دانلود و خرید کتاب شجاعت دبی فورد ترجمه ناهید سپهرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شجاعت اثر دبی فورد

کتاب شجاعت

نویسنده:دبی فورد
امتیاز:
۳.۴از ۵۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شجاعت

کتاب شجاعت نوشته‌ی دبی فورد، به نقش و تأثیر شجاعت در زندگی پرداخته است، زیرا ما با شجاع بودن می‌توانیم راحت‌تر به سمت اهدافمان حرکت کنیم. شجاعت کتابی است برای آموزش روش‌های غلبه بر ترس و به دست آوردن اعتماد به نفس. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زندگی با آن مواجه هستیم ترس است و شاید یکی از عامل‌های مهم بازدارنده‌ی انسان نیز باشد. این در حالی‌ست که نقطه مقابل ترس شجاعت است.

درباره کتاب شجاعت

ما انسان‌ها هرروز با صدها انتخاب متفاوت روبه‌رو هستیم. این انتخاب‌ها یا ما را مطمئن، نیرومند و باارزش نشان می‌دهند و یا آنچه را بیشتر از همه آرزو داریم، از ما می‌گیرند. وقتی ما اعتماد به‌نفس نداشته باشیم، احساس می‌کنیم شایستگی داشتن چیزهایی را که می‌خواهیم، گفتن حقیقت، یا ایجاد آن تغییراتی را که آینده ما را متحول می‌سازد، نداریم. ترس‌های فلج‌کننده، اعتماد‌به‌نفس سرکوب‌شده و شجاعت استفاده‌نشده، موانعی هستند که نمی‌گذارند ما انتخاب‌هایی درست و قوی داشته باشیم؛ انتخاب‌هایی که به صلاح ما و هماهنگ با آرزوهایمان هستند.

وقتی احساس ناتوانی می‌کنیم، نمی‌توانیم افکارمان را از چیزهای منفی مانند شکست و ترس که سد راه زندگی و آرزوهایمان هستند، دور کنیم. برای بسیاری از ما، در بیش‌تر تصمیم‌هایمان که درمورد کارهای مالی، خانواده، بدن، وزن و حتی تصوری که از خودمان داریم، احساس بد بیشتر از حس خوب است.

دبی فورد کتاب شجاعت را به‌ شیوه‌ای سلیس و از تجربه‌های شخصی خوش نوشته است. او هیچ نقطه ابهامی در این کتاب باقی نمی‌گذارد و رازها را برملا می‌کند ما با خواندن این کتاب می‌توانیم به عمق ترس و وحشت او پی ببریم.

مفهوم شجاعت از دید دبی فورد رسیدن به درجه‌ای از آگاهی است که مسئولیت باورهای اشتباه گذشته‌تان را بپذیرید و در نهایت، حقایقی جدید را برگزینید. دبی فورد خود، در این کتاب همین کار را می‌کند. او صادقانه و با شهامت از این تغییرات صحبت می‌کند. او برداشت همیشگی خودش را از خودش تغییر داده و حقیقت‌های جدیدی را برای ادامه زندگیش انتخاب می‌کند؛ و حتی نسخه‌ای بی‌نظیر برای طی کردن این راه را نیز در اختیار همه قرار می‌دهد. صداقت باورنکردنی دبی اوج شهامت اوست. دبی هرچیزی را که برای یک زندگی شجاعانه لازم داریم به‌صورت‌ واضح بیان کرده است.

چرا باید کتاب شجاعت را مطالعه کنیم؟

ما با خواندن کتاب شجاعت می‌آموزیم که چیزی که ما را سردرگم می‌کند و باعث می‌شود احساس ضعف و ناامیدی کنیم، فقط یک تفکر پوچ است، چیزی بیشتر از یک خیال نیست که در ناخودآگاه ما وجود دارد. این کتاب می‌دهد تا قوی‌تر و شجاع‌تر شویم، و با خودمان ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنیم. کتاب شجاعت را که بخوانیم و پیام‌های عمیق دبی فورد را درک کنیم می‌توانیم خودمان را برای نبرد زندگی آماده کنیم و سرانجام به نقطه‌ای از شهامت و اعتمادبه‌نفس می‌رسیم که پیش از این هرگز تجربه نکرده‌ایم.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب شجاعت اثر دبی فورد برای کسانی مناسب است که می‌خواهند جنگجوی درونی را به شکل اصولی و صحیح رشد بدهند و هم‌چنین دوست دارند به‌صورت جدی به مساله‌ی بهبود عزت‌نفس و اعتماد به نفس بپردازند.

درباره دبی فورد

دبی فورد سال در سال ۱۹۵۵ در کالیفرنیا به دنیا آمد. او معلم، سخنران و نویسنده‌ای است که بیشتر به‌خاطر کتاب نیمه تاریک وجود مشهور شده است. این کتاب در اولین سال انتشار خود به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال شناخته شد.

تصویر دبی فورد

دبی فورد، خودش نمونه انسانی پر از تناقضات درونی و بیرونی است، چیزی که تا این حد باعث شهرت او و پرفروش شدن کتابش شد دردها و رنج‌هایی است که خودش در زندگی تجربه کرده است. او کوچکترین فرزند خانواده‌ای است که پر از مشکلات هستند و درست در اوج نوجوانی متوجه‌ می‌شود که پدرش آن‌ها را ترک کرده و حالا باید طلاق را نیز تجربه کند. دبی فورد سعی کرد با رو آوردن به مواد مخدر و مشروبات الکلی مشکلات خودش را فراموش کند و در همین رمان ازدواجش نیز با شکست مواجه شد. او با تمام این مشکلات تبدیل به کسی شد که از خودش و زندگیش نفرت داشت، اما او متوجه می‌شود با متنفر ماندن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و باید شرایط خود را تغییر دهد؛ او شروع به تحصیل در رشته روان‌شناسی می‌کند تا بتواند پاسخ سوالاتش از زندگی را پیدا کند. او شروع به کار کردن روی خود و درونش کرد و از این طریق توانست نیمه تاریک زندگی را رها کند و دیگر انسان متنفری نباشد.

بعد از اینکه اپرا وینفری، مجری معروف آمریکایی کتاب نیمه تاریک وجود را در برنامه‌اش معرفی کرده و مشغول نقد و بررسی آن شد، این کتاب طی مدت چند هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز در اواخر سال ۲۰۰۰ و اوایل ۲۰۰۱ قرار گرفت.

دبی فورد سال ۲۰۱۳ در سن ۵۷ سالگی پس از مبارزه طولانی‌مدت با بیماری سرطان، از دنیا رفت. از کتاب‌های او می‌توانیم در آغوش سایه خود، طلاق معنوی، بهترین سال زندگی شما، نامه‌ای از بهشت و... را نام ببریم.

فهرست کتاب شجاعت

درباره کتاب

درباره نویسنده

مقدمه

فصل اول: یک الگوی جدید

فصل دوم: حرکت از سر به سوی دل: رمز یک مبارز شجاع

فصل سوم: رمز آزادی عاطفی

فصل چهارم: رمز دل پر مهر

فصل پنجم: رمز زیبایی

تکه‌هایی از کتاب شجاعت

در کودکى، احتمالاً دوست داشتید چیزهاى جدید را امتحان کنید، از میله‌ها آویزان مى‌شدید، اشیاى ناشناخته جمع مى‌کردید، از درختان بالا مى‌رفتید، ساعت‌ها به تماشاى حشرات مى‌نشستید یا اینکه بى‌اختیار آواز مى‌خواندید و مى‌رقصیدید.

بعد چیزى اتفاق افتاد. اغلب ما با شور و احساس به راه افتاده‌ایم، سوار بر اسب مشهورمان شده‌ایم، و بعد تحت‌تأثیر حرف‌هاى دیگران، به خودمان اجازه داده‌ایم به فضاى کوچک خویشتن بشرى ترسوى‌مان بازگردیم. احتمالاً در واکنش به این رویداد، خود را به فردى قربانى، وابسته و یا کسى که تمام هم و غمش جلب رضایت مردم است، بدل شدیم. البته برخى از ما طغیان کرده‌ایم، اما به قیمت چشم‌پوشى از قدرت زنانه بى‌همتایمان و وام گرفتن از رفتارهاى مردانه. در این میان، قدرتى که از آگاهى شهودى و هوش عاطفى‌مان سرچشمه مى‌گیرد، به کلى نیست و نابود شده است.

اما این اتفاق مى‌افتد، همه ما درباره زندگى‌مان داستانى سرهم مى‌کنیم که شاخصه آن‌ها رویدادهایى است که نمى‌دانستیم چگونه آن‌ها را درک کنیم. متأسفانه، بسیارى از اتفاقاتى که در داستان ما از نظر پنهان شده‌اند، تجاربى دردناک هستند. تعابیر ما از این وقایع و تجربیات، الگوهایى را پدید آورده‌اند که باورها، افکار، احساسات و به‌خصوص ترس‌هاى‌مان را ساخته و پرداخته‌اند.

معرفی نویسنده
عکس دبی فورد
دبی فورد
آمریکایی | تولد ۱۹۵۵ - درگذشت ۲۰۱۵

دبی فورد، نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی کمک به خویشتن است که آثارش از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شوند. کتاب‌های فورد به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او همواره مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند. فورد ابایی از اینکه بگوید زمانی به مواد مخدر اعتیاد داشته است، نداشت و اغلب در کتاب‌هایش به مبارزه‌ی خود با سوء مصرف مواد مخدر اشاره می‌کرد که به دلایلی از جمله طلاق والدینش و احساس کافی نبودن، شدت گرفته بود.

نظرات کاربران

mahshid T
۱۳۹۹/۰۷/۱۵

چند بریده از این کتاب به اشتراک گذاشتم که خیلی کمک کننده است تا متوجه بشید کتاب درباره ی چی هست؟ من ترجمه و سبک نگارش رو هم می پسندم. توضیحات زیاد کتاب، ممکنه خوندش رو سخت کنه. برخی مطالب زیاد

- بیشتر
داریوش اعتماد
۱۴۰۰/۰۸/۲۸

از اون کتابایی که قشنگ می فهمی خدا گذاشته جلو پات عالی وبی نظیر واقعا به تمام کسانی که در گذشته خوشون گیر کردن و بواسطه اتفاقات بد زندگیشون اعتماد بنفسشون رو از دست دادن،ویژه ی ویژه ی ویژه،توصیه می کنم🤩 این کتاب

- بیشتر
Ati
۱۳۹۸/۱۲/۱۴

نمیشه اینو رایگان کنین😐

maryam
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

این کتاب رو لطفا ببرید توی طاقچه بی نهایت 🙏

moona
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

۵ ستاره کمه، بی نظیره این کتاب

raha
۱۳۹۸/۱۱/۱۷

کاشکی بشه این کتابارو خوند و جزو رایگانهای اینده باشه😁😁😁😁😎😎

hesam.b
۱۳۹۶/۰۴/۲۸

کتابیست بس زیبا

melika12011
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

دبی فورد عزیزم یکی از بهترین معلم ها برای من بودی,بارها به من درس زندگی دادی و خواهی داد هربار کتاب هات رو میخونم با اینکه بارها خوندم؛بازم درس های جدیدی می آموزم .. روحت شاد باشد ای زن بزرگوار کتاب (پاکسازی

- بیشتر
_BARDIA_
۱۳۹۵/۰۹/۲۷

کتاب خیلی خوبیه منم نسخه چاپی شو دارم

روجی کتاب باز
۱۳۹۵/۰۸/۲۶

من نسخه چاپیشو خوندم. خیلی خیلی عالیه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۸)
همه ما قوی‌تر از آنی هستیم که حتی بتوانیم تصور کنیم
zahra
وقتی افراد می‌توانند از کنارت بروند، بگذار بروند. تقدیر تو، هرگز به کسی که ترکت کرده، گره نخورده است.
نَــسـی
هستند کسانی که می‌توانند از تو دور شوند. وقتی این را به تو می‌گویم، حرفم را بشنو! وقتی افراد می‌توانند از تو دور شوند، بگذار بروند. از تو نمی‌خواهم از فردی دیگر بخواهی که نزدت بماند، دوستت داشته باشد، با تو تماس بگیرد، به تو توجه کند، به دیدنت بیاید، یا در کنارت بماند. می‌خواهم که سخنم را بشنوی. وقتی افراد می‌توانند از کنارت بروند، بگذار بروند. تقدیر تو، هرگز به کسی که ترکت کرده، گره نخورده است.
gohari
«باید کاری را انجام دهی که فکر می‌کنی نمی‌توانی انجامش دهی.»
علی سروش
اما حقیقت این است که هیچ‌کس برای یک زندگی بی‌معنا به دنیا نیامده است. حتی یک زندگی نیست که ارزش چشمگیری برای کل هستی نداشته باشد. ما این حقیقت را در بخشی از وجودمان حس می‌کنیم، ما این فراخوان را در ذهن خود می‌شنویم (گرچه ممکن است صدایی ضعیف باشد) که در راستای زندگی عظیم‌تری گام برداریم. این زندگی که بر بستر راستی بنا شده است، از ما می‌خواهد اعتماد به‌نفس حقیقی را بشناسیم. برای این‌که به اعتماد به‌نفس حقیقی و راستین دست پیدا کنیم، به چه دانشی نیاز داریم؟ به‌منظور دستیابی به اعتماد به‌نفس حقیقی، باید خود را از ترس برگرفته از ساختار «من» فردی خویش دور کنیم و در جهانی نو و فرخنده زندگی کنیم، و الگویی برای اتصال به نیرویی را که از خودمان به تنهایی عظیم‌تر است در پیش بگیریم. جدا کردن خود از این ترس کار آسانی نیست، اما انتخابی است که می‌توانیم داشته باشیم. و حتی بیش از انتخاب، نوعی تحول است. این انتخاب ما را به سمتی سوق می‌دهد که در آنجا ناگزیریم تا طرز فکر خود را به‌طور کامل مورد بازنگری قرار دهیم.
سینا
در کودکی، احتمالاً دوست داشتید چیزهای جدید را امتحان کنید، از میله‌ها آویزان می‌شدید، اشیای ناشناخته جمع می‌کردید، از درختان بالا می‌رفتید، ساعت‌ها به تماشای حشرات می‌نشستید یا اینکه بی‌اختیار آواز می‌خواندید و می‌رقصیدید. بعد چیزی اتفاق افتاد.
گنگ خواب دیده
هر مشکلی که در زندگی مقابل‌تان قرار می‌گیرد، قصد ناتوان ساختن شما را ندارد، بلکه می‌خواهد به شما فرصتی بدهد تا قوی‌تر شوید، شجاع‌تر شوید و با خویشتن متعالی‌تر یا حقیقی‌تان پیوند نزدیک‌تری برقرار کنید.
Zohreh
اذهان ما قادر نیستند ما را به همان جایی ببرند که قلب‌های‌مان می‌خواهند بروند.
داریوش اعتماد
ترس‌های‌تان را بپذیرید، نه اینکه به آن‌ها اجازه بدهید زندگی‌تان را تحت کنترل داشته باشند. شاید این مَثل را شنیده باشید: «هر آن‌چه در مقابلش مقاومت کنی، بیشتر به سمتت می‌آید.»
Zohreh
او نمی‌توانست آن‌چه را که موجب غرق شدنش می‌شد رها کند. یک بار دیگر ناظران فریاد زدند: «دستبند را از خود جدا کنید!» و شاهزاده جوان در حالی که آخرین نفس خود را می‌کشید، زمزمه‌کنان گفت: «نمی‌توانم، مال من است.» همه ما در حوزه‌هایی از زندگی‌مان به چیزی چسبیده‌ایم، همان جایی که سعی داریم به خواسته خود جامه عمل بپوشانیم، همان جایی که نمی‌خواهیم کوله‌بار گذشته را به زمین بگذاریم. اما این تعلقات از هر کجا که نشأت گرفته باشند یا هر مدت زمانی که آن‌ها را به دوش کشیده باشیم، برای رها شدن باید آن‌ها را به دور افکنیم، زیرا سرانجام شور و احساس، هدف و نیز قدرت ما را از بین خواهند برد، بدون تسلیم شدن و رها کردن، به‌جای این‌که زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای داشته باشیم، همواره در جنگ و ستیز خواهیم بود.
mahshid T

حجم

۱۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱۹۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان