دانلود و خرید کتاب تراوش روشنایی: از جان‌های سوزان تا سرچشمه‌ای تابان کوین بروکمیر ترجمه پریچهر هیرادفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تراوش روشنایی: از جان‌های سوزان تا سرچشمه‌ای تابان اثر ریحانه فرهنگی

کتاب تراوش روشنایی: از جان‌های سوزان تا سرچشمه‌ای تابان

ویراستار:ریحانه فرهنگی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تراوش روشنایی: از جان‌های سوزان تا سرچشمه‌ای تابان

«تراوش روشنایی: از جان‌های سوزان تا سرچشمه‌ای تابان» نوشته کوین بروکمیر(-۱۹۷۲) است.

کوین بروکمیر در کتاب خود، با روایت قصه‌هایی از فراز و نشیب زندگی شش شخصیت متفاوت، مفهوم معنوی «تراوش روشنایی» را بیان می‌کند. او در هر بخش کتاب، خواننده را با قصه‌ای متفاوت، جذاب و نورانی آشنا می‌سازد که همۀ آن‌ها به چنین پرسشی ختم می‌شوند: «روشنایی چیست و از کجا سرچشمه می‌گیرد؟» نویسنده که به دنبال پاسخ دادن به این پرسش است، با زبانی شیوا و قصه‌گو روایتی روان‌شناسانه و عمیق از زندگی و شخصیت‌های داستان ارایه می‌کند تا مخاطب آن روشنایی و پرتو نوری را که در کتاب می‌گوید، در اصل وجود خویش دریابد. او داستان‌های کتاب را با درون‌مایه‌ای مشترک به یکدیگر پیوند می‌زند و این شیوۀ داستان‌گویی، خواننده را به دنبال کردن قصه‌ها، از ابتدا تا انتها ترغیب می‌کند. نثر روان بروکمیر خوانش کتاب را بسیار آسان کرده و این سادگی باعث می‌شود تا خواننده معنای ژرف نهفته در کتاب را از آن دریافت کند.

پرسش دیگری که در کتاب مطرح می‌شود این است که چرا انسان‌ها در زندگی دچار دردهای روحی، جسمی و به طور کلی رنج‌هایی می‌شوند که راه گریزی برایشان نیست. هر چند که بشر، در همه حال با درد مواجه است و این رنج همیشه زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما نویسنده این درد و رنج را هولناک نمی‌بیند و از دیدگاهی دیگر به آن می‌نگرد و اندیشه‌اش را در قالب داستان‌هایی مؤثر بیان می‌کند.

«تراوش روشنایی» مفاهیم ژرف انسانی را بیان می‌کند و خواننده با خوانشی دلپذیر، همراه با جهان شخصیت‌های کتاب، به عمق روشنایی و نور نهفته در دردهای بشری پی می‌برد و دیگر از آن نمی‌هراسد. همچنین او می‌داند که پس از این بیش‌تر می‌تواند با دردهایش خو بگیرد و آن‌ها را جزیی از خود دانسته و دوست بدارد.

نظرات کاربران

Majid
۱۳۹۵/۰۸/۲۸

این کتاب ترکیبی از دستان و فیزیک کوآنتومه. خیلی خوشخوانه و نکتهٔ جالبش، ترجمهٔ فوق‌العادهٔ مترجمه که حتی شعرای انگلیسی رو به شعر فارسی برگردونده. قطعاً به کسایی که داستان می‌خونن یا کسایی که به فیزیک کوآنتوم و نقش اون

- بیشتر
حامد
۱۳۹۵/۰۹/۰۹

یه رمان روانشناسی عالی با داستانی پر کشش و جذاب. خوندن این کتاب رو به همه توصیه می‌کنم.

آرزو
۱۳۹۵/۰۸/۱۸

این کتاب که به صورت۶ داستان از زبان آدم هایی از طبقات وسنین مختلف، داستانی در مورد دفترچه خاطرات یک زوج است رو بخوانید. کتاب خیلی جالب و جذابی ست

علی
۱۳۹۵/۰۸/۱۸

از جان‌های سوزان تا سر چشمه‌ای تابان

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
گرچه مورس کتاب‌خوان نبود، اما در بارۀ آدم‌های کتاب‌خوان تجربۀ فراوانی داشت. به نظرش می‌رسید آگاهی و هشیاری، همچون الماسی سخت در بالای ستون مهرۀ آن‌ها قرار دارد؛ طوری که نور آن بر گریبانشان می‌تابد.
arezuuu
درد است که آدمی را رهبر است. در هر کاری که هست تا او را درد آن کار در درون نخیزد، او قصد آن کار نکند و آن کار، بی‌درد او را میسر نشود؛ خواه دنیا، خواه آخرت. مولوی، «فیه ما فیه»
🎸🍃تبسم🍃🎸
یکی از اشتباهات ما و شاید بزرگ‌ترینشان، این باشد که بگوییم زخم درمان خواهد شد یا درمان شده است؛ غافل از آن که زخم به هیچ رو هراسناک نیست. موضوع مهم‌تر از درمان زخم، ضرورت وجود آن است. ویتیکر چمبرز
🎸🍃تبسم🍃🎸

حجم

۲۹۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۹۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان