دانلود و خرید کتاب بازگشت شاه (جلد ۳ از ارباب حلقه‌ها) جی. آر. آر. تالکین ترجمه رضا علیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بازگشت شاه (جلد ۳ از ارباب حلقه‌ها)

کتاب بازگشت شاه (جلد ۳ از ارباب حلقه‌ها) اثر جان رونالد روئل تالکین است. از زمان چاپ کتاب تا امروز ارباب حلقه‌ها بارها تجدید چاپ و به زبان‌های زیادی نیز ترجمه شده است. کتاب ارباب حلقه‌ها یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین کتاب‌های ادبیات در قرن ۲۱ به شمار می‌رود.

درباره کتاب بازگشت شاه (جلد ۳ از ارباب حلقه‌ها)

کتاب ارباب حلقه‌ها جزو فهرست ۱۰۰ کتاب قرن لوموند است و هم‌چنین برنده جایزه‌ی تالار مشاهیر پرومتئوس سال ۲۰۰۹ است. سه‌گانه‌ای براساس این کتاب نیز با همین عنوان به کارگردانی پیتر جکسون ساخته شده است.

جلد سوم مجموعه ارباب حلقه‌ها شامل کتاب پنجم و ششم می‌شود. «موردور» آماده حمله به «گوندور» پادشاهی انسان‌ها در سرزمین میانه است، پادشاهی که سال‌هاست به دست «کارگذاران» افتاده است اما اکنون شاه گوندور در میان یاران حلقه به سوی گوندور قدم برمی‌دارد. کتاب پنجم شرح این وقایع است و در آخرین کتاب یعنی کتاب ششم بخش‌های پایانی سفر یاران برای نابودی حلقه تعریف می‌شود و با تاج‌گذاری شاه «اله سار» و آغاز «دوران چهارم» سرزمین میانه سه دوران ماجراهای تلخ وشیرین سرزمین میانه تمام می‌شود. این مجموعه ادامه‌ی اثر قبلی تالکین با نام هابیت است که در همین ژانر نوشته شده بود. این کتاب طی ۱۲ سال از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ که بیشتر آن در زمان جنگ جهانی دوم بوده نوشته شده است.

مجموعه ارباب حلقه‌ها در بین خوانندگان به شکل یک سه‌گانه جا افتاده‌است، اما در ابتدا قرار بود این اثر جلد اول کتاب سیلماریلیون باشد که نویسنده به دلایل اقتصادی تصمیم به حذف جلد دوم گرفت و کتاب ارباب حلقه‌ها را در سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۵ در سه جلد منتشر کرد. تا امروز چند فیلم سینمایی و انیمیشن بر مبنای این داستان ساخته شده‌است که از میان آن، فیلم‌های سه‌گانه‌ای به کارگردانی پیتر جکسون شاخص‌تر هستند. این فیلم‌ها در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به نمایش درآمدند.

سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها برای اولین بار در ایران توسط رضا علیزاده ترجمه شد و در سال ۱۳۸۲ توسط انتشارات روزنه به چاپ رسید. هر سه کتاب دارای نقشه‌هایی از سرزمین میانه هستند. همچنین در ابتدای کتاب اول و در پایان کتاب سوم، مترجم اطلاعاتی در مورد داستان و سرزمین میانه و نژادهای ساکن آن، زبانشان، کتابت‌شان آورده‌است.

چرا باید کتاب بازگشت شاه (جلد ۳ از ارباب حلقه‌ها) را مطالعه کنیم؟

کتاب ارباب حلقه‌ها یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین کتاب‌های ادبیات در قرن ۲۱ به‌شمار می‌رود. این کتاب برنده‌ جوایز زیادی شده است و از محبوب‌ترین و بی‌نظیرترین آثار ادبیات فانتزی است.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب ما را به دنیای داستان‌های شگفت‌انگیز می‌برد به همین دلیل خواندن این کتاب برای طرفداران ادبیات کلاسیک و هم‌چنین ادبیات فانتزی واجب است.

درباره جان رونالد روئل تالکین

جان رونالد روئل تالکین در سال ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین، آفریقای جنوبی متولد شد. از معروف‌ترین کتابهای او می‌توان به هابیت، ارباب حلقه‌ها و سیلماریلیون اشاره کرد. او علاقه فراوانی به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت. او شاید تنها کسی باشد که ۱۵ زبان ساخته‌است.

تصویر نقاشی جی آر آر تالکین

تاکنون بیش از ۵۰ میلیون کپی از این حماسه‌ی عظیم جی.آر.آر. تالکین،‌ به فروش رفته و به ۲۵ زبان ترجمه شده‌است؛ این کتاب در لیست برترین کتاب‌های جهان بی‌بی‌سی است. ارباب حلقه‌ها به‌عنوان بهترین کتاب سده‌ی بیستم انتخاب شده‌است.

تالکین سرانجام در سال ۱۹۷۳ و در ۸۱ سالگی در بورنموث انگلستان از دنیا رفت.

از دیگر آثار جان رونالد روئل تالکین می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

سیلماریلیون، قصه‌های ناتمام، سروده‌های بلریاند و ... اشاره کرد که بیشتر این آثار بعد از مرگش توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

فهرست کتاب بازگشت شاه (جلد ۳ از ارباب حلقه‌ها)

کتاب پنجم

1. میناس تى‌ریت

2. گذر گروه خاکسترى

3. بسیج روهان

4. محاصره گوندور

5. سفر سواره روهیریم‌ها

6. نبرد میدان‌هاى په‌له‌نور

7. تل هیزم مرده سوزان دنه‌تور

8. شفاخانه‌ها

9. آخرین رایزنى

10. باز شدن دروازه سیاه

کتاب ششم

1. برج کیریت آنگول

2. سرزمین سایه

3. کوه هلاکت

4. دشت کورمالن

5. کارگزار و شاه

6. جدایى‌هاى بسیار

7. عزیمت به خانه

8. پاکسازى شایر

9. لنگرگاه‌هاى خاکسترى

بخش‌هایی از متن کتاب بازگشت شاه (جلد ۳ از ارباب حلقه‌ها)

چند وجه گلدوزی شده بود. این جامه متحدالشکل کسانی بود که در خدمت وارثان الندیل بودند، و جز نگهبانان ارگ در مقابل میدان فواره جایی که درخت سفید رسته بود، دیگر کسی در گوندور چنین جامه ای به تن نمی کرد.

به نظر می رسید که خبر آمدن آنها پیش از خودشان به آنجا رسیده است؛ و بلافاصله خاموش و بدون سوال و جواب پذیرفته شدند. گندالف به سرعت طول حیاط سنگ فرش را پیمود. فواره ای دل انگیز زیر آفتاب صبحگاهی آنجا مشغول بازی بود، و چمن زاری به رنگ سبز روشن گرداگرد آن قرار داشت اما در وسط، خمیده بر روی حوط؛ درخشی خشکیده ایستاده بود و قطره های آب به طرزی رقت بار از شاخه های بی باز و شکسته اش دوباره در آب زلال می چکید

سرانجام از سایه بیرون آمدند و به هفتمین دروازه رسیدند، و خورشید گرمی که آن سوی رودخانه، در فضاهای بی درخت اینیلین پیش پای فرودو می تایید، اینجا بر روی دیوارهای صیقلی و ستون های ریشه داره و تاق نمای بزرگ و قطاع کاکل آن که به شکل سری شاهوار و تاج دار حجاری شده بود، درخشید. گندالف از اسب پایین آمد، چرا که هیچ اسبی اجازه ورود به ارگ را نداشت، و شدو فکس تن داد که با دستور ملایم اربابش او را از آنجا ببرند

نگهبانان دروازه ردای سیاه به تن داشتند و کلاه خودهاشان شکلی عجیب داشت؛ کلاهخودهای بلند و گونه پوش های بلند چسبیده به صورت و بالای گونه پوش ها بالهای سفید مرغان دریایی را نشانده بودند، اما خودها با برق نقره می درخشید، چرا که آنها را از میتریل ساخته بودند، میتریلی که میراث شکوه روزگاران گذشته بود.

معرفی نویسنده
عکس جی. آر. آر. تالکین
جی. آر. آر. تالکین

جی آر آر تالکین نویسنده‌، شاعر، لغت‌شناس و پژوهشگر انگلیسی است. تالکین خالق مجموعه‌ای از مهم‌ترین رمان‌های فانتزی قرن بیستم، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آثار فانتزی او نقشی اساسی در اقبال به خواندن و نوشتن در این ژانر ادبی داشت. تالکین در جنگ جهانی اول حضور داشت و با درجه ستوان دوم به ارتش بریتانیا خدمت کرد.

نظرات کاربران

پریسا سپیدار
۱۴۰۱/۰۴/۱۵

124 هزار تومن برا یه کتاب الکترونیکی؟؟؟؟؟؟ آخه برای چی؟ واقعا برای چی؟ دیگه دود از کله من بلند شده😑

ahmad.hesam
۱۳۹۹/۱۰/۰۶

چرا ضمایم کتاب رو نذاشتین؟؟؟؟ نصف کتاب ضمایمشه!!!!!!

Matin032
۱۳۹۶/۰۵/۱۱

واقعا اپلیکیشن استاندارد و به درد بخوربه

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۷/۱۲

حلقه‌ای نه برای آدمیان که محکوم به مرگ‌اند و فانی! ارباب حلقه‌ها روایتی است خیالی که در سفری پر حادثه به خاور دور به تصویر کشیده شده است. ارباب حلقه‌ها داستانی حماسی از جستجوی «فرودو» برای نابودی شیطان حلقه است. ماموریتی

- بیشتر
دو روح در یک بدن (شیلا)
۱۴۰۲/۰۵/۱۱

هیجان داستان توی جلد سوم به اوج میرسه، خیلی خوب بود فیلم رو هم ببینم دیگه تکمیله 😄 فقط اینکه نمیدونم بقیه کتاب‌هارو هم بخونم یا قبل از خوندن این سه جلد باید میخوندم🤔 . 136

Ali CH
۱۳۹۹/۰۷/۲۳

خب اول اینکه ارباب حلقه ها معرف حضور همه هست تقریبا چیزی که این کتابو برا من جذاب کرد ترجمه روان در عین حال مستحکم اقای علیزاده بود که تا حد زیادی به متن اصلی وفادار بودن.

LittleFeast
۱۳۹۹/۰۶/۲۸

اگر جلد 1 و 2 رو خوندید مطمئن باشید این یکی کتاب هیجان داستان به اوج میرسه

روباه تالکینیست
۱۴۰۰/۱۲/۱۰

من عاشق ارباب حلقه هام الان دارم جلد دو ( دو برج ) رو میخونم :)

hyugahikari
۱۳۹۹/۰۸/۲۶

فوق العاده بود 👍 واقعا از این کتاب لذت بردم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
خائن ممکن است خود را رسوا کند و منشأ خیری شود که خود نمی‌خواهد.
محسن
«بله. اگر این روزها با چشم و گوش بسته توی خواب راه رفته‌ای، حالا بیدار شو!»
ala
«تو نجیب‌زاده‌ای سختگیر و ثابت‌قدمی، و چنین است که مردان آوازه‌شان در جهان می‌پیچد
Hooryar
«اکنون روزگار حکومت شاه رسیده است و تا تخت والار پابرجاست این حکومت متبرک باد!»
rezai milad
«شاید راه و رسم تو این نباشد، سام؛ ولی راه و رسم دنیا همین است. امیدها به یأس تبدیل می‌شود. و اجل می‌رسد. الآن فقط باید یک خرده دیگر منتظر بمانیم. وسط چیزهای در حال زوال و خرابه‌ها گم شده‌ایم و راه فراری هم نیست.»
rezai milad
با این صدا هیئت خمیده شاه ناگهان از جا جهید و شق و رق نشست. بار دیگر بلند و مغرور می‌نمود؛ بر روی رکاب برخاست و به صدای بلند، واضح‌تر از هر صدایی که تا کنون از مردمان فانی شنیده بودند، بانگ زد: برخیزید، برخیزید، سواران تئودن! کردارهای سنگدلانه غوغا می‌کند: آتش و کشتار! نیزه‌ها به جولان درخواهد آمد، سپرها خواهد شکافت، روز شمشیر است، روز سرخ، پیش از آن که خورشید برخیزد! اکنون بتازید، اکنون بتازید! پیش به سوی گوندور!
rezai milad
سرانجام کسی آمده است که خود را وارث سلطنت می‌داند. اینک آراگورن پسر آراتورن، سرکرده دونه‌داین آرنور، فرمانده سپاه غرب، صاحب ستاره شمال، به کارگیرنده شمشیری که از نو ساخته‌اند، فاتح نبرد، کسی که دستانش شفابخش است، گوهر الفی، اله‌سار از تبار والاندیل، پسر ایزیلدور، پسر الندیل نومه‌نوری. آیا می‌خواهید که شاه شود و به شهر درآید و اینجا سکنی بگزیند؟»
rezai milad
اما در عمق وجودش هنوز نوعی حس هابیتی بی‌غل و غش نیز تسخیر ناشده به حیات خود ادامه می‌داد: در کنه دل می‌دانست که حتی اگر چنین توهماتی، فریبی برای از راه به در بردن او نباشد، آن‌قدرها بزرگ نیست که چنین باری را بر دوش بگیرد. یک باغ کوچک که مال خودش باشد، برای هفت پشتش بس بود، نه باغی که گسترش پیدا کند و سرتاسر یک قلمرو را در بربگیرد؛ می‌خواست از دست‌های خودش استفاده کند، نه این که دست‌های دیگران به فرمان او مشغول کار شوند.
محسن
«با این حال ارباب پره‌گرین این افتخار ماست: ما همیشه بخش عمده از داغ نفرت فرمانروای تاریکی را تاب آورده‌ایم، چرا که این نفرت از اعماق زمان و از آن سوی دریاهای ژرف رسیده است. اینجا ضربه پتک سنگین‌تر از هر جای دیگر فرود خواهد آمد. و به همین دلیل است که میتراندیر چنین شتابان به اینجا آمد. زیرا اگر ما سقوط کنیم، چه کسی تاب ایستادن خواهد داشت؟ و، ارباب پره‌گرین تو خود امیدی به پایداری ما داری؟»
rezai milad
با این حال ارباب پره‌گرین این افتخار ماست: ما همیشه بخش عمده از داغ نفرت فرمانروای تاریکی را تاب آورده‌ایم، چرا که این نفرت از اعماق زمان و از آن سوی دریاهای ژرف رسیده است. اینجا ضربه پتک سنگین‌تر از هر جای دیگر فرود خواهد آمد. و به همین دلیل است که میتراندیر چنین شتابان به اینجا آمد. زیرا اگر ما سقوط کنیم، چه کسی تاب ایستادن خواهد داشت؟
فاروق

حجم

۴۴۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۵۵۸ صفحه

حجم

۴۴۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۵۵۸ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان