دانلود و خرید کتاب صخره ماه هلن افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صخره ماه اثر هلن افشار

کتاب صخره ماه

نویسنده:هلن افشار
انتشارات:نشر جوانه توس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صخره ماه

«صخره ماه» نوشته هلن افشار( -۱۳۵۵)، نویسنده ایرانی است.

این کتاب از چهار بخش و چهار داستان تشکیل شده است. در سه داستان نخست انسان‌هایی با ویژگی‌های مشترک در کنار هم قرار می‌گیرند و داستان پیرامون همین ویژگی‌ها می‌گردد.

در داستان واپسین، شخصیتی که چیز زیادی درباره‌اش روشن نیست، قصد سفر به گیلان و دیدار با استادش را دارد. اما مسیر متفاوتی پیش رویش باز می‌شود...

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«نگاهی به ساعت مچی‌ام می‌اندازم. گوشی تلفن را برمی‌دارم و از منشی‌ام می‌پرسم آیا بیماران امروز تمام شدند؟ چند روز پیش تأکید کرده بودم که امروز کار مهمی دارم و به تعدادی محدود نوبت معاینه بدهد.

منشی پاسخ می‌دهد که بر اساس گفته‌ام برای امروز فقط به ده نفر نوبت داده اما خانم جابری و دخترش بدون وقت قبلی آمده‌اند و در اتاق انتظار نشسته‌اند. منشی می‌پرسد که آن‌ها را داخل بفرستد یا بروند و پس از تعطیلات بیایند؟ کمی تأمل می‌کنم و سپس می‌گویم که آنان را خواهم دید.

در چوبی اتاقم با صدا گشوده می‌شود. چند بار به کارگر تنظیف کار، سپرده‌ام تا روغن‌کاریش کند و هر بار بهانه‌ای آورده.

خانم جابری و دخترش وارد اتاق می‌شوند. مادر پرونده را روی میزم می‌گذارد و روی صندلی در برابر میز می‌نشینند. حس غریبی با دیدنشان به من دست می‌دهد. نگاه گرم و چشمان سیاه مادر، فضای بی‌روح اتاقم را دیگرگون کرده. حال دختر کوچک را می‌پرسم. مادر شرحی می‌دهد و کودک را برای معاینه فرامی‌خوانم.»

نظرات کاربران

Raana
۱۴۰۱/۰۸/۲۲

کتاب قابل تأملی بود و میشه گفت کتاب هم جنبه ی فلسفی و روانشناسی داره و هم تاریخی ...اول کتاب چهار داستان کوتاه داره که همه ی شخصیت ها یه اسم مشابه دارن با زندگی های متفاوت و داستان آخر

- بیشتر
فرسا
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

روی هم رفته کتاب جالب و جامعی بود . میشه گفت چیزی فراتر از رمان بود ...تاریخ و فلسفه و روانشناسی و ... در کنار هم آمده بودند. پیشروی همزمان دو قصه هم به خوبی انجام شده بود .

Tina Falah
۱۳۹۵/۰۶/۲۰

سلام دوستان برای من کتاب جالبی بود حال وهوا من و خیلی خوب کرد ممنون از نویسنده عزیز

Mahboubeh H
۱۴۰۲/۰۶/۰۷

بنده این جسارت رو نمیکنم که خودمو یه کتابخوان حرفه ای بدونم، اما این کتاب، یکی از بهترین کتابهایی هست که توی این چند سال اخیر خوندمش. فراتر از یک رمان هست هم اطلاعات تاریخی و هم جملات فلسفی زیبایی داره... پیشنهاد میکنم

- بیشتر
کاربر 4952097
۱۴۰۱/۰۶/۰۶

واقعا کتاب زیبایی بود اگر به درک خوبی از اون برسیم

Sana
۱۳۹۵/۰۶/۲۲

کتاب جالبی بود. این روایت تاریخی واقعیت داشته؟ خیلی جالب بوده

رحيم اهری
۱۴۰۲/۰۶/۲۸

سلام و احترام به خانم افشار عزیز، دست مریزاد، واقعا کتابتان خیلی عالی و خواندنی بود، هم نغز ادبی بسیار زیبایی داشت، و هم به مسائل سیاسی سیاستمداران خائن اززمانهای قدیمی اشاره شده بود و مسائلی که ازآن زمان تاکنون

- بیشتر
Sharareh Haghgooei
۱۴۰۲/۰۵/۲۲

سه داستان اول کوتاهتر از آن بودند که چیزی در موردشون گفته بشه.داستان چهارم در دو زمان معاصر و گذشته (داستان در داستان ) روایت میشه و از اون سبکهای مریدی و مرادی است که من دوست ندارم.اگر چه گفتگوهای

- بیشتر
leili
۱۴۰۲/۰۸/۱۴

ابتدای کتاب سه داستان کوتاه وجود داره و داستان چهارم کتاب طولانی تره، همه ی شخصیت های کتاب دارای اسم واحدی هستن به نام وصال، نقش وصال داستان چهارم بازگو کردن زندگی مهستی هست .درون مایه داستان ها بیشتر در

- بیشتر
بهمن
۱۴۰۲/۰۵/۱۷

خودشناسی ارزشمندترین دانش است

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۲)
آدم‌ها وقتی ازدواج می‌کنند دیگر نیازی ندارند تا با مرور کردن کارهایشان، به اشتباهاتشان پی ببرند، چون همسری دارند که تمام وقت به مرور کردن اشتباهاتشان می‌پردازد.
mo_amin_mi
دلم می‌خواهد کوله‌پشتی‌ام را بردارم و قدم در جاده‌ای متمایز بگذارم. یک کلبه‌ای یا مکان دیگری که اصلاً اسمش مهم نیست. یک جایی که کمی آرامش و روشن‌بینی وجود داشته باشد. برسم به جایی که کسی پیدا شود و یک جرعه حقیقت پیشکش کند.
نازنین زینب
زمانی که گمان داریم سعادتمندیم، ناخوشی در کنار ما است و هنگامی‌که می‌پنداریم به پایان رسیده‌ایم، دری گشوده می‌شود
نَــسـی
اگه نفهمی خواسته‌های خودت چی هست، زندگی هر جایی که باشی، مشکله. چون شهر، محله یا حتی اگه کشورت رو عوض کنی، بازم مشکل اصلی خودتی که همه جا باهاته. فرق نداره زنی یا مرد، پیری یا جوون، پولداری یا بی‌پول. عامل نارضایتی درونت هست.
tahmine
اگه نفهمی خواسته‌های خودت چی هست، زندگی هر جایی که باشی، مشکله. چون شهر، محله یا حتی اگه کشورت رو عوض کنی، بازم مشکل اصلی خودتی که همه جا باهاته. فرق نداره زنی یا مرد، پیری یا جوون، پولداری یا بی‌پول. عامل نارضایتی درونت هست. به نظرم بالای کوه یا پایین کوه اونقدر مهم نیست که خود فرد مهمه.
mo_amin_mi
بسیار اندک است شمار کسانی که خواهان راستی‌اند!
mo_amin_mi
روزگار چونان است که بی‌رنج، بزرگی نتوان یافت
Hossein shiravand
آدم‌ها وقتی ازدواج می‌کنند دیگر نیازی ندارند تا با مرور کردن کارهایشان، به اشتباهاتشان پی ببرند، چون همسری دارند که تمام وقت به مرور کردن اشتباهاتشان می‌پردازد.
n re
اما این غیر ممکن نیست که جامعه‌ی بشری یاد بگیره، هرکسی که شکل خودش فکر نمی‌کنه، لزوماً نفهم نیست! لزومی نداره با هرچی شکل ما نیست بجنگیم و متنفر باشیم و حذفش کنیم.
کاربر ۳۹۴۴۹۵۴
در دام تو خسته‌ای نیست چو من وز جور تو دلشکسته‌ای نیست چو من برخاستگانِ عشق تو بسیارند لیکن به وفا نشسته‌ای نیست چو من
Hossein shiravand

حجم

۱۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

حجم

۱۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان