دانلود و خرید کتاب کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان جان گاتمن ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان اثر جان گاتمن

کتاب کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان

معرفی کتاب کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان

«کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان» نوشته دکتر جان گاتمن(-۱۹۴۲) و دکتر جون دکلر است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: کودکان و والدین در دوره دشواری به سر می‌برند. طی دو دهه گذشته طبیعت کودکان به شدت دگرگون شده و در نتیجه این دگرگونی، فراگرفتن آموزه‌های مربوط به انسانیت برای کودکان دشوارتر و آموختن آنها به فرزندان برای پدر و مادرها پرهزینه‌تر شده است. لازم است پدر و مادرها در راه آموختن آموزه‌های اساسی عاطفی و اجتماعی به فرزندانشان هوشیارانه‌تر عمل کنند. پیامدهای نداشتن مبانی هوش عاطفی بسیار نگران‌کننده است. برای نمونه، شواهد نشان می‌دهند دخترانی که نمی‌توانند احساس گرسنگی را از احساس اضطراب تشخیص دهند، در خطر اختلالهای خوردن قرار دارند و آنهایی که در خردسالی قادر نیستند در برابر خواسته‌های خود مقاومت کنند، احتمال بیشتری دارد که پیش از رسیدن به دوره جوانی باردار شوند. برای پسرها، تابع امیال آنی بودن در خردسالی، احتمال بزهکاری و خشونت را در سنین بالاتر افزایش می‌دهد؛ و برای همه کودکان، ناتوانی در مهار اضطراب و افسردگی، احتمال استفاده از مواد مخدر یا الکل را در مراحل بعدی زندگی بیشتر می‌کند. با در نظر گرفتن این واقعیتهای جدید، لازم است که پدر و مادرها از لحظه‌های طلاییِ بودن در کنار فرزند بهترین بهره را ببرند و نقش فعال و هدفمندی را در راهنمایی فرزندانشان در زمینه مهارتهای اساسی انسانی، مانند درک و رسیدگی به احساس‌های آزاردهنده، مهار امیال، همدلی و مهربانی به عهده بگیرند. جان گاتمن در این کتاب شیوه‌ای علمی و بسیار عملی را به پدر و مادرها ارائه می‌کند تا بتوانند ابزار اصلی زندگی کردن را به فرزندانشان بدهند.
معرفی نویسنده
جان گاتمن

جان گاتمن با نام کامل جان شوارتز گاتمن، نویسنده و روانشناس آمریکایی و همچنین استاد بازنشسته‌ی روانشناسی در دانشگاه واشنگتن است. او ۲۶ آپریل سال ۱۹۴۲ در جمهوری دومنیکن متولد شد. او ابتدا در رشته‌ی فیزیک و ریاضیات دانشگاه دیکنسون تحصیل کرد و موفق به اخذ مردک لیسانس خود در سال ۱۹۶۴ شد. مقطع فوق لیسانس خود را در رشته‌ی روانشناسی ریاضیاتی در مرکز فنی ماساچوست (MIT) گذراند و در نهایت موفق به اخذ مدرک دکترای روانشناسی خود از دانشگاه ویسکانسین مدیسون شد. حوزه‌ی تخصصی کار او روابط زوجین، ازدواج و طلاق است و سال‌هاست در زمینه‌ی زوج‌درمانی فعالیت می‌کند. او با بینش ریاضیاتی وارد حیطه‌ی مطالعات روانشناسی شد. همین بینش باعث شد که او در طی فعالیت طولانی‌مدت خود به بررسی الگوها و مدل‌های تعامل زوج‌ها بپردازد.

نظرات کاربران

سولماز رحیمزاده
۱۳۹۹/۰۳/۱۸

این کتاب بسیار کامل راجع به هوش عاطفی توضیح می دهد. بعد از خواندن این کتاب شما مهارت و تسلطی بر ای راهنمای عاطفی کودکتان پیدا می کنید.

کاربر ۲۲۵۷۳۳۰
۱۳۹۹/۰۷/۳۰

بسیار کاربردی و عالی به تمام پدران و مادران توصیه می‌شود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴)
مطالعات آشکار می‌کنند که کودکانی که در خانواده‌شان محترم و باارزش به‌شمار می‌آیند، در مدرسه موفق‌تر هستند، دوستان بیشتر و زندگی سالم‌تر و موفق‌تری دارند.
سیستماتیک
در میان پدر و مادرهایی که در آموزش هوش عاطفی به فرزندانشان موفق نیستند، توانسته‌ام سه دسته را تشخیص دهم: ۱ . والدهای بی‌اعتنا: احساس‌های منفی فرزندانشان را نادیده می‌گیرند، کم اهمیت می‌پندارند یا رد می‌کنند؛ ۲ . والدهای ناراضی: از اینکه فرزندانشان احساس‌های منفی خود را نشان می‌دهند ناراضی می‌شوند و ممکن است آنها را به دلیل ابراز عواطفشان توبیخ یا تنبیه کنند؛ ۳ . والدهای بی‌عنان: احساس‌های فرزندانشان را می‌پذیرند و با آنها همدلی می‌کنند، اما فرزندانشان را راهنمایی نمی‌کنند و برای رفتار آنها حد و مرزی تعیین نمی‌نمایند
کاربر ۲۱۳۵۹۱۶
اگر می‌خواهید فرزندتان در فوتبال عالی شود، از بازی کردن خودداری نمی‌کنید، بلکه به زمین می‌روید و با او تمرین می‌کنید. همچنین، اگر می‌خواهید که فرزندتان بتواند با احساساتش خوب کنار بیاید، با استرس روبه‌رو شود و روابط سالمی برقرار کند ابراز احساس‌های منفی را نادیده نمی‌گیرید و سرکوب نمی‌کنید؛ بلکه با فرزندتان تمرین و او را راهنمایی می‌کنید.
hadi
نوزادانی که مادر افسرده دارند، معمولاً غم، انرژی پایین، درگیری کم، خشم و تحریک‌پذیری مادر را تقلید می‌کنند. اگر افسردگی مادر تا یک سال یا بیشتر طول بکشد، در رشد کودک تأخیرهای پایداری مشاهده می‌شود. بنابر مطالعات فیلد، دوره بین سه تا شش ماهگی از نظر تأثیر افسردگی مادر بر رشد دستگاه عصبی نوزاد بسیار مهم است.
H.H.
، هوشیاری عاطفی شاملِ توان کنترل کردن امیال، به تأخیر انداختن کامجویی، ایجاد شور و شوق در خود، تشخیص حالات اشخاص دیگر و از عهده بالا و پایینهای زندگی برآمدن است.
maziar
خطری که این چهار سوار برای رابطه دارند، به ترتیب عبارتند از: عیبجویی کردن، تحقیر کردن، حالت تدافعی داشتن و دیوار سنگی‌شدن.
H.H.
گینُت برخلاف بسیاری از راهنمایان تربیتی، عصبانی شدن از دست فرزند را رد نمی‌کند، بلکه معتقد است که والد باید صادقانه خشم خود را ابراز کند؛ البته به شرط آنکه خشم به سوی مسئله خاصی جهت داده شود و شخصیت کودک را مورد حمله قرار ندهد. او باور دارد که خشم والد، چنانچه خردمندانه باشد، می‌تواند بخشی از ساختارِ تربیتِ مؤثر باشد.
Hadise Zare
و هنگامی که بزرگترها مدام احساسات کودک را بی‌اعتبار کنند، اعتماد به نفس او از بین می‌رود.
Hadise Zare
سرانجام اینکه، راهنمایی عاطفه به معنی پایان نظم و انضباط نیست. در واقع هنگامی که شما و فرزندانتان از نظر احساسی به یکدیگر نزدیک هستید، بیشتر درگیر زندگی آنها می‌شوید و در نتیجه می‌توانید تأثیرگذارتر باشید. شما در موقعیتی قرار دارید که زمانی که به سرسختی نیاز است، می‌توانید سرسخت باشید. هنگامی که می‌بینید فرزندانتان اشتباه می‌کنند یا به بیراهه می‌روند، به آنها تذکر می‌دهید و از تعیین حدومرز نمی‌ترسید. هنگامی که می‌دانید کمتر از توانشان عمل و مأیوستان کرده‌اند، از ابراز عقیده‌تان نمی‌ترسید و به علت پیوند عاطفی که با فرزندانتان دارید، کلامتان مؤثر است، زیرا آنها به عقیده شما احترام می‌گذارند و نمی‌خواهند شما را ناراضی کنند. به این ترتیب، راهنمایی عاطفه می‌تواند به شما کمک کند تا فرزندانتان را راهنمایی کنید و به تحرک وادارید.
Hadise Zare
اگرچه زیگموند فروید در اوایل دهه ۱۹۰۰ فرضیه‌هایی را مبتنی بر اینکه کودکان موجوداتی ستیزه خو و بیش از حد تحت سلطه غریزه جنسی هستند، رواج داد، اما پژوهش مشاهده‌ای در سالهای بعد خلاف این فرضیه‌ها را ثابت کرد.
سیستماتیک

حجم

۲۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

حجم

۲۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
۷۵,۶۰۰
۱۰%
تومان