دانلود و خرید کتاب قلعه حیوانات جورج اورول ترجمه امیر امیرشاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب قلعه حیوانات

نویسنده:جورج اورول
امتیاز:
۴.۰از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات نوشتهٔ جرج اورول با ترجمهٔ امیر امیرشاهی در انتشارات عطر کاج چاپ شده است. جرج اورول این کتاب را در سال ۱۹۴۵، درست پس از جنگ جهانی دوم، نوشت و منتشر کرد. این اثر نقدی بر حکومـت کمونیسـتی و برگرفته از حکومت استالین در روسیه است.

درباره کتاب قلعه حیوانات

مزرعهٔ حیوانات داستان حیوانات «مزرعهٔ اربابی» است که به رهبری خوک‌ها علیه آقای جونز، صاحب مزرعه، شورش می‌کنند. حیوانات آقای جونز را از مزرعه بیرون می‌اندازند تا از زیر یوغ انسان‌ها خارج شوند و آزاد زندگی کنند. خوک‌ها می‌گویند حیوانات نباید به انسان‌ها خدمت کنند و باید برای خودشان کار کنند؛ اما قدرتمند شدن کم‌کم آن‌ها را تغییر می‌دهد و پس از چندی یکی از خوک‌ها قدرت را در دست می‌گیرد و استبدادی نو در مزرعه حاکم می‌کند.

جرج اورول در این رمان استبداد طبقهٔ حاکم شوروی را نقد می‌کند و در خلال داستانی نمادین نشان می‌دهد که قدرت چگونه می‌تواند حتی برترین و ناب‌ترین آرمان‌ها را هم به فساد بکشاند. او قصد داشت کتابی با زبان ساده بنویسد تا به مردم عادی انگلستان که قرن‌ها از سنت آزادی و عدالت بهره‌مند بودند نشان بدهد یک نظام تمامیت‌خواه چگونه نظامی است. اورول در سال ۱۹۴۷ مقدمه‌ای بر نسخهٔ چاپ اوکراین مزرعهٔ حیوانات نوشت. این رمان به دلیل اشارهٔ غیرمستقیمش به شوروی که آن زمان متحد بریتانیا بود، تا چند سال اجازهٔ چاپ نداشت. 

کتاب قلعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌های نمادین پیشنهاد می‌شود.

دربارهٔ جرج اورول

اریک آرتور بلر با نام مستعار جرج اورول در ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ در شهر موتیهاری، بیهار در هند متولد شد. ارول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر انگلیسی بود که او را بیشتر به‌خاطر دو رمان سرشناس و پرفروشش، مزرعهٔ حیوانات و رمان ۱۹۸۴، می‌شناسند. هر دوی این کتاب‌ها به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازند. جرج اورول مدتی به‌عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد اما زندگی در هند و انگلیس سبب شد تا با فقر آشنا شود و این آشنایی دیدگاهی جدید به او و کارهایش بخشید. کتاب‌های «آس‌وپاس در لندن و پاریس» و «دختر کشیش» حاصل همین تجربیات هستند. اورول در دههٔ ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بجنگد. کمی بعدتر به دلیل بیماری مزمن ریوی که به آن مبتلا بود در بیمارستان بستری شد و هفت ماه پس از چاپ کتاب ۱۹۸۴، در ۲۱ ژانویهٔ ۱۹۵۰ از دنیا رفت. 

بخشی از کتاب قلعه حیوانات

«رفقا، همه راجع به خواب عجیبی که شب قبل دیده‌ام، شنیده‌اید، راجع به خود خواب بعد صحبت می‌کنم. مطلب دیگری است که باید زودتر بگویم. رفقا، فکر نمی‌کنم که من بیش از چند ماهی بین شما باشم و حس می‌کنم موظفم تجاربی را که به دست آورده‌ام، پیش از مرگ با شما در میان بگذارم. من عمر درازی کرده‌ام و در طویله مجال بسیاری برای تفکر داشته‌ام و تصور می‌کنم می‌توانم ادعا کنم که به اندازهٔ هر حیوان زنده‌ای با ماهیت زندگی در این دنیا آشنایی دارم. در این زمینه است که می‌خواهم با شما صحبت کنم.

«رفقا، ماهیت زندگی از چه قرار است؟ باید اقرار کرد که حیات ما کوتاه و پرمشقت و نکبت‌بار است. به دنیا می‌آییم، جز قوت لایموتی نداریم و از بین ما آن‌ها که قادر به کاریم، تا آخرین رمق به کار گمارده می‌شویم. به مجردی که از حیز انتفاع بیفتیم،‌ با بی‌رحمی تمام قربانی می‌شویم. هیچ حیوانی در انگلستان مزهٔ سعادت و فراغت را از یک‌سالگی به بعد نچشیده است. هیچ حیوانی در انگلستان آزاد نیست. زندگی حیوان فقر و بردگی است. این حقیقتی است انکار ناشدنی.

«آیا چنین وضعی واقعاً لازمهٔ نظام و طبیعت است! آیا این وضع به این دلیل است که این سرزمین آن‌قدر فقیر است که نمی‌تواند به ساکنانش زندگی مرفهی عطا کند! رفقا نه. هزار مرتبه نه! خاک انگلستان حاصلخیز و آب و هوایش مساعد است و استعداد تهیهٔ مواد غذایی فراوان برای تعدادی بسیار بیش از حیواناتی که اکنون در آن ساکن‌اند دارد. همین مزرعهٔ ما می‌تواند از دوازده اسب و بیست گاو و صدها گوسفند نگاه‌داری و پذیرایی کند، طوری که همهٔ آنان در رفاه به سر برند؛ چنان رفاهی که تصور آن هم در حال حاضر از ما دور است. پس چطور است که ما با این نکبت زندگی می‌کنیم؟ علتش این است که تقریبا تمام دسترنج کار ما به دست بشر ربوده می‌شود. آری رفقا، جواب تمام مسائل حیاتی ما در یک نکته نهفته است و این نکته به یک کلمهٔ «بشر» خلاصه می‌شود. بشر یگانه دشمن واقعی ماست. بشر را از صحنه دور سازید، ریشهٔ گرسنگی و بیگاری تا ابد خشک می‌شود.»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

جواد حسینی
۱۴۰۱/۰۷/۲۴

آفت هایی ک پسِ هر انقلابی میتونه وجود داشته باشه رو به زیبایی و در قالب یک داستان جذاب برای مخاطب باز گو میکنه(داستان و شخصیت هاش الهام گرفته از انقلاب کارگری شوریه)

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان