دانلود و خرید کتاب اصول مالیه عمومی زهره ابونوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول مالیه عمومی اثر زهره ابونوری

کتاب اصول مالیه عمومی

معرفی کتاب اصول مالیه عمومی

کتاب اصول مالیه عمومی نوشته زهره ابونوری و منصوره قشعری و عارف قعشری و سید علیرضا پورمرادی است. این کتاب را انتشارات نوروزی منتشر کرده است.

درباره کتاب اصول مالیه عمومی

حسابداری را زبان تجارت خوانده‌اند. حسابداران، افرادی متخصص در امور مالی هستند که می‌توانند انواع اطلاعات مالی را درک نموده و آن را به کار برند. علاوه بر این آنان می‌دانند چگونه می‌توان از اطلاعات مالی برای افزایش کارایی سازمانی که در آن اشتغال دارند، استفاده نمود.

حسابداران نقش به سزایی در شکوفایی اقتصادی کشور خویش دارند. حسابداران علاوه بر ثبت وقایعی که رخ می‌دهد، جنبه‌های توسعه عملیات و برنامه‌ریزی آتی را نیز در نظر می‌گیرند. در این روزگار هیچ واحد اقتصادی نمی‌تواند بدون بررسی دقیق و همه‌جانبه مسائل مالی برای آینده برنامه‌ریزی نماید. معاملات روزمره منبع اصلی اطلاعات مورداستفاده حسابداران است. در یک واحد بازرگانی فعالیت‌هایی نظیر خریدوفروش کالا، خرید تجهیزات و پرداخت هزینه‌های جاری مانند اجاره، حقوق، آب و برق از جمله معاملات روزمره به شمار می‌آیند.

خواندن کتاب اصول مالیه عمومی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب اصول مالیه عمومی برای افرادی که به علم حسابداری علاقه دارند مناسب است.

بخشی از کتاب اصول مالیه عمومی

تفاوت پیش‌پرداخت‌ها با هزینه‌های معوق یا پرداختنی: پیش‌پرداخت‌ها مبالغی هستند که پیشاپیش پرداخت می‌شود تا از یک دارایی در آینده استفاده شود. یعنی هنوز هزینه تحمل نشده اما وجه آن را باید پرداخت نمود و جزء دارایی‌های جاری است ولی هزینه‌های پرداختنی مبلغ بدهی شرکت بابت هزینه‌ای است که در پایان سال تحقق‌یافته ولی وجه آن پرداخت نشده است و جزء بدهی‌های جاری محسوب می‌شود. دیون رهنی: مبالغی است که به ازاء تسلیم یک دارایی دریافت می‌شود اما این مبلغ در انتهای قرارداد برگشت داده خواهد شد. (دریافت وجه نقد بابت رهن ساختمان که مبلغ آن در زمان خاتمه قرارداد برگشت داده خواهد شد.)

بدهی‌های بلندمدت: تمامی تعهدات و دیونی که سررسید آنها بیش از یک دوره مالی بوده است و باز پرداخت آنها از محل دارایی‌های جاری نمی‌باشد، به‌عنوان بدهی‌های بلندمدت طبقه‌بندی می‌شوند؛

شامل:

اسناد پرداختنی بلندمدت وام پرداختنی بلندمدت، دیون رهنی بلندمدت.

سرمایه به آورده نقدی و غیرنقدی صاحب مؤسسه، برای واحد تجاری گفته می‌شود (وجه نقدی که صاحب مؤسسه برای شروع کار می‌پردازد یا اثاثیه و ابزار کاری که برای واحد تجاری می‌آورد.) در تعریفی دیگر، می‌توان سرمایه را حقوق صاحب مؤسسه از خالص دارایی‌های واحد تجاری دانست. منظور از خالص دارایی‌ها، مانده دارایی‌های واحد تجاری پس از کسر بدهی‌های آن است. برداشت: به مصارف شخصی صاحب مؤسسه از دارایی‌های شرکت گفته می‌شود (برداشت از صندوق شرکت جهت انجام مصارف شخصی مالک) در آمد هنگامی که مؤسسه‌ای خدماتی ارائه می‌دهد و یا کالایی به فروش می‌رساند به‌ازای آن مبالغی را در یافت می‌کند و با قرار است وجه آن را در آینده دریافت نماید در این صورت در آمد کسب شده است (در آمد نقدی و غیرنقدی) هرگاه کار اصلی واحد تجاری انجام شود درآمد عملیاتی است؛ تدریس در آموزشگاه حسابداری خوارزمی ولی در بعضی موارد وجه دریافت شده بابت انجام فعالیت اصلی واحد تجاری نمی‌باشد مانند دریافت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه