دانلود و خرید کتاب خو‌ش بینی آموخته شده مارتین سلیگمن ترجمه رامین کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خو‌ش بینی آموخته شده اثر مارتین سلیگمن

کتاب خو‌ش بینی آموخته شده

انتشارات:بهار سبز
امتیاز:
۳.۹از ۵۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خو‌ش بینی آموخته شده

کتاب خو‌ش بینی آموخته شده نوشتهٔ مارتین سلیگمن (پروفسور روان‌شناس در دانشگاه پنسیلوانیا و رئیس پیشین انجمن روان‌شناسی آمریکا) و تلخیص و ترجمهٔ رامین کریمی و الهام سادات افراز است. نشر بهار سبز این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر می‌تواند خوانندهٔ خود را از خطر افسردگی در امان نگه دارد.

درباره کتاب خو‌ش بینی آموخته شده

کتاب خو‌ش بینی آموخته شده را مارتین سلیگمن نوشته است. او کارشناس انگیزش و ابداع‌گر نظریهٔ «درماندگی آموخته‌شده» است.

نظریهٔ «خوش‌بینی آموخته‌شده» می‌تواند شما را در درست‌ترین راه برای دستیابی به هر کدام از ۳ نوع شادکامی قرار دهد. مهارت‌هایی که در موردشان در این کتاب خواهید خواند می‌توانند مقدار و زمان هیجان‌های مثبت زندگی‌تان را افزایش دهند. این مهارت‌ها شما را قادر می‌سازند تا از استعدادهایتان به‌صورت مؤثرتری بهره بگیرید و سرانجام اینکه خوش‌بینی برای زندگی پُرمعنا، پدیده‌ای ارزشمند است. با استوارترکردن باور به‌آینده‌ای مثبت، می‌توانید خدمت بزرگی به خودتان بکنید.

به گفتهٔ نویسنده، این کتاب می‌تواند مانعی در برابر پدیدآمدن یا پیشرفت افسردگی در کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان باشد. افسردگی تنها یک رنج روانی نیست؛ بلکه ناشی از کژکاری‌های جسمانی نیز هست. از‌این‌رو این کتاب می‌تواند در خانه و مدرسه خوانده و معرفی شود.

این کتاب ترجمه‌ای خلاصه‌شده از کتاب «خوش‌بینی آموخته‌شده» است که مترجمان آن سعی کرده‌اند با نگاهی به فرهنگ ایرانی، بخش‌های دارای وابستگی فرهنگی آن را حذف کنند. مترجمان خواندن این کتاب را به پژوهشگران، متخصصان، دانشجویان و سایر اقشار جامعه پیشنهاد می‌کنند.

خواندن کتاب خو‌ش بینی آموخته شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و حوزهٔ خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب خو‌ش بینی آموخته شده

«رویدادهای تلخ و بدی که در زندگی برای افراد بدبین پیش می‌آید همان پیشامدهایی هستند که برای افراد خوش‌بین نیز اتفاق می‌افتد اما نگرش این دو فرد نسبت به‌مسائل و طرز تلقی آنها متفاوت است.

فرد خوش‌بین بعد از مواجهه با ناکامی به‌حالت عادی باز می‌گردد و مجددا آغاز می‌کند اما فرد بدبین دچار رخوت و افسردگی خواهد شد، افراد خوش‌بین به‌علت انعطاف‌پذیری که دارند در جنبه‌های مختلف زندگی از جمله تحصیلات، تجارت، ورزش و رقابت‌های سیاسی، سلامتی جسمانی و ... موفق‌تر هستند و حتی طول عمر آنها نیز نسبت به‌افراد بدبین بیشتر است.

افراد بدبین همیشه به‌دنبال فجایع و اتفاقات بد می‌گردند و حتی اگر شرایط کاملاً بر وفق مرادشان باشد نیز نهایتا از ترس آینده‌ای بد، نگران و مضطرب خواهند شد.

هدف از این فصل آموزش مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که هنگام مواجهه با مشکلات و ناکامی‌ها به‌یاریمان بیاید و به‌ما کمک کند تا بدانیم چگونه با خودمان کنار بیاییم و با نگرشی مثبت با مشکلات برخورد نماییم. البته منظور از خوش‌بینی صرفا یک روش کورکورانه نیست که تحت هر شرایطی قابل اجرا باشد بلکه منظور دسترسی به‌قابلیت انعطاف است، چراکه در صورت انعطاف‌پذیر بودن هنگام مواجهه با سختی‌ها می‌توانیم تفکرمان را در مسیری صحیح جهت ببخشیم.

راهنمای استفاده از خوش‌بینی

با توجه به‌امتیازی که در آزمون فصل سوم کسب کردید می‌توانید بفهمید که آیا نیاز به‌کسب مهارت خوش‌بینی دارید یا خیر.

اگر نمره G+B (مجموع نمراتتان) از ۸ کمتر باشد این فصل برای شما مفید خواهد بود و هر قدر نمره‌تان کمتر باشد استفاده‌ای که از این فصل می‌برید بیشتر خواهد بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه