دانلود و خرید کتاب دایرة المعارف اعتیاد و مواد مخدر ماهیار آذر
کتاب دایرة المعارف اعتیاد و مواد مخدر اثر ماهیار آذر

کتاب دایرة المعارف اعتیاد و مواد مخدر

معرفی کتاب دایرة المعارف اعتیاد و مواد مخدر

کتاب دایرة المعارف اعتیاد و مواد مخدر نوشتهٔ ماهیار آذر و سیما نوحی در انتشارات ارجمند چاپ شده است.

درباره کتاب دایرة المعارف اعتیاد و مواد مخدر

امروزه وحشت از اعتیاد و مواد مخدر، گریبان‌گیر بسیاری از خانواده‌های کشور ماست. باتوجه‌به اینکه درصد بالایی از جمعیت کشور ما را جوانان تشکیل می‌دهند و مواد محرک و مخدر به صورتی وسیع، با تنوع زیاد و گاه با بهایی بسیار ارزان در بازارهای پنهانی قابل تهیه است، اعتیاد به یکی از معضلات جدی اجتماع تبدیل گردیده. گمان می‌رود با احتساب خانواده هر یک از معتادان، ما با رقم‌های وسیع‌تری از ارقام اعلام شده ۲/۵ میلیون نفر، از گرفتاران در این شبکه پیچیده، سروکار خواهیم داشت.

بدین سبب ساختار این کتاب به نحوی تنظیم گردیده که کلیه مواد موجود، به همراه سوءمصرف، بیش‌مصرفی، مسمومیت و سایر نکات علمی، به ساده‌ترین روش و بدون اتلاف وقت، در هر صفحه آمده است. علاوه‌برآن، تاریخچه خواندنی مواد و اعتیاد به آن، از قرن‌ها پیش تا به امروز (شامل: کشت و توزیع، ساخت و پرداخت، سایر معضلات جهانی و فرم‌های مبارزه با آن) و بسیاری مطالب خواندنی دیگر در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

مشخصات کتاب دایرة المعارف اعتیاد و مواد مخدر

نویسندگان این کتاب، دکتر ماهیار آذر و دکتر سیما نوحی، دانشیاران دانشگاه در رشته روان‌پزشکی و علوم رفتاری هستند و تاکنون افزون بر بیست عنوان کتاب در زمینه آسیب‌های اجتماعی، در طی بیش از ۳۰ سال فعالیت در این زمینه، تألیف و ترجمه کرده‌اند.

مؤلفان: دکتر ماهیار آذر (روان‌پزشک، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی) و دکتر سیما نوحی (روان‌پزشک، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(مرکز تحقیقات علوم رفتاری))

چاپ چهارم

کتاب دایرة المعارف اعتیاد و مواد مخدر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب دایرة المعارف اعتیاد و مواد مخدر

«در مناطق خاور دور بیشترین کاربرد شاهدانه در هند و هندوچین بوده و تخم شاهدانه را در چین قدیم بعنوان تونیک، نیروبخش، قاعده‌آور، مسهل و ملین، ضدانگل و مخدر و در معالجه کزاز و گاه جهت سرطان و شفای زخم‌ها استفاده می‌نمودند.

ـ به طور وسیع مصرف محصولات شاهدانه در هند و در حدود ۹۰۰ سال بعد در خاور میانه گزارش شد و از سال ۱۸۰۰ میلادی به بعد در اروپا مصرف آن شایع گردید و یک قوم مذهبی بنام حشیشیه (hashishia) در نواحی شرقی مدیترانه زندگی می‌کردند و بدلایل سیاسی اقدام به قتل می‌نمودند.

ـ آغاز ورود حشیش به اروپا زمان لشکرکشی ناپلئون در قرن نوزدهم بود که سربازانی که از ناحیه خاورمیانه برمی‌گشتند این ماده را با خود به ارمغان می‌آورند.

ـ کلمه (قاتل) در زبان فرانسه (Assassin) از کلمه عربی (حشاشی) به معنی نوشنده (حشیش) گرفته شده.

ـ تنباکو و توتون در سفر کریستف کلمب کاشف معروف به آمریکا در قرن ۱۶ که کشتی او در باهاما لنگر انداخت توسط ملوانانی که به جزیره رفته بودند از بومیان محلی گرفته شد که برگ‌های خشکیده گیاهی را لای برگ‌های تازه آن می‌پیچیدند و یک سر آنرا آتش زده و دود آنرا می‌بلعیدند تا خستگی آنان دفع شود و آنان این گیاه عجیب و غریب را Tabacops می‌نامیدند.

ـ ملوانان کریستف کلمب بعدها این گیاه را به اسپانیا و پرتقال برده و کشت آن رواج یافت و در آمریکای مرکزی نیز توسط ساکنان کشت می‌گردید که بنام Petun و در کوبا بنام Cagioha نامیده می‌شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

حجم

۲۸۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان