهان یک عاشقانه ایرانی

معرفی کتاب پل اصفهان یک عاشقانه ایرانی

نیلا کرم کوک، دختر جورج کرم کوک، یک خبرنگار، زبان‌شناس و فعال اجتماعی بود که به عنوان کاردار فرهنگی سفارت امریکا در ایران زمان پهلوی کار می‌کرد. او در ایران عهده‌دار فعالیت‌هایی مثل ریاست ممیزی تئاتر و سینما پس از تسلط متفقین بر کشور شد و در مقطعی هم مدیر کل هنرهای وزارت فرهنگ بود. در سال ۱۳۱۷ به دستور رضاخان سازمانی با نام پرورش افکار عمومی تاسیس شد که نیلا با آن همکاری ویژه‌ای داشت. او در کشور یک سازمان حرفه‌ای رقص هم با نام «استودیو احیای هنرهای ایران باستان» تاسیس کرد که برنامه‌های رقص را در مدارس و مراکز آموزشی اداره می‌کرد. او در تاسیس اولین مدرسه مدرن اپرا در ایران هم دست داشت.

کتاب پل اصفهان، را نیلا در دههٔ ۱۹۴۰ میلادی و در دوران زندگی‌اش در ایران نوشته که یک داستان عاشقانه سرگرم‌کننده و پُرتعلیق است. این داستان که دست‌نوشته‌هایش پیش پسر نیلا بود بلاخره در سال ۲۰۱۲ به دست نوه‌اش منتشر شد. در این کتاب، ذهنیات این زن امریکایی را درباره مردم ایران و شهر اصفهان به خوبی می‌توان دید.

کرم‌کوک پیش از این‌ها هنگام اقامتش در هند، کتاب «مسیر من تا هند» را منتشر کرد. او ترجمه‌ای هم از قرآن دارد که ۱۲ سال روی آن کار کرده بود. عده‌ای معتقدند او در ایران مسلمان هم شده‌بود.

نیلا کرم کوک در سال ۱۹۸۲ درگذشت و در دلفی یونان، کنار مزار پدرش به خاک سپرده شد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«جمعه‌ها شهرِ گنبدهای فیروزه‌ای به موزهای متروک می‌مانست و حیات جاری در آن از روی پل به مقصد باغ‌های حاشیه‌ی رود و زیارت اهل قبور روانه می‌شد. مناظر رویاییِ گشت‌وگذار ایرانی، که پر بود از فرش و سماور، حتی مردگان را نیز روح می‌بخشید. اصفهانی‌ها بر این باور بودند که مردگان از شنیدن آواز شاعران و جدیدترین اخبار شهر خوشحال می‌شوند. میان زندگی و مرگ هیچ فاصله‌ای نبود؛ راه مردگان و زندگان جدا نمی‌شد تا زمانی که خود زندگان مرده را فراموش کنند و او را از جمعه‌هایشان کنار بگذارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۱ صفحه