دانلود و خرید کتاب هنر بازیگری استلا ادلر ترجمه فاطمه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر بازیگری اثر استلا ادلر

کتاب هنر بازیگری

معرفی کتاب هنر بازیگری

کتاب «هنر بازیگری» به‌کوشش هووارد کیسل دربردارندهٔ دهه‌ها تجربه و تدریس استلا اَدلر بازیگر و آموزگار برجستهٔ آمریکایی در زمینهٔ بازیگری و هنرهای نمایشی است. این کتاب با ترجمهٔ فاطمه خسروی در انتشارات افراز چاپ شده است. مارلون براندو که از شاگردان او محسوب می‌شود، مقدمه‌ای بر این کتاب نوشته است.

درباره کتاب هنر بازیگری

کتاب هنر بازیگری به ۲۲ کلاس آموزشی تقسیم می‌شود و موضوع‌های گوناگون مؤثر در فن بازیگری را بیان می‌کند. بازیگری علم نظری نیست. بازیگری و عمل‌کردن دو موضوع مشابه‌اند. زمانی که بازی می‌کنید، عمل می‌کنید. اما باید بیاموزید که هردو را مثل هم انجام دهید.

این مجموعه حاصل ضبط صدا از استلا اَدلر در محل کارش است. او دانش گستردهٔ بازیگری خود را به نسل بازیگرانی از جمله مارلون براندو، وارن بیتی و رابرت دنیرو ارائه کرده است. عناوین ۲۲ درس کتاب هنر بازیگری به ترتیب زیر است:

کلاس اول: اولین گام‌ها بر روی صحنه

کلاس دوم: دنیای صحنه دنیای شما نیست.

کلاس سوم: بازیگری عمل‌کردن است.

کلاس چهارم: بازیگر باید قوی باشد.

کلاس پنجم: پرورش قدرت تصور

کلاس ششم: دنیای نمایش را از آنِ خود کنید.

کلاس هفتم: اهرم‌های کنترل بازیگری را به‌دست بگیرید.

کلاس هشتم: یادگیریِ کنش‌ها

کلاس نهم: کنش‌ها را عملی کنید.

کلاس دهم: واژه‌نامه‌ای از کنش‌ها درست کنید.

کلاس یازدهم: دلیل فوری و دلیل درونی

کلاس دوازدهم: کنش‌های پیچیده

کلاس سیزدهم: به کنش‌ها بُعد و اندازه ببخشید.

کلاس چهاردهم: درک متن

کلاس پانزدهم: ویژگی‌های شخصیت نمایش

کلاس شانزدهم: به تنِ نقش لباس بپوشانید.

کلاس هفدهم: یادگیری ریتم شخصیت نمایش

کلاس هجدهم: بازیگران نجیب‌زاده‌اند.

کلاس نوزدهم: لباس را واقعی جلوه دهید.

کلاس بیستم: بازیگر، یک جنگجو است

کلاس بیست‌ویکم: استانیسلاوسکی و تئاتر واقع‌گرایانه‌ٔ مدرن

کلاس بیست‌ودوم: طبقه‌ٔ مشخصی را روی صحنه بازی کنید.

کتاب هنر بازیگری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به بازیگری پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هنر بازیگری

«شغل شما صرفاً انجام تمرین نیست، بلکه انجام دادنِ آن به‌معنای عملی بزرگ‌تر از تمرین است. شما یا می‌آموزید که به هر تمرین احترام بگذارید طوری‌که انگار در شب افتتاحیه در لااسکالا دارید برنامه اجرا می‌کنید، یا این‌که در شب افتتاحیه در لااسکالا نمایشتان چیزی بیشتر از یک تمرین نخواهد بود؛ متوجه‌اید؟

هر کاری که ما به‌عنوان بازیگر انجام می‌دهیم، کاملاً تحت‌کنترل ما است. تکنیک، اولین روش کنترل کردنِ کاری است که روی صحنه انجام می‌دهیم و نیز روشی است که به ما در دستیابی به چیزی عمیق‌تر، ناملموس و دشوارتر کمک می‌کند و ما باید درگیر شدن در صحنه را بیاموزیم. لارنس الیویه در مورد زمانی صحبت می‌کرد که گریمش کامل می‌شده و لباسش را مرتب می‌کرده است. او پیش از ترک اتاق لباس، آخرین نگاه را در آینه می‌انداخته. می‌گوید گاهی می‌شده که در آینه نگاه سریعی به خود بیندازد و احساس نکند که خودش را در گریم و لباس می‌بیند. گاهی حس وهم‌آوری داشته و چیزی که در آینه می‌دیده نقشش بوده که برمی‌گشته و به او نگاه می‌کرده.

یک شب، زمانی که الیویه نقش اُتللو را ایفا می‌کرد، اجرای هیجان‌انگیزی ارائه کرد. حتا خودش از این بابت شوکه شده بود و تماشاچی‌ها دست از تشویق برنمی‌داشتند. مگی اسمیت هم که نقش دِزدِمونا را بازی می‌کرد، شوکه شده بود. زمانی که پرده‌ی نمایش برای آخرین بار پایین آمد، مگی به‌جای آن‌که به اتاق لباس برود، پیش الیویه رفت. مگی الیویه را دید که تنهایی در تاریکی نشسته است.»

نظرات کاربران

farid ghaderi
۱۳۹۸/۱۰/۱۹

سلام کاش این کتابم به کتابخونه ی همگانی اضافه بشه

Esmaeel Shabrang
۱۳۹۸/۰۱/۱۴

یکی از بهترین کتاب هایی که خوندم نکته ی زیباش دینه که در کنار بازیگری و تعلیم درست اون از نکات آموزنده ای برای زندگی می گه واقعا زیباست زندگی عرصه ی زیبایی ِ هر چه هنر است...

amir
۱۳۹۶/۰۳/۱۱

عالیه

Atousa Sepehrnia
۱۳۹۹/۱۰/۱۳

سلام کتاب خیلی خوبیه و خیلی مفیده برای شروع بازیگری پیشنهاد میکنم بخونید یه سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید اونم اینه که آیا وقتی میزنیم روی نمونه کل کتاب رو میاره، یا فقط تیکه ای از کتاب هستش ممنون

- بیشتر
رضا
۱۳۹۹/۱۰/۰۹

عالیه. و تمرین های خوبی میگه تصمیم دارم که انجام بدم مثل یک کلاس واقعی خوبه ولی فقط یکم گرونه

Mohammad
۱۴۰۱/۰۷/۲۱

خوبه

Elfizo
۱۴۰۱/۰۸/۰۲

عالیه اولین کتابی بود که برای من بخاطر بازگیر شدن معرفی کردن حتما علاقه مند ها به بازیگری بخونند

jgffcr
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

خیلی بد است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
شما هیچ‌چیزی را نمی‌توانید با پول جبران کنید، اما با رشدتان، با پیگیری، می‌توانید هر کمبودی را جبران کنید.
ErfanMousavi
برای این‌که احساس امنیت کنید، باید همواره درحالِ رشد باشید. نباید هدفی داشته باشید که بی‌ارزش باشد.
zahra
هیچ بازیگری موفق نیست مگر این‌که در طول زندگانی‌اش، موفقیت را درون خود احساس کند. اگر احساس نکنید موفق هستید، هیچ پولی نمی‌تواند این احساس را به شما بدهد! هیچ تحسینی نمی‌تواند آن را به شما بدهد! هیچ نشانه‌ی موفقیتی نمی‌تواند آن را به شما بدهد! این احساس، این اعتمادبه‌نفسِ یک هنرمند یا بازیگرِ زن، باید به‌رغم هر چیزی، از درون خود او سرچشمه بگیرد، و همین اعتمادبه‌نفس است که ما باید در وجود شما ایجادش کنیم. و هرگاه آن را در خود احساس کنید، دیگر به من نیازی نخواهید داشت. شما به هیچ‌کس نیازی نخواهید داشت. با کارگردان همکاری خواهید کرد، اما هرگز نخواهید گفت: «کمک‌ام کن!»
ErfanMousavi
باید توانِ این را داشته باشید که بگویید: «زندگی متعلق به من است. اهمیتی ندارد کجا هستم.»
zahra
اگر احساس نکنید موفق هستید، هیچ پولی نمی‌تواند این احساس را به شما بدهد! هیچ تحسینی نمی‌تواند آن را به شما بدهد! هیچ نشانه‌ی موفقیتی نمی‌تواند آن را به شما بدهد
ترنج
شما درحالِ فراگیریِ حرفه‌ای هستید که دوهزارسال قدمت دارد.
Asal Chinksh
امروزه بازیگران با مقتضیات مشخصی روبه‌رو می‌شوند، واقعیات مشخصی که عجیب‌وغریب‌اند و پنجاه سال قبل هم این‌چنین بوده‌اند؛ مثلاً اگر زنی برای بازی در نقش «ژولیت» تست می‌داد، مردم تعجب می‌کردند. زمانی که بازیگر جوانی بودم، کسی تست نمی‌داد.
helya.B
بازیگری نیازمند بینشی خلاق و انسانی است، بینشی که زندگی را ویران یا تحقیر نکند، بلکه آن را به بالاترین سطح معنایی ارتقا دهد. جست‌وجوی بازیگر، کاوش گسترده‌ای برای این معنای والاتر است.
کاربر ۶۸۳۵۲۰
زمانی که در این اتاق هستید، باید مشکلاتتان را بیرونِ در گذاشته باشید. این‌جا شما به تمامیِ خودتان نیاز دارید. به پدرتان نیاز ندارید. به مادرتان نیاز ندارید. به همسرتان نیاز ندارید. به بچه‌تان نیاز ندارید. توجهی به مطالب نیویورک‌تایمز ندارید. شما به خودپسندیِ شرافتمندانه و صددرصدی نسبت به خودتان نیاز دارید.
helya.B
شما در دنیای شلوغی زندگی می‌کنید. یا قهوه‌تان را نخورده‌اید یا در کافه دودستی به آن چسبیده‌اید.
helya.B

حجم

۲۷۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۲۷۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان