دانلود و خرید کتاب اثبات قتل با یافته های پزشکی در مذاهب فقهی و حقوق زهرا یوسفی مصری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اثبات قتل با یافته های پزشکی در مذاهب فقهی و حقوق اثر زهرا یوسفی مصری

کتاب اثبات قتل با یافته های پزشکی در مذاهب فقهی و حقوق

معرفی کتاب اثبات قتل با یافته های پزشکی در مذاهب فقهی و حقوق

کتاب اثبات قتل با یافته های پزشکی در مذاهب فقهی و حقوق نوشتۀ زهرا یوسفی مصری است. انتشارات گنجینه مهر ماندگار این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب به ارتباط عمل قتل و اثبات آن با مذهب‌های دین اسلام می‌پردازد.

درباره کتاب اثبات قتل با یافته های پزشکی در مذاهب فقهی و حقوق

کتاب اثبات قتل با یافته های پزشکی در مذاهب فقهی و حقوق ابتدا به تبیین مفاهیمی مانند «اثبات»، «قتل» و «پزشکی قانونی» می‌پردازد.

کتاب، در فصل دوم به گونه‌های قتل و از دیدگاه مذاهب اسلامی سخن می‌گوید. فصل سوم نیز «ارکان و عناصر انواع قتل و مجازات آن‌ها» نام دارد. زهرا یوسفی مصری در فصل پنجم به مرگ و انواع آن در علم پزشکی می‌پردازد. فصل پنج و ششم نیز به ترتیب «پزشکی قانونی و یافته‌های پزشکی» و «حجیت‌یافته‌های پزشکی از دیدگاه مذاهب اسلامی» نام دارند.

خواندن کتاب اثبات قتل با یافته های پزشکی در مذاهب فقهی و حقوق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علم حقوق و به‌ویژه حقوق جزا و نیز به علاقه‌مندان به حوزۀ قانون و قانون‌گذاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اثبات قتل با یافته های پزشکی در مذاهب فقهی و حقوق

«درگذشته مراجعات به پزشکی قانونی منحصر به امور قضايی نبوده وشامل تشکيلات اجتماعی و امور نظام پزشذکی نيز میگرديد.پزشکی قانونی اطلاعات پزشکی و زيست شناسی خود را درباره اجرای قوانين کيفری و مدنی و اجتماعی به کار می‌برد. وظايف قضايی پزشکی قانونی عبارتنداز:انجام ارجاعات قضات دادگستری، بازپرسان و افسران پليس وساير ضابطين دادگستری مانندکارشناسی های پزشکی قانونی، بازديد جسد،کالبدشکافی و غيره که منظور از آن ها آسان کردن عمل قضاوت برای قضات می باشد.البته نظر به اهميت نتایج اقدامات پزشکی قانونی از ابتدا اطلاعات مقامات پليس و قضايی از وضعيت صحنه جرم بايستی به محض حضور پزشک قانونی در اختيار او قرار داده شود. چه اينکه پزشکی که در صحنه جرم حاضر و معاينات مقدماتی را انجام می دهد چه پزشک قانونی باشد و چه به دليل نبود پزشک قانونی و يا تعدد صحنه های هم زمان جنايی، پزشک قانونی نبوده و دارای تخصص ديگری باشد. اين اطلاعات که در صحنه جرم ثبت می شود. وی را در تجزيه و تحليل نتایج حاصل از کالبدشکافی ياری می کند.کالبدشکافی در پزشکی قانونی تعيين علت چگونگی مرگ برای گزارش به مقامات دادگستری است به اين علت لازم است نتيجه کالبدشکافی واضح و کامل و گويا باشد و پزشکی که اين عمل را انجام می دهد. تنها بايد حقيقت آنچه را که می بيند ودرک می کند. گزارش نمايد. نه اينکه علتی به حدس برای مرگ پيدا کند. هدف از اين پژوهش اثبات قتل با استناد بر يافته های پزشکی و تعيين ميزان جمعيت آن ها از ديدگاه مذاهب اسلامی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه