دانلود و خرید کتاب ایلیاد هومر نیک مک کارتی ترجمه حسین ابراهیمی (الوند)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایلیاد هومر اثر نیک مک کارتی

کتاب ایلیاد هومر

معرفی کتاب ایلیاد هومر

کتاب ایلیاد هومر یکی از مشهورترین حماسه های جهان است که نیک مک کارتی آن را بازنویسی کرده است و با ترجمه حسین ابراهیمی (الوند) در نشر نشر افق منتشر شده است. این کتاب یکی از آثار مجموعه داستان‌های اسطوره‌ای نشر افق برای نوجوانان است. 

درباره کتاب ایلیاد هومر

این رمان که برای نوجوانان نوشته شده است یکی از کتاب‌های مجموعه داستان‌های اسطوره ای است که به روایت جنگ مشهور تروا می‌پردازد. داستان درباره جنگ تروا است، یکی از مشهورترین جنگ‌های اسطوره‌ای جهان. داستان سال‌ها قبل آغاز می‌شود جایی که سه خدا هیرا؛ ملکه خدایان، آتینا؛ خدای خرد و آفرودیت؛ خدای عشق و زیبایی بر سر سیبی که بر آن نوشته شده است برای زیباترین به اختلاف می خورند. هدکدام ازین ایزدبانوان ادعا می کند از دیگری زیباتر است و قضاوت میان آنان ممکن نیست. خدایان می‌ترسند دخالت کنند و سه خدا به زمین می‌آیند تا از یک موجود فانی بخواهند قضاوت کند. دیدن صورت خدایان ممکن نیست پس هریک وعده ای به پاریس می‌دهند. هیرا وعده ثروت و فرمانروایی بر آسیا را به او می‌دهد، آتینا وعده می‌دهد او را برنده تمام جنگ‌ها و خردمندترین مردمان خواهد کرد و آفرودیت به او وعده زیباترین زن جهان را می‌دهد و پاریس او را انتخاب می‌کند. مدت‌ها بعد پاریس شاهزاده شهر تروا هلن زیباترین زن جهان را از همسرش منلس می‌دزدد و با خود به شهر تروا می‌برد. تمام خواستگاران هلن هم‌پیمان شده بودند که اگر بعد از ازدواج کسی هلن را بدزدد با هم متحد شوند و حالا سپاهی بزرگ به فرماندهی آگاممنون پشت درهای تروا رفته‌اند تا هلن را پس بگیرند. سپاه اگاممنون جنگجوی شجاع و نیمه‌خدایی به نام آشیل را با خود دارند و مردم تروا هم شاهزاده هکتور شجاع را آماده نبرد دارند. اما تروا بسیار محکم و نفوذناپذیر است و سربازان ۹ سال پشت درها منتظر می‌مانند تا اینکه ایده اسب چوبی به ذهنشان می‌رسد. هدیه‌ای شوم که باعث فتح تروا می‌شود. این کتاب داستان شجاعت و نبرد است در دنیایی که خدایان مداخله‌گر و کینه‌توز زندگی انسان‌ها را بازیچه قدرت‌نمایی خود می‌کنند. 

خواندن کتاب ایلیاد هومر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام نوجوانان علاقه‌مند به شاهکارهای دنیا پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره هومر

هومِر یا همر شاعر و حماسه‌سرا مشهور یونانی است. تخمین می‌زنند که در قرن هشتم یا هفتم پیش از میلاد مسیح در یونان زندگی می‌کرده‌است. تنها آثار به جا مانده از این شاعر نابینا، دو گلچین شعر به نام‌های ایلیاد و ادیسه است. تمام آنچه که ما امروز دربارهٔ تاریخ و افسانه‌های یونان باستان می‌دانیم از موضوع‌های همین شعرها الهام گرفته شده‌است. ایلیاد و ادیسه اشعاری داستانی‌اند هرکدام در صدها صفحه قصهٔ ایزدان و پهلوانان یونانی را روایت می‌کنند. موضوع اصلی ایلیاد داستان جنگ تروا است. ایلیاد علاوه بر قهرمانان جنگاوری چون آشیل، آیاس، هکتور، اودیسئوس و بسیاری از ایزدان کوه المپ و مسئولیت‌های متعدد، عادات و ضعف‌های اخلاقی آنان را توصیف می‌کند. اُدیسه، دربارهٔ سرگذشت ده سال سفر و ماجراهایی را که اودیسئوس قهرمان یونان، هنگام بازگشت از جنگ تروا به به خانه‌اش است که به‌خاطر کینه‌جویی پوسایدون خدای دریا سرگردان است و باخطرهای بسیاری روبه‌رو می‌شود. 

نظرات کاربران

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۴/۲۴

عالی بیدددد😶😶

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۷۶۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۴۵,۵۰۰
۳۰%
تومان