دانلود و خرید کتاب تربیت بدون فریاد هال ادوارد رانکل ترجمه اکرم کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تربیت بدون فریاد اثر اکرم کرمی

کتاب تربیت بدون فریاد

امتیاز:
۳.۹از ۱۶۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تربیت بدون فریاد

کتاب تربیت بدون فریاد نوشته‌ی هال ادوارد رانکل کتابی تربیتی با رعایت اصل حفظ خونسردی سعی در آرام کردن دنیا و تربیت بدون فریاد دارد. نویسنده اعتقاد دارد با پیاده کردن اصول اول یعنی حفظ خونسردی روابط میان والدین و فرزندان به شدت تغییر کرده و سرشار از شادی، همکاری، توازن و احترام متقابل خواهد شد.

این کتاب با ترجمه‌ی روان اکرم کرمی و توسط انتشارات صابرین منتشر شده است.

درباره کتاب تربیت بدون فریاد

در کتاب تربیت بدون فریاد تمرکز اصلی برروی خود افراد است تا فرزندان، به این ترتیب با تمرکز والدین بر خود و عمل کردن به گفته‌های خویش است که فرزندان الگوبرداری کرده و زندگی آرامش خود را باز می‌یابد. نویسنده درباره انتخاب نام بدون فریاد برای کتابش بیان می‌کند شاید حفظ خونسردی و فریاد نزدن برای همه والدین دشوار نباشد اما تمام والدین به نوبه خود درگیر کشمکش‌هایی برای تربیت فرزند خویش هستند. همه والدین نگران فرزندان خویش هستند و با خودخوری کردن یا بروز واکنش‌ها بر این نگرانی‌ها متمرکز شده و این واکنش‌هاست که بر انسان غلبه کرده و باعث بروز واکنش‌های جدید و نسنجیده می‌شود. این کتاب در صدد خاموش کردن این نوع واکنش‌های منفی است. واکنش‌هایی چون فریاد زدن، قطع ارتباط یا حتی جبران کردن بیش از اندازه. با بروز واکنش‌های منفی است که والدین باید ابتدا به آرامش خود بپردازند و پس از حفظ آرامش به ارتباط صحیح روی آورده و زمام امور را در دست گیرند. با تمرکز برروی رفتار خویش است که رسیدن به شادی در خانواده میسر می‌شود.

با رعایت اصول و نگرش‌های موجود در کتاب تربیت بدون فریاد می‌توان به رهایی از اضطراب و نگرانی‌های ناشی از رفتار نامناسب فرزندان دست یافت. در این کتاب با دعوت والدین به آرامش و در کنترل گرفتن خونسردی خود در واکنش‌های منفی سعی در بهبود روابط میان والد و فرزند دارد. این کتاب در چهار بخش و دوازده فصل تدوین شده است. در پایان هر بخش نویسنده با عنوان جالبی با نام زنگ قصه داستانی واقعی از مراجعان یا دوستان خود روایت می‌کند تا خواننده را بیش از پیش با خود همدل و همراه سازد. در مقدمه کتاب نویسنده خواندن کتاب را به دو صورت پیشنهاد می‌‌دهد، یکی خواندن از ابتدا تا انتهای آن و دیگری انتخاب موضوعات مشخص و جدا از هم، به بیان دیگر بخش‌های کتاب به صورت مجزا اما پیوسته از هم هستند و در خوانش به صورت تک بخشی اشکالی در فهم مطلب ایجاد نمی‌کند.

بخش اول کتاب تربیت بدون فریاد با عنوان «والدین خونسردی شویم که فرزندانمان نیاز دارند» نویسنده بزرگترین دشمن والدین را روابط ایدئال می‌داند که موجب بروز هیجانی این واکنش‌ها می‌شود. به جای سعی در کنترل کودک با اضطرابات ناشی از بروز حوادث سعی در تمرکز بر خود و کنترل حفظ خونسردی می‌توان به بهترین راه‌حل‌ها رسید. والدین در روند رشد و تربیت فرزندان به شدت تحت فشار هستند و گاهی احساس بی‌کفایتی مانند خوره به جانشان می‌افتد و باور دارند که آن‌طور که باید از آنها قدردانی نمی‌شود. نویسنده برای حل این احساس هم راه‌هایی ارائه می‌دهد. در این بخش به مسئول بودن و ایجاد قدرت رشد پایدار و مستمر در فرزندان و ترغیب و تشویق آنان به طوری که خود انگیخته رفتار کنند نیز اشاره شده است و اعمال زور و اجبار در رعایت خواسته والدین است که زندگی و تربیت را به میدان جنگی تبدیل می‌کند که در آن هر دو طرف بازنده هستند و جز خسارت و زیان هیچ سود و فایده‌ای ندارد.

بخش دوم کتاب تربیت بدون فریاد «حفظ خونسردی یعنی ایجاد حریم» نام دارد. در این بخش نویسنده ساختن حریم شخصی و فضایی که بتوان در آن نفس کشید و رشد کرد را معرفی می‌کند. در فضای شخصی هر فرد است که علایق، وسوسه‌ها و ضعف‌های خود را شناخته و به نقاط قوت و ضعف خود پی می‌بریم. تعریف‌ ساده‌ای از حدود و حریم بیان می‌شود و حریم را قلمرو عاطفی و فیزیکی هر فرد در زندگی و حصاری را که دور حریم کشیده می‌شود، جایگاه هر فرد می‌داند. آموزش این اصل کلی که هر فرد مسئول رفتار خویش است نه هیچ کس دیگر هدف نهایی و غایی رسیدن در تربیت صحیح است. در ادامه هال ادوارد رانکل هشت روش برای ایجاد خلوت و حریم شخصی برای فرزندان عنوان می‌کند. نویسنده اشاره می‌کند که فرزندان همواره سعی در آزمودن والدین خود دارند به نحوی که والدین را به مبارزه دعوت می‌کنند. توصیه‌ای که به والدین می‌شود این است که وارد جنگ با فرزندان نشده و از خود ثبات نشان دهند.

در بخش سوم کتاب تربیت بدون فریاد نویسنده با بیان تعیین جایگاه و مشخص کردن حد و مرز‌ها برای خود و فرزندان والدین را به رسیدن آرامش دعوت می‌کند. با تغییر الگو‌های غلط در هر زمان فارغ از سن کودکان می‌توان به ثبات نسبی در خانواده رسید. در عین حال که حفظ خونسردی و آرامش اهمیت بسزایی در تربیت فرزندان دارد اقتدار نیز نقش تعیین‌کننده دیگری است که با نبودش چیزی جز شکست نسیب والدین نمی‌شود.

در نهایت نویسنده در بخش چهارم و نهایی کتاب به تمرین کردن و عادت به تمرین مداوم دعوت کرده و از والدین می‌خواهد در نحوه‌ی رفتاری و زندگی خود دقت لازم را داشته باشند زیرا آنها بزرگترین الگو‌های تربیتی فرزندان هستند. نویسنده بیان می‌کند اگر روابط علت و معلولی در خانواده جریان پیدا کند و هر کس با پیامد کار خود روبرو شود این والدین هستند که تصمیم می‌گیرند در زندگی نقش راهنما را داشته باشند و در حینی که فرزندان در تلاش و تقلا هستند در کنارشان گام بر‌می‌دارند و به عنوان رهبر و راهنمایی فعال عمل می‌کنند و قانون هرچه بکارید درو می‌کنید را به صورت نیرومند به کار می‌برید.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

با گسترش علم و تنوع در نحوه آموزش و تربیت فرزندان نیاز روزافزون به اصول تربیتی صحیح احساس می‌شود. لذا والدین برای تطابق خود با بهترین نیاز‌های فرزندان و بهترین اصول تربیتی نیاز به مطالعه بیشتر و به روزتر دارند. کتاب تربیت بدون فریاد یکی از این کتاب‌هاست که با دعوت والدین به آرامش و حفظ خونسردی سعی در کنترل امور و تربیت صحیح دارد.

کتاب تربیت بدون فریاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب تربیت بدن فریاد برای تمام مادران و پدرانی که سعی در تربیت فرزندانی خودکفا و مسئول دارند همچنین روانشناسان اصول تربیتی و روانشناسانی که در امر خانواده درمانی تلاش می‌کنند مناسب بوده و پیشنهاد می‌شود. همچنین این کتاب می‌تواند هدیه‌ای بسیار مناسب برای افرادی باشد که سعی دارند روابط میان دوستان و فرزندانشان را تقویت کنند.

درباره هال ادوارد رانکل

هال ادوارد رانکل متخصص روابط ازدواج، زوج درمان، معلم و نویسنده مجموعه کتاب‌های زندگی بدون فریاد است. با مطالعه بسیار زیاد وی درباره ارتباط والدین با یکدیگر و با فرزندان همچنین روابط بین زوجین بود که توانست روشی برای ارتباط و تربیت خانواده‌ها ارائه دهد. هال ادوارد مدرک ارشد خود را در سال ۱۹۹۸ درباره مطالعات رفتار تکنولوژیک دریافت کرد. همچنین در سال ۲۰۰۰ به درجه‌ی درمان در ازواج و خانواده درمانی نائل شد. هال ادوارد و همسرش جنی بیش از دوازده سال است که همراه دو فرزند خود هانا و براندون با استفاده از روش درمانی هال ادوارد (بدون فریاد) از زندگی خود در جورجیای آمریکا لذت می‌برند.

از دیگر کتاب‌های مشهور این نویسنده‌ی آمریکایی می‌توان به کتاب ازدواج بدون فریاد اشاره کرد. نویسنده این کتاب را پس از انتشار کتاب بدون فریاد و دریافت واکنش‌های مثبت از این کتاب در سال ۲۰۱۱ نوشته است. نویسنده در این کتاب به بیان این نکته می‌پردازد که تمام زوج‌ها در ابتدای ازدواج خود و قبل از رفتن به ماه عسل به رویا پردازی پرداخته و درصدد ساختن زندگی رویایی خویش هستند. با وارد شدن به زندگی و فشار‌های ناشی از مخارج و هزینه‌ها یا مشکلات کوچک است که شروع به مشاجره و فریاد کرده و این بحث‌ها گاه به دعوا و جدل نیز تبدیل می‌شود. نویسنده در کتابش به ارائه راهکارهایی برای مراعات حال یکدیگر ارائه می‌دهد. وی با آموزش‌هایی سعی در تقویت روابط بین زوجین می‌پردازد. وی باور دارد گاهی برای تحکیم ازدواج نیاز است که همانند یک ابزار در روابط عمیق شد. با ارائه راهکارهایی نویسنده در تلاش است که زوجین با حفظ آرامش، به رشد و نزدیکی به یکدیگر به ازدواج خود استحکام دهند و مانع از فروپاشی آن شوند.

آخرین کتاب این نویسنده و معلم بزرگ آمریکایی که در سال ۲۰۱۷ به چاپ رسیده است، «بزرگسالی خودت را انتخاب کن»، کتابی است کوچک درباره انتخاب‌های کوچکی که بزرگترین تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند. نویسنده در این کتاب دست به انتخاب راه‌حل‌هایی کوچک زده است. مسئولیت‌پذیری را بهتر از واکنش نشان دادن دانسته و دلایل آن را مطرح می‌کند. خطرهای اشتباه و درست زندگی را مشخص کرده و خواننده را به خطرهای صحیح و درست تشویق می‌کند.

بخشی از کتاب تربیت بدون فریاد

«مسئول بودن» به عنوان یک والدِ بدون فریاد تغییری بنیادی در هدف شما به عنوان پدر یا مادر ایجاد می‌کند. مسئول بودن به معنای واقعی یعنی قدرت ایجاد رشدی پایدار و مستمر، نه اِعمال قدرت یا تحکم به اطاعت. مسئول بودن یعنی ترغیب و تشویق فرزندان؛ طوری که آنها به صورت خودانگیخته رفتار کنند.

دوباره تکرار می‌کنم: مسئول بودن یعنی ترغیب و تشویق فرزندان؛ طوری که آنها به صورت خودانگیخته رفتار کنند.

و این مستلزم تغییری اساسی است، تغییر از کنترل رفتار فرزندان به سوی تأثیر گذاشتن بر تصمیم‌گیریهای آنها. هدف شما تأثیرگذاری است. به یاد داشته باشید که شما نباید به جای فرزندتان احساس مسئولیت کنید. شما می‌خواهید همواره توان تصمیم‌گیری آنها را حفظ کنید و محترم بشمارید، حتی اگر مخالف خواست شما باشد. اگر آنها در انتخاب و تصمیم‌گیری آزاد نباشند نمی‌توانند به ارتباط بین انتخابها و پیامدهای آنها پی‌ببرند. بعدا درباره این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد اما در حال حاضر به تغییر الگویی که باید انجام دهید، توجه کنید: شما به هیچ وجه نباید فرزند خود را به زور وادار به اطاعت و فرمانبرداری کنید. این شیوه تربیتی تنها برای مدت کوتاهی مؤثر است و بذر مشکلات بلندمدت را پرورش می‌دهد. شاید دوست نداشته باشیم این حقیقت را بشنویم اما واقعیت این است.

وقتی سعی می‌کنیم فرزند خود را با زور مجبور به خواسته‌های گهگاه نامعقول خود کنیم، تربیت را تبدیل به صحنه جنگ می‌کنیم. حتی گاه از واژه‌های مربوط به جنگ هم استفاده می‌کنیم: «باید موضع خودت را مشخص کنی.» خواهش من از والدین این است که این عبارت را از گفته‌های خود حذف کنند؛ زیرا این شیوه سخن گفتن تأثیر عجیبی در شکل دادن روابط دارد. اگر ما تعامل خود و فرزندانمان را به صورت یک‌سری مواضع مخالف و مبارزه‌جویانه ببینیم، خواه‌ناخواه به سمت شرایطی گام برمی‌داریم که ما را به جنگ و مبارزه می‌خوانند.

نظرات کاربران

مریم
۱۳۹۸/۰۸/۲۴

سلام در حال خواندن این کتابم تا حالا واقعا لذت بردم به خصوص در جایی از کتاب که میگوید ترس ما والدین ترس از مواد مخدر و اینترنت نباید باشه ترس ما باید از واکنش های هیجانی مون نسبت به

- بیشتر
مریم کریم زاده
۱۳۹۹/۰۱/۲۸

اولین کتابی که تقریبا تمام صحبتهاش و توصیه ها حول محور والدین میچرخه. تربیت بدون فریاد گویی به تربیت والد میپردازه. 🌸بهتر است تمرکزمان بر رفتار خودمان باشد,نه رفتار کودکمان. 🌸

کاربر ۱۵۷۲۷۸۸
۱۳۹۹/۰۲/۰۹

این کتاب میتونه تربیت کردن توام با خونسردی رو با راهکار. های عملی و ناب ب شما آموزش بده و شامل مثال های ملموسی هست ک شما رو اگاه میکنه. حتی میتونه روی رابطه های شما با افراد دیگر و

- بیشتر
lale
۱۳۹۶/۱۲/۱۸

واقعا کتاب عالیه، حال آدم و خوب میکنه، مثل خیلی کتابها سطحی با مسئله تربیت برخورد نمیکنه، حس میکنی نویسنده هم با مشکلات تو آشناست، درکت میکنه که چقدر بچه بزرگ کردن سخته. مثل خیلی از کتابهای تربیتی با نگاه

- بیشتر
شیما
۱۳۹۸/۰۹/۳۰

خیلی عالی و عملی و در عین حال علمی و بر اساس معیارهای روانشناسی بود .واقعا خیلی بیشتر از قیمتش می ارزه .قویا توصیه میکنم 🌹🌺🌹🌺

مینا
۱۳۹۸/۰۹/۲۴

من چاپیشو خوندم خیلی خوب و کاربردی بود ولی مهمتر از «خوندن» کتاب، تلاش برای «عملی کردن» مطالبشه.

Z Pourmandi
۱۳۹۶/۱۰/۱۵

کتاب خوبیه ولی به نظرم کتاب به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن ج۱ کتاب کاربردی تریه. این کتاب راهکار ملموسی دست آدم نمیده.

رسول احدی
۱۳۹۷/۰۶/۲۵

کتاب خوبیست اما من کتاب آقای بنی هاشمی به اسم تربیت آرمانی رو کامل تر و کاربردی تر و البته متناسب تر با جامعه دینی دیدم. یک برنامه کامل از ابتدایی ترین دوران تربیت تا انتهای ان دوره و حتی

- بیشتر
ریحانه
۱۳۹۹/۰۱/۱۹

چاپ این کتاب روقبلا خوندم. بسیار مفید و کاربردی بود و ملموس. اصلا ایده‌آل نگر نبود و به پدر و مادرها هم با دیده انصاف نگاه کرده بود. راه کار می‌ده به جای گفتن یک سری اصول کلی.

آی هان
۱۳۹۹/۰۲/۳۰

کتاب خوبی بود بیشتر تمرکز رو والدین هست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰۲)
اگر همیشه حق با شما باشد، یک جای کار اشکال دارد.
lale
اینجا نکته‌ای اساسی وجود دارد: آنچه درباره فرزندانتان می‌گویید مهم‌تر از آن چیزی است که به آنها می‌گویید.
علاقه بند
ما به جای فرزندانمان مسئول نیستیم، ما نسبت به آنها مسئول هستیم.
lale
در اینجا، شما در کانون توجه قرار می‌گیرید؛ زیرا در نهایت تنها کسی را که می‌توانید کنترل کنید خودتان هستید. اگر اطمینان حاصل کنید که حتی در صورت بدرفتاری فرزندتان، رفتار شما صحیح خواهد بود، در آن صورت احتمال آنکه در هر موقعیتی تأثیری مثبت اعمال کنید بیشتر خواهد شد. حال هر موقعیتی که باشد و معنی تربیت بدون فریاد همین است.
lale
مدافع رشد و تکامل فرزندتان باشید فرزندان شما طرحهایی در دست اقدام هستند. سرنوشت آنها نامعین است و شخصیت‌شان هنوز شکل نگرفته است. حتی قیافه آنها نیز به مرور زمان تغییر خواهد کرد. شما باید مدافع و حامی رشد و تکامل مستمر فرزند خود باشید. برای این کار نباید اجازه دهید اعضای فامیل به فرزندتان لقب خاصی بدهند و او را در گروه خاصی جای دهند.
lale
چگونه خود را نسبت به بیماری سرخک مصون می‌سازیم؟ با تزریق دُز کوچکی از میکروب آن. همین مطلب در مورد پیامد و نتیجه کارها صدق می‌کند. هرچه کودکان ما بیشتر با عواقب اندک قانون‌شکنی‌های کوچک خود روبه‌رو شوند، کمتر دچار خطاهای بزرگ و عواقب شدید آنها می‌شوند. نظر ما این است که هرچه فرزندان ما زودتر با قانون «هرچه بکاریم همان را درو خواهیم کرد.» آشنا شوند، کمتر مجبور می‌شوند، به موازات رشدشان، تاوانهای سنگین‌تری برای خطاهای بزرگ‌تر خود پس دهند.
علاقه بند
نظریه تلقیح را از یاد نبرید. هرچه کودک زودتر با درسهای زندگی مواجه شود بعدها نیاز کمتری به درسهای سخت زندگی واقعی خواهد داشت.
علاقه بند
«چرا فرزندانمان باید از ما اطاعت کنند؟ اصلاً انگیزه آنها چیست؟ آیا انگیزه آنها این است که ما را راضی و خوشحال نگه دارند؟ تا کی می‌توانند این انگیزه را حفظ کنند؟ مسلما این انگیزه خیلی دوام نمی‌آورد.
علاقه بند
حفظ خونسردی به ما کمک می‌کند تا برای فرزندان خود قلمرو شخصی ایجاد کنیم یعنی به آنها آزادی دهیم تا به صورت بزرگسالانی خودگردان رشد کنند و این حریم را محترم بشماریم. با تعیین حد و مرز برای آزادی خود، به آنها آزادی می‌دهیم و به آن احترام می‌گذاریم.
علاقه بند
کودکان می‌خواهند والدینشان کمتر نگران شوند و خیلی بیشتر متعادل و خویشتن‌دار باشند. آنها دوست دارند شما خونسرد بمانید، حتی زمانی که خود از کوره درمی‌روند. همان‌طور که خواهیم دید، والدین واقعا باید اینگونه باشند. والدین، هر کجای دنیا که باشند، با سخت‌ترین چالش زندگی خود روبه‌رو هستند: تلاش برای ایجاد یک محیط خانوادگی محبت‌آمیز و مملو از همکاری و احترام متقابل. آنها سعی دارند این هدف را در فرهنگی به ثمر بنشانند که بی‌مسئولیتی و لذت‌طلبی را رواج می‌دهد.
fariba

حجم

۱۷۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۱۷۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
۵۵,۸۰۰
۱۰%
تومان