دانلود و خرید کتاب این رستخیز عام؛ جلد سوم (مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام)) غلامعلی نادعلی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب این رستخیز عام؛ جلد سوم (مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام)) اثر غلامعلی  نادعلی‌زاده

کتاب این رستخیز عام؛ جلد سوم (مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام))

معرفی کتاب این رستخیز عام؛ جلد سوم (مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام))

کتاب این رستخیز عام؛ جلد سوم (مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام)) نوشتهٔ غلامعلی نادعلی‌زاده و ویراستهٔ مسلم نادعلی‌زاده است و انتشارات خیمه آن را منتشر کرده است. این مجموعه ۱۰ جلد دارد و جلد سوم آن دربارهٔ مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام) است.

درباره کتاب این رستخیز عام؛ جلد سوم (مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام))

این رستخیز عام حاصل اصلاح و بازآفرینی غلامعلی نادعلی‌زاده (نادی دامغانی) (-۱۳۲۰)، تعزیه‌خوان معاصر ایرانی است. جلد سوم این مجموعه اختصاص به «مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام)» دارد.

شهادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام) از مشهورترین مجالس تعزیه است که علاقه‌مندان بسیاری دارد. از جمله چالش‌های این مجلس، حضور یا غیبت لیلی بنت مسعود ثقفی (همسر امام حسین (علیه‌السلام) و مادر علی‌اکبر (علیه‌السلام)) در کربلا بوده است. امام در آخرین لحظات، بر بالین علی‌اکبر حاضر می‌شود و چون نمی‌تواند به تنهایی، پیکر خونین و قطعه‌قطعه‌ٔ فرزند را به خیمه‌ها بازگرداند، از جوانان بنی‌هاشم یاری می‌خواهد و خطاب به فرزند عزیز خویش می‌گوید: «علی علی الدنیا بعدک العفا... علی جان! پس از تو، خاک بر سر دنیا و بی‌وفایی‌های آن...»

تجربه‌ٔ ده‌ها سال تعزیه‌خوانی و مطالعات در مورد این هنر اصیل، غلامعلی نادعلی‌زاده را به غور و تفحص و تأمل در متون تعزیه‌های گذشتگان وادار کرد. با بررسی اشعار و تطبیق نسخ تعزیه و توجه به اختلافات موجود در متون، به این نتیجه رسید که برخی افراد کم‌اطلاع یا کم‌سواد، اشعار تعزیه‌ها را تغییر داده و ابیات ضعیفی بر آن‌ها افزوده‌اند که مقبول و مطلوب مخاطب روزگار ما و آیندگان فرهیخته نیست. لذا با درنظرگرفتن اصل امانت‌داری و احترام به شعرا و استادان گذشته، بر آن شد که متون مجالس ماضی را از لحاظ نواقص شعری و ساختار و بافت داستان براساس اخبار صحیح، تنظیم و اصلاحات لازم را در آن‌ها اعمال کند. به‌طوری‌که روند داستان و اشعار تعزیه از کلمات رکیک، سست، دروغ، وهن، هتک و غیره پاک‌سازی شود و مطالب مناسب و منطقی جایگزین شود تا حد امکان رضایت خاطر شنونده و بیننده‌ٔ روزگار ما فراهم شود.

خواندن کتاب این رستخیز عام؛ جلد سوم (مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام)) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران آیین تعزیه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب این رستخیز عام؛ جلد سوم (مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام))

«در مجلسی که پیـش رو دارید، لیلی در کربلا حضور ندارد ولی در عالم رؤیا بـه ایـن سرزمین سـفر می‌کند و شاهد رخدادهای غم‌انگیز روز عاشوراسـت. از گوشه‌های دیگر این مجلس، دلاوری و شـجاعت حضـرت علی‌اکبر در نبرد شـبانه و رسـیدن بـه فـرات و آوردن آب بـرای تشنگان اسـت کـه در بازگشـت، حضرت ابوالفضل بـه صورت ناشناس، راه را بـر ایشان می‌بندد تا شـجاعت و رزم‌آوری آن جناب را بیازماید. وداع جان‌سوز علی‌اکبر با امـام و اهل بیت و جهاد آن حضرت به عنوان نخسـتین شـخص از بنی هاشم و شهادت ایشان به دست مرة بن منقـذ عبدی، گوشه‌های تأثیرگذاری است که در این مجلس به نمایـش درمی‌آید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان