دانلود و خرید کتاب همزاد اتو رنک ترجمه سبا مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همزاد اثر اتو رنک

کتاب همزاد

نویسنده:اتو رنک
مترجم:سبا مقدم
انتشارات:نشر افکار
امتیاز:
۳.۳از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب همزاد

«همزاد» یک مطالعه‌ رونکاوانه نوشته اوتو رانک(۱۹۳۹-۱۸۸۴)، روانشناس اتریشی و از نزدیک‌ترین همکاران زیگموند فروید است.

صادق هدایت، نویسنده ایرانی در گفت‌وگویی که در کتاب آشنایی با صادق هدایت چاپ شده است می‌گوید: برای درک «بوف کور» کتاب همزاد از اوتو رانک را بخوان.

در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم:

«منتقدان و تاریخ‌دانان حوزه ادبیات قرن نوزدهم، قرنی که با عنوان آغاز و گسترش رو به رشد علم و دانش، به گونه‌ای که ما امروزه شاهد آن هستیم شناخته می‌شود، نتوانستند به تفسیری فراتر از مفهوم ظاهری همزاد در ادبیات برسند. آنها با در نظر گرفتن این مفهوم به عنوان یک تکنیک در ادبیات به این سمت رفتند که علت استفاده از همزاد را در داستان، به طور کلی، به تمایل ویژه نویسنده به پدیده‌های غیرواقعی و غیرطبیعی، تمایلش به ارائه‌ی ویژگی بارز خویش و یا به تمایل وی به وجود یک دیگری، نسبت دهند.

ریچارد. م مسیر، دانشمند برجسته فرهنگ و زبان آلمانی در سال ۱۹۱۶ در سخنرانی پیرامون موضوع همزاد، به نحوه استفاده‌ی ای. تی. ای. هافمن از این مفهوم که برخاسته از «اشتیاقش برای یک هستی معالی‌تر» بود، اشاره کرد. علاوه بر این امید، اظهار داشت، همزادها خود" نامطمئن از هویتشان، گاه ساکنین زمین و گاه متعلق به یک جایگاه غیرزمینی‌اند".

این موضوع همراه با مفاهیم بالینی و فرهنگی‌اش به روانکاوی واگذار شد که آن را از نظر روانشناسی عمقی و اسطوره آزمایش کند و دلیل استفاده از این مفهوم را شفاف‌تر به خود نویسندگان توضیح دهد. (به تقلید از ویلهلم دیلتی) این بررسی‌ها اثبات کردند که علت استفاده از همزاد چندان از علاقه خودگاه نویسنده به توصیف موقعیت‌های غیرعادی (هافمن) و یا بخش‌های جدایی از شخصیت‌شان (ژان پل) ناشی نمی‌شود. بلکه از تکانه‌های ناخودآگاهشان برای به تصویر کشیدن یک مشکل بشری که در واقع همان رابطه خود با خود است، مشتق می‌شود.»

نظرات کاربران

🌻سپیده 🌻
۱۳۹۶/۰۲/۱۳

آقای صادق هدایت گفته برای درک بهتر "بوف کور" این کتاب رو بخونید!!!

عباس یداللهی فارسانی
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

درود. کتاب بسیار خوبی است برای کسی که به هدایت علاقه دارد.

امیر علیزاده
۱۳۹۶/۰۹/۱۹

یه کتاب خوب و عالی...

elnaz_21
۱۴۰۱/۰۵/۰۶

جالب بود. بررسی همزاد در ادبیات و متونی به جا مانده از امثال داستایوفسکی و موپاسان. باورهای برخی جوامع راجع به سایه و حضور آن در متون ادبی هم ذکر شده بود.

صادق
۱۳۹۵/۰۷/۱۰

خیلی خوب بود مخصوصا نقد فیلم ها برای تمام روانشناسا لازم هست خوندنش

هانیه
۱۴۰۰/۰۸/۱۳

علامت طاقچه بی‌نهایت روی کتاب درج شده اما امکان استفاده از کتاب با اشتراک بی‌نهایت نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
عشق به خود، شروع رمانی مادام‌العمر است. اسکار وایلد
بامن‌بخوان
دریابند «که «مطالعهٔ اثر نویسنده، نه به‌صورت سطحی و مکانیکی، به معنای آگاه شدن از اهمیت ایدهٔ موجود در هر بخش و آگاه شدن از ارتباط بین ایده‌های بخشی با سایر بخش‌ها است؛ حال می‌خواهد این ارتباط از نوع تجانسی ساده باشد یا مفهومی دوپهلو و یا ارتباط بین دو ایدهٔ نامتجانس، و صرفاً شاهد نحوهٔ گذار رشته‌ای از افکار به رشتهٔ دیگر باشد (که البته همیشه واضح و آشکار نیست و اغلب در ناخودآگاه است).»
j.ebtehaj
همزاد و همزادها در روان‌شناسی ادبی از آنجا که رنک و تایمز هر دو یک موضوع را مورد بررسی قرار دادند، در ذیل توضیحی مختصر از شباهت‌ها و تفاوت‌های رسالهٔ این دو آمده است. رنک، پیشگام واقعی در این حوزه، انگیزهٔ اصلی کارش را از فیلم آن‌زمان، دانشجوی پراگ، به دست آورد، که او را به مطالعهٔ منابع و توضیحات ادبی، روان‌شناختی، اسطوره‌ای و مردم‌شناسانهٔ مفهوم همزاد واداشت (این واقعیتی انکارناپذیر است که گاه اتفاقات غیرمرتبط می‌توانند فرد را به نتایج
j.ebtehaj
همان‌طور که ریچارد. دی. التیک در فیلم ماجراجوی دانشمند(نیویورک، ۱۹۶۶‌) نشان داد). رنک به‌طور به‌خصوص از مدرک آلمانی‌شناسی‌اش از وین برای این کار بهره برد (۱۹۱۲)، و به یک معنا او راه را برای پروفسور تایمز، کسی که حقیقتاً خود را مدیون این روان‌کاو اتریشی و اولین روان‌کاو غیرپزشک می‌دانست، هموار کرد (همزادها در روان‌شناسی ادبی، صص ۴۰ ـ ۴۱).
j.ebtehaj

حجم

۱۹۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۱۹۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان