دانلود و خرید کتاب بیرون از مولینگار جان پاتریک شنلی ترجمه حمید احیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیرون از مولینگار اثر جان پاتریک  شنلی

کتاب بیرون از مولینگار

انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۴.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بیرون از مولینگار

«بیرون از مولینگار» نوشته جان پاتریک شنلی ( -۱۹۵۰)، نمایشنامه‌نویس ایرلندی-آمریکایی است. بیرون از مولینگار در ژانویه ۲۰۱۴ در برادوی به‌روی صحنه رفت و متن آن در تابستان همان سال منتشر شد. روزنامۀ نیویورک تایمز این نمایشنامه را بهترین اثر شنلی بعد از شک دانست و متن شاعرانه و رمانتیسیسم لذت‌بخش آن را ستود. این اثر نامزد بهترین نمایشنامۀ سال ۲۰۱۴ از طرف تونی، مجمع منتقدین تئاتر نیویورک و مجمع منتقدین خارج از نیویورک شد وهمچنین فیلمی از این اثر به کارگردانی نمایشنامه‌نویس تهیه شد.. در بخشی از این نمایشنامه می‌خوانیم: دسامبر ۲۰۰۸ است. صدای گاو و کبوتر و باد. آشپزخانه‌ و نشیمن کوچک خانه‌ای در یک مزرعۀ گاو و گوسفند در دهکده کیلوکان. تلویزیونی قدیمی روی قفسه‌ای در بالای ظرفشویی قرار دارد. کف‌پوش کهنه‌ای زمین را پوشانده و یک بخاری زغالی‌ در گوشه‌ای قرار دارد. میزی کوچک، انباشته از ظرف‌های کثیف کنار پنجره است. مبلِ یک‌نفرۀ چرم‌نمایی نیز که دل و روده‌اش بیرون زده‌ در فضای زیرِ پله‌ها است. صدای باز و بسته‌شدن دری (درِ یک) از بیرون به گوش می‌رسد. سپس در دیگری (درِ دو) که به آشپزخانه راه دارد باز شده و تونی رایلی، پیرمردِ ایرلندی بدعُنقی با کت و شلوار مشکی رنگ و رو رفته و کلاه ماهیگیری وارد می‌شود و به دنبال او، پسرش آنتونی رایلی. تونی هفتاد و پنج ساله به‌نظر می‌آید و نگاه زیرکانه‌ای دارد. آنتونی چهل و دو ساله است و چشمان آدمی رؤیاپرداز را دارد. آنتونی: خدایا، عجب صحنه‌ای! دلم گرفته؛ شده مثل یه تکه سنگ. تمامِ بدنم این‌طوری شده. تونی: چرا اون ‌کارو کردی؟ نه، واقعاً می‌خوام بدونم! آنتونی: نصف بدنم، از شونه‌ تا پایین داره تکه‌پاره می‌شه. خب آدم ناراحت می‌شه دیگه. تونی: به‌خاطر تو نبود الآن خلاص شده بودیم. آنتونی: خلاص از چی؟ تونی: فکر می‌کنی چی؟ وظیفه‌مون! وظیفۀ اجتماعی‌مون

نظرات کاربران

Reza Haghighi
۱۳۹۷/۰۳/۱۸

چیزی که بهت حس دیوونگی می‌ده همون چیزیه که ثابت می‌کنه عاقلی. بیرون از مولینگار؛ #جان_پاتریک_شنلی مترجم: حمید احیاء نشر بیدگل

کاربر ۳۶۶۶۶۹۵
۱۴۰۱/۱۲/۰۳

نمایشنامه خوبی بود پر از حس زندگی و پر از نیش و کنایه و طنزی جذاب. حتی مقدمه نویسنده هم عالی بود. لطفا نمایشنامه شک رو هم بذارید.

امیرحسین باقری
۱۴۰۱/۰۷/۲۸

به تمام کسانی که در برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند و با این چالش مواجه هستند، مطالعه این کتاب رو پیشنهاد میکنم!

کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
۱۳۹۹/۱۱/۰۵

دوست داشتنی

پژمان
۱۳۹۹/۰۲/۲۶

نمایشنامه ی متوسطه ولی تو با متن همراه می شوی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
چینی‌ها می‌گن اگه خودتو بکُشی، روحت گیر می‌کنه تو زمین تا موقعی که بتونه یکی دیگه‌ رو قانع کنه که خودشو بکشه. تصورشو بکن. ارواح دارن هُلِمون می‌دن دخل خودمونو بیاریم.
آروین
چیزی که بهت حس دیوونگی می‌ده همون چیزیه که ثابت می‌کنه عاقلی.
شکوفه
آنتونی:      هر جفت شما، هر دوتون خوب می‌دونین که نسل شما این کشور رو با منفی‌بافی‌اش نابود کرده. تونی:      ما نبودیم که اقتصاد الّاکلنگی درست کردیم. آنتونی:      نه، شما رفتین پایین و همون‌جا موندین. تونی:      بلدی، راه بهشتو بهم نشون بده.
شکوفه
آنتونی:      رُزمری اونجا وایساده زیر بارون؟ ایفا:      آره. سیگار می‌کشه. همیشه یه تکه جای خشک پیدا می‌کنه، برای خودش نه، برای سیگارش. آنتونی:      آخه بیرون سینه‌پهلو می‌کنه. ایفا:      نه، اون دیوونه است. خُل و چِل‌ها هیچ‌وقت مریض نمی‌شن.
tari

حجم

۶۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

حجم

۶۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۷ صفحه

قیمت:
۳۷,۴۵۰
تومان