دانلود و خرید کتاب ضربان ذات (عطش نامه) قربان ولیئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ضربان ذات (عطش نامه) اثر قربان ولیئی

کتاب ضربان ذات (عطش نامه)

نویسنده:قربان ولیئی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ضربان ذات (عطش نامه)

کتاب ضربان ذات (عطش نامه) نوشتهٔ قربان ولیئی است. انتشارات کتاب نیستان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی چند شعر معاصر پیرامون واقعهٔ کربلا است.

درباره کتاب ضربان ذات (عطش نامه)

کتاب ضربان ذات (عطش نامه) حاوی چند شعر معاصر پیرامون واقعهٔ کربلا است. 

شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه و همه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد.

این واقعه سرشار از حاشیه‌ها و خرده‌روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است. از این واقعه بارها و بارها برای تولید آثار ادبی (داستان، رمان و شعر)، نمایشی (فیلم سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر)، موسیقی و هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر برداشت و اقتباس شده است.

خواندن کتاب ضربان ذات (عطش نامه) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر معاصر ایران، پیرامون واقعهٔ کربلا، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب ضربان ذات (عطش نامه)

«گوش کن بانگ آسمانی را

بنگر آفاق بی کرانی را

از کران تا به بی کران نور است

بنگر این ظاهری که مستور است»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۳ صفحه

حجم

۲۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۳ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۲۵
تومان