دانلود و خرید کتاب هنر گمشده گوش دادن مایکل پی. نیکولز ترجمه اکرم کرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر گمشده گوش دادن اثر مایکل پی. نیکولز

کتاب هنر گمشده گوش دادن

معرفی کتاب هنر گمشده گوش دادن

کتاب هنر گمشده گوش دادن نوشتهٔ مایکل پی. نیکولز و ترجمهٔ اکرم کرمی است و انتشارات صابرین آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه فراگیری مهارت گوش‌دادن به بهبود روابط کمک می‌کند.

درباره کتاب هنر گمشده گوش دادن

هنر گمشده گوش دادن نوشتهٔ مایکل پی. نیکولز (-۱۹۴۵)، روانکاو و درمانگر خانواده است و به این موضوع می‌پردازد که چگونه فراگیری مهارت گوش‌دادن به بهبود روابط کمک می‌کند.

این کتاب شما را دعوت می‌کند تا به شیوهٔ صحبت‌کردن و گوش‌دادن خود فکر کنید؛ چرا گوش‌دادن در زندگی این‌قدر اهمیت دارد؟ چطور شنونده بهتری شویم و به عمق تجربهٔ گوینده نفوذ کنیم؟ و چطور مراقب باشیم عادات نادرست، از کیفیت گوش‌دادن ما نکاهند؟ از جمله رموزی که به ارتباط مؤثر کمک می‌کنند و در این کتاب موردبحث قرار گرفته‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفاوت میان گفت‌وگوی واقعی و به‌نوبت حرف‌زدن.

گوش‌دادن به مقاصد واقعی دیگران، نه صِرف آنچه به زبان می‌آید.

نفوذکردن در شخصی که هرگز گوش نمی‌کند.

چگونه جروبحث را کاهش دهیم؟

چگونه از دیگران کمک بخواهیم و در عین‌حال از پندواندرز ناخواسته در امان بمانیم؟

چگونه اختلاف‌نظر خود را بیان کنیم که دیگران احساس نکنند مورد انتقاد قرار گرفته‌اند؟

چگونه اطمینان حاصل کنیم که حرف دو طرف مورد توجه قرار گرفته است؟

چگونه گوینده، پیام خود را ضعیف می‌کند؟

چگونه ماهیت رابطه بر گوش دادن تأثیر می‌گذارد؟

چه کنیم تا دیگران به ما گوش دهند؟

این کتاب در ۴ بخش و ۱۳ فصل تألیف شده است و تمرین‌های انتهایی هر فصل به شما کمک می‌کنند تا مهارت گوش‌دادن خود را بهبود بخشید. از یاد نبریم که هرچند گوش‌دادن در زندگی امری مسلم و عادی به شمار می‌رود، از اهمیت آن هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. توجه و درک دیگران، هدیه‌ای است که احساس خودارزشمندی و اعتبار را در دیگران زنده می‌کند. توانایی خوب گوش‌دادن، نیک‌خواهی و حسن‌نیتی را در ما پرورش می‌دهد که بازتابش متوجه خود ما می‌شود. وانگهی خوب گوش‌دادن، بهترین شیوه‌ای است که معاشرت با دیگران و یادگیری از آن‌ها را برایمان لذت‌بخش می‌کند.

خواندن کتاب هنر گمشده گوش دادن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند شنوندهٔ فوق‌العاده‌ای در روابطشان باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هنر گمشده گوش دادن

«گاه به نظر می‌رسد که دیگر کسی به حرف دیگری گوش نمی‌کند.

«انتظار دارد من به مشکلات او گوش کنم اما هیچ‌وقت از مشکلات من نمی‌پرسد.»

«او همیشه از چیزی شکایت می‌کند.»

«اگر بر حسب اتفاق نفهمم با دوستانش چه می‌گوید، هیچ‌چیز درباره او نمی‌فهمم. نمی‌دانم چه حرف‌هایی را با من در میان نمی‌گذارد؟»

«نمی‌توانم با او حرف بزنم، چون خیلی انتقاد می‌کند.»

خانم‌ها از این گله دارند که همسرانشان وجود آن‌ها را نادیده می‌گیرند و آقایان از اینکه همسرانشان نق می‌زنند. زن احساس می‌کند ارتباط‌شان خدشه‌دار شده است و مرد به ارتباط‌شان اعتماد نمی‌کند.

اشتیاق به درک شدن، از جمله انگیزه‌های بسیار نیرومند انسان است. وقتی به سخنان ما گوش می‌کنند، احساس می‌کنیم ما را جدی می‌گیرند، به احساسات و ایده‌هایمان توجه می‌کنند و بالأخره اینکه آنچه می‌گوییم اهمیت دارد.

اشتیاق به درک شدن یعنی اشتیاق برای فرار از تنهایی و ایجاد پل ارتباطی. برای غلبه بر تنهایی به دیگران نزدیک می‌شویم، دریچه قلب و ذهن خود را بر روی آن‌ها باز می‌کنیم، به این امید که ما را درک کنند. ظاهرا رسیدن به چنین درکی باید آسان باشد، اما واقعیت این است که این‌طور نیست.

جُوان۱ در ویترین فروشگاه، کت و دامنی دیده بود و دلش می‌خواست آن را بخرد اما چون نمی‌دانست که می‌تواند آن را بخرد یا نه به همسرش گفت: «هنری۲ یک کت و دامن خیلی شیک در فروشگاه دیده‌ام.»

هنری گفت: «خوبه» و بعد به تماشای اخبار از تلویزیون ادامه داد.

جُوان دوست نداشت بگومگو راه بیفتد اما هنری از این می‌ترسید که اگر حرفی درباره هزینه خرید بزند، جُوان شروع به نق زدن کند، بنابراین ساکت ماند تا راه‌حلی برای خرید کت و دامن پیدا کند. جُوان فاصله را احساس کرد و تصور کرد که هنری از دست او عصبانی است و از این رو او هم ساکت شد و چیزی نگفت.

اساس خوب گوش دادن همدلی است و همدلی نیز میسر نمی‌شود مگر آنکه مشغولیت‌های خود را کنار بگذاریم و وارد تجربه طرف مقابل شویم. اساس ارتباط انسان‌ها را دو چیز تشکیل می‌دهد: تلاش و شمِّ درونی.

همدلی یعنی آنچه را طرف مقابل سعی دارد بگوید، بفهمیم و نشان دهیم که منظور او را درک کرده‌ایم. این همدلی ما را به فردی که سخن ما را می‌شنود و به ما و احساساتمان توجه دارد، متصل می‌سازد. گوش دادن همدلانه، روابط را دگرگون می‌کند. وقتی طرف مقابل احساسات عمیق و ناگفته ما را درک می‌کند، آن را در قالب کلام در می‌آورد و با بیانی روشن و گویا به ما منعکس می‌کند، مطمئن می‌شویم که ما را درک کرده است و از او به‌خاطر درک و انسانیتش ممنون می‌شویم.»

نظرات کاربران

کتاب خُور
۱۳۹۵/۱۱/۲۴

نسخه چاپی این کتاب رو مطالعه کردم و فوق العاده خصوصاً برای زوجین جوان، هنر گوش دادن که متاسفانه در جوامع امروزی به معنای واقعی جایی در بین انسانها به معنای واقعی نیست

هدیهٔ دریا
۱۴۰۱/۰۶/۲۵

کتاب به صورتی هست که گاهی فکر میکنید در اتاق یک روانشناس نشستید و مشکل خود را توضیح می دهید و او با شما همدردی میکند و حتی مشکلتان را ریشه یابی می کند و علت آن و شیوه بر

- بیشتر
m.kh
۱۳۹۹/۰۲/۰۲

خیلی خیلی کتاب عالی وبدردبخوری هست.جمله جمله ی کتاب کاربردی ومفیده.پیشنهاد میکنم حتمابخونینش

رحمانی
۱۴۰۱/۰۱/۲۰

کتاب کاربردی است اما نمونه هایی که بین متن از آنها به عنوان مثال استفاده کرده ، باعث می شود اصل متن در حین خواندن فراموش شود

رضا
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

گوش و چشم و زبان سه ابزار مهم جهت برقراری ارتباط هستن، در این کتاب به گوش دادن و پرواخته شده، چرا باید گوش داد. شنونده خوب با گوش دادن چه هیجانی را در خود احساس میکند؟ طرف مقابل از

- بیشتر
کاربر 4060371
۱۴۰۰/۱۱/۰۷

سلام وقت بخیر من خارج از کشور هستم چجوری میتونم به pdfدست یابی پیدا کنم؟ از گوشی شخص دیگه‌ای در ایران پرداخت انجام بشه pdf قابل ارسال هستش؟

امیر عباس پور
۱۳۹۹/۰۹/۳۰

بله در صورتیکه رمز دوم کارت بانکی داشته باشید

Mohammad qasim Twhidi
۱۳۹۷/۰۱/۱۰

چطور میشه این کتاب ها را خرید من بیرون از ایرانم ؟ ماستر کارت هم ندارم آیا میشه با کارت بانک های عادی هم خرید ؟ لطفا معلومات بدهید

کاربر ۳۴۸۹۵۹۳
۱۴۰۰/۰۷/۱۹

به نظر من کتاب کاربردی نبود و برای منی که دلم میخاد یک نقشه ذهنی از کتاب در ذهنم داشته باشم مناسب نبود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷۳)
شاید سبک زندگی جدید باعث شده است ما کمتر به حرف یکدیگر گوش دهیم. شاید هم برعکس، برای فرار از تنهایی، از اینکه گوشی شنوا به‌دست نمی‌آوریم، به این سبک زندگی پناه برده‌ایم. علت هرچه باشد، تردیدی نیست که این فقدان، شکافی در زندگی ما پدید آورده است که پیوسته بزرگ‌تر و عمیق‌تر می‌شود و خود را به شکل نارضایتی، غم و محرومیت نشان می‌دهد.
Ali
گفت‌وگو با بعضی دیگر از افراد هم به این دلیل سخت است که بسیار کم‌حرف هستند.
آلوین (هاجیك) ツ
بعضی افراد ظاهرا به گفته‌های ما گوش می‌کنند اما در واقع توجهی به آن ندارند. آن‌ها با نگاه کردن به این سو و آن سو، یا عقب و جلو رفتن در جای خود، بی‌توجهی خود را لو می‌دهند
جواد
وقتی به حرف‌های ما توجه می‌شود، احساس امنیت در ما رشد می‌کند
Hadis🌸
وقتی هیچ‌یک از دو طرف حاضر نیست چرخه واکنش هیجانی را بشکند، در نهایت هر دو طرف، بی‌آنکه درک شده باشند، خشمگین و ناراضی کنار می‌کشند
Ahmad Abbasi
وقتی غم و افسردگی را در فردی مشاهده می‌کنیم، معمولاً تصور می‌کنیم که مشکلی پیش آمده یا اتفاقی افتاده است. شاید آن مشکل یا اتفاق این است که هیچ‌کس به او گوش نمی‌کند.
هدی✌
به محض آنکه بتوانید درون خود را بیرون بریزید و طرف مقابل هم شما را درک و تصدیق کند، بار سنگینی از دوش شما برداشته می‌شود. درد شما یکباره فروکش می‌کند.
علاقه مند کتاب
وقتی در هیجان‌ها مورد بی‌توجهی قرار می‌گیریم آزرده می‌شویم، به‌ویژه اگر این بی‌توجهی از طرف شخصی باشد که در زندگی ما جایگاه خاصی دارد و انتظار داریم به ما اهمیت بدهد.
علاقه مند کتاب
احساس کنیم که دیگران به حرف‌های ما توجه نمی‌کنند، در لاک تنهایی خود فرو می‌رویم و دریچه قلب خود را به روی دیگران می‌بندیم.
علاقه مند کتاب
بیشترین واکنش هیجانی ما نسبت به موضوعاتی است که در ضمیرمان خود را به آن متهم می‌کنیم.
Ahmad Abbasi

حجم

۳۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

حجم

۳۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

قیمت:
۹۲,۰۰۰
۸۲,۸۰۰
۱۰%
تومان