دانلود رایگان کتاب برگزیده پیام قرآن (جلد اول) ناصر مکارم شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برگزیده پیام قرآن (جلد اول) اثر ناصر مکارم شیرازی

کتاب برگزیده پیام قرآن (جلد اول)

معرفی کتاب برگزیده پیام قرآن (جلد اول)

«برگزیده پیام قرآن» جلد اول از این مجموعه نوشته آیت الله مکارم شیرازی، روحانی شیعه و به کوشش سید حسین هاشمیان و علی اصغر همتیان است. این مجموعه سه جلدی چکیده‌ایست از کتاب ۱۰ جلدی پیام قرآن. در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم: «هنگامی که سخن از تفسیر قرآن به میان می‌آید فورآ نظرها به همان تفسیر معمولی (تفسیر ترتیبی) جلب می‌شود که آیات قرآن را به ترتیب مورد بحث وبررسی قرار می‌دهد و محتوا و حقیقت آن‌ها را روشن می‌سازد. نوع دیگری از تفسیر ناظر به تفسیر «مفردات قرآن» است؛ یعنی واژه‌های قرآنی را جداگانه، به صورت معجم، و به ترتیب الفبا مورد بحث قرار می‌دهد که نمونه روشن آن کتاب «مفردات راغب» و کتاب «وجوه القرآن» است. برای قرآن انواع دیگری از تفسیر نیز وجود دارد از جمله «تفسیر موضوعی» که آیات قرآن را براساس موضوعات مختلف مربوط به اصول و فروع اسلام، ومسائل اجتماعی و... مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد. نوعی دیگر از تفسیر که ما نامش را «تفسیر ارتباطی» یا «تفسیر زنجیره‌ای» نهاده‌ایم آن است که موضوعات مختلف قرآن را در ارتباط با یکدیگر ببینیم. مثلا بعد از آن‌که موضوع «ایمان» و موضوع «تقوا» و موضوع «عمل صالح» به‌طور جداگانه در تفسیر موضوعی مورد بررسی قرار گرفت؛ این سه مطلب را در ارتباط با یکدیگر با توجّه به آیات قرآن و اشاراتی که در آن است تفسیر می‌کند و ارتباط این سه را با یکدیگر روشن می‌سازد. نوع دیگری از تفسیر، «تفسیر کلّی» یا «جهان‌بینی قرآن» است. در این‌جا مفسّر تمام محتوای قرآن را در رابطه با عالم هستی در نظر می‌گیرد؛ و به تعبیر زنده‌تر کتاب تکوین و تدوین را به یکدیگر پیوند می‌دهد؛ و هر دو را در ارتباط با هم تفسیر می‌کند.»

نظرات کاربران

Fatemeh.Idealistic
۱۳۹۵/۱۱/۰۸

به خداوند تا اندازه ای امیدوار باش که جرأت گناه کردن پیدا نکنی و از خدا تا اندازه ای بترس که از رحمت او ناامید نشوی... بدانید قرآن تنها با علم الهی نازل شده. سوره هود آیه 14 بسیار ممنونم طاقچه، خیلی کاربرد داشت.

saleh r.e
۱۳۹۵/۱۰/۰۹

عالی

کاربر ۳۳۶۴۸۷۴
۱۴۰۰/۰۴/۱۲

نحوه برداشت کتاب راآموزش دهید خیلی مشکل است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۴)
«آیا به بعضی از دستورات کتاب خدا ایمان می‌آورید، و به بعضی کافر می‌شوید؟!»
F313
هر کار را با نام خدا آغاز کنیم، و فضای روح و جان خویش را با نامش عطرآگین سازیم.
F313
چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن‌که خیر شما در آن است؛ و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آن‌که شرّ شما در آن است
منمشتعلعشقعلیمچکنم
هیچ مسلمانی نمی‌تواند مسلمان راستین باشد مگراین‌که قرآن رادلیل راه خوددرهمه شئون زندگی قراردهد.
mamal123
«رحمان» کسی است که رحمتش عام است، و همگان را شامل می‌شود، در حالی که «رحیم» به کسی گفته می‌شود که رحمتش خاص است، بنابراین رحمانیت خداوند سبب شده است که فیض نعمتش دوست و دشمن، ومؤمن و کافر را شامل شود؛ ولی رحیمیت او ایجاب می‌کند که مؤمنان را مشمول مواهب خاصّی در دنیا و آخرت قرار دهد.
F313
قسمت پنجم از کفر، کفر به ‌معنای ناسپاسی نعمت است؛ همان‌گونه که خداوند فرموده: (لَئِنْ شَکرْتُمْ لاََزِیدَنَّکمْ وَلَئِنْ کفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ) ؛ «اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را) بر شما افزون خواهم کرد؛ و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است!»
F313
ریشه هرگونه تحوّل اساسی در اجتماعات بشری‌ را باید در انقلاب فکری و فرهنگی جست‌وجو کرد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
قرآن با انواع بیانات صریح، ظاهر، و کنایی، پیروان خود را به فراگیری علم ودانش و شناخت رازهای هستی و اسرار عالم آفرینش دعوت می‌کند.
mamal123
کار و برنامه ما هرچه باشد فانی و ناپایدار است، محدود و کوچک است؛ امّا هنگامی که آن را به ذات پاکی پیوند می‌دهیم که پایدار و جاویدان و نامحدود وبی‌انتها است، رنگ او را به خود می‌گیرد، و از عظمت و جاودانگی او بهره‌مند می‌شود و این است رمز بسم اللّه در آغاز هر کار!
F313
دوزخیان جاهلان‌اند (وَقَالُوا لَوْ کنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا کنَّا فِی أَصْحَابِ السَّعِیرِ * فَاعْتَرَفُوا بِذَنْبِهِمْ فَسُحْقآ لاَِصْحَابِ السَّعِیرِ) ؛ «و می‌گویند: اگر ما گوش شنوا داشتیم یا تعقّل می‌کردیم، در میان دوزخیان نبودیم. ـ این جاست که به گناه خود اعتراف می‌کنند؛ دور باشند دوزخیان (از رحمت خدا) !»
منمشتعلعشقعلیمچکنم

حجم

۵۴۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۳۰ صفحه

حجم

۵۴۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۳۰ صفحه

قیمت:
رایگان