دانلود و خرید کتاب اثبات دیوید اوبرن ترجمه شهاب‌الدین عادل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اثبات اثر دیوید اوبرن

کتاب اثبات

نویسنده:دیوید اوبرن
انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۳از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اثبات

«اثبات» نمایشنامه‌ای به قلم دیوید اوبِرن(-۱۹۷۰)، نویسنده آمریکایی است. این نمایشنامه در سال ۲۰۰۱ توانست جایزه پولیتزر در رشته بهترین نمایشنامه و جایزه تونی را در همین سال به دست آورد. اثبات نمایشنامه‌ای شخصیت‌محور است که لحظه‌های پرکشمکش و چالشی در رویارویی این شخصیت‌های به خوبی پرداخته شده روی می‌دهد. به کمک همین پویایی شخصیت‌ها است که می‌توان وارد لایه‌هایی درونی‌تر از احساسات آدمی شد. از جمله نوع برخرود با مفهوم مرگ که گویی بر کل اثر سایه انداخته است. در بریده‌ای از این نمایشنامه می‌خوانیم: [شب. کاترین روی صندلی می‌نشیند. خسته و پریشان است، آشفته و نامرتب لباس پوشیده و چشمانش بسته است. رابرت، پدرش پشت سر او ایستاده است. چهره‌ی پریشان و چروک خورده‌ی استاد دانشگاهی پا به سن گذاشته را دارد. کاترین نمی‌داند پدرش آنجاست. بعد از چند لحظه:] رابرت: نمی‌تونی بخوابی؟ کاترین: خدایا، من رو ترسوندی. رابرت: ببخشید. کاترین: اینجا چی‌کار می‌کنی؟ رابرت: خواستم یه سری بهت بزنم. چرا تا الان بیداری؟ کاترین: شاگردت هنوز اینجاست، بالا توی اتاق کارِته. رابرت: خودش بلده چه‌طوری بره. کاترین: بهتره صبر کنم تا کارش تموم بشه. رابرت: اون دیگه دانشجوی من نیست. الان دیگه خودش درس می‌ده، بچه‌ی باهوشیه. کاترین: ساعت چنده؟ رابرت: تقریبا یک. کاترین: ها! رابرت: بعد از نیمه شب.... کاترین: خب؟ رابرت: خب...[به چیزی، روی میز پشت سرش اشاره می‌کند: یک بطری نوشیدنی...] تولدت مبارک.

نظرات کاربران

ali
۱۳۹۷/۰۳/۲۴

فیلم فوقالعاده است انتونی هاپکینز جیک جینهال گدث پالترو محصول 2005

Dentist
۱۳۹۶/۰۴/۱۱

یه نمایشنامه ی کوتاه و زیباست. ریاضی دانی که توی سال های آخر عمرش دچار جنون میشه. کاترین، دختری که درس و دانشگاهش رو رها میکنه تا از پدرش مراقبت کنه و البته استعداد ریاضی رو از پدرش به ارث

- بیشتر
تازه به دوران رسیده
۱۳۹۷/۰۳/۲۴

فیلم همین نمایشنامه به اسم proof هم وجود داره. دیدنش خالی از لطف نیست

Masahiro
۱۴۰۲/۰۵/۲۲

همون تصویر کلیشه‌ای از ریاضی دان‌ها رو ارائه میده که اونقدرها واقعیت نداره. ولی ماجرا کشش نسبی‌ای داره. خوندنش زیاد طول نمی کشه. بد نیست.

کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
۱۳۹۹/۰۹/۳۰

برای منی که عاشق ریاضی ام چندان جالب نبود، بقیه رو نمی دونم🙄

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
بعد از اینکه از دانشگاه اومدم بیرون بی‌کار بودم و واقعا ناراحت اما بعدش به خودم گفتم من نیازی به اون‌ها ندارم. این فقط ریاضیه، من می‌تونم به روش خودم کار کنم. شب‌ها کار می‌کردم، وقتی پدر می‌خوابید، خیلی سخت بود ولی انجامش دادم.
کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
من راجع به یه منبع الهام آسمانی حرف نمی‌زنم! اینطور نیست که همه چیز به ذهن من و به کاغذ، سرریز کنه! من کار می‌کنم تا به این منبع و محتویاتش سر و شکلی بدم. من نمی‌گم این کار ترسناک نیست، چرا، هست، اصلاً هم آسون نیست، اما مواد خامش هم موجوده. مثل اینه که من توی ترافیک موندم و ناگهان، همه‌ی مسیرها باز می‌شن، و من می‌تونم گاز بدم، می‌تونم همه‌ی چشم‌انداز رو ببینم...
کاربر ۱۸۱۵۵۹۱
کاترین: خوشحال بودی؟ رابرت: آره مشغول بودم. کاترین: این دو تا با هم فرق دارن. رابرت: من فرقی بینشون نمی‌بینم. می‌دونستم که چی‌کار می‌خوام بکنم و کردم. اگه می‌خواستم دنبال اطلاعات، راز و رمزها، پیچیدگی‌ها و پیغام‌های ناامیدکننده بگردم، می‌تونستم همه‌ی اون‌ها رو اطرافم پیدا کنم، توی هوا، بین برگ‌های خشک روی زمین که همسایه یه گوشه جمع کرده بود، توی جدول روزنامه، حتی روی بخاری که از فنجون قهوه‌ام بلند می‌شد. تمام دنیا با من حرف می‌زد. اگه هم که می‌خواستم چشم‌هام رو ببندم و آرام روی تراس بنشینم و به پیغام‌ها گوش بدم، این کار رو می‌کردم. عالی بود.
کاربر ۱۸۱۵۵۹۱

حجم

۶۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

حجم

۶۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۳۳ صفحه

قیمت:
۴۶,۵۵۰
تومان