دانلود و خرید کتاب مگره و مرد تنها ژرژ سیمنون ترجمه شهریار وقفی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مگره و مرد تنها اثر ژرژ سیمنون

کتاب مگره و مرد تنها

معرفی کتاب مگره و مرد تنها


کتاب مگره و مرد تنها نوشتۀ ژرژ سیمنون با ترجمۀ شهریار وقفی‌پور در انتشارات کتاب هرمس چاپ شده است.

درباره کتاب مگره و مرد تنها

کتاب مگره و مرد تنها در سال ۱۹۷۱ منتشر شد و داستان کارآگاه مگره را روایت می‌کند که در آپارتمانش روزهای کسالت‌باری را می‌گذارند. سربازرس گزارش قتلی عجیب را می‌دهد و او را برای بررسی‌های بیشتر به دفترش دعوت می‌کند. جنازهٔ مردی پیدا شده و با این‌که لباس‌های تنش کاملاً مشخص است که دوره‌گرد است، ولی ناخن‌هایش مرتب و مانیکور شده است.

کتاب مگره و مرد تنها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های پلیسی و جنایی مخاطب این اثر هستند.

بخشی از کتاب مگره و مرد تنها

تازه ساعت نه صبح بود اما هوا حسابی گرم بود. مگره کتش را درآورده بود و همان‌طور که داشت بسته پستی‌اش را با بی‌حالی باز می‌کرد، مرتب از پنجره به برگهای بی‌حرکتِ درختهای خیابان اورفِور و به رود سِن نگاه می‌انداخت که مثل ابریشم آرام و صاف بود.

ماهِ اوت بود. لوکا و لاپوئانت، همراه با بیش از نیمی از بازرسهای اداره مرکزی پلیس، به تعطیلات رفته بودند. ژانویه و تورنس در ماه ژوئیه به تعطیلات رفته بودند و مگره هم تصمیم داشت بیشتر سپتامبر را در خیابان مونگ ـ سورـ لوآر، در خانه قدیمی‌اش بگذراند که مثل خانه کشیشها بود.

تقریبآ یک هفته‌ای می‌شد که هر روز، نزدیک غروب، تندبادی کوتاه اما شدید، همراهِ بارانی شلاقی، مردم توی خیابان را به سمتِ سرپناهی زیر ساختمانها فراری می‌داد. این تندبادها گرمای جهنمی روز را برطرف می‌کرد و شبهای خنکی که پس از آنها می‌رسیدند، با خود آرامش می‌آوردند.

پاریس خالی بود؛ حتی سروصدای خیابان که در فواصل سکوت بلند می‌شد، مثل همیشه نبود.

همه‌جا اتوبوسهایی از کشورهای مختلف با رنگ روشن دیده می‌شد که بی‌استثنا به سمت دیدنیهای مشهور شهر می‌رفتند: نوتردام، لوور، کاخ کنکورد، اتوآل، ساکره‌کور و سرانجام برج ایفل.

این موقع سال، اگر کسی توی خیابانها قدم بزند، اگر کلمه‌ای فرانسوی بشنود، تعجب می‌کند.

رئیس اداره پلیس هم به تعطیلات رفته بود و مگره از کار شاقّ ارائه گزارش روزانه خلاص شده بود. درواقع، مکاتبات چندانی هم انجام نشده بود و از جنایت هم خبری نبود، مگر یک دزدی به عنف.

سربازرس با زنگ تلفن چرتش پاره شد و گوشی را برداشت.

ــ سربازرس ِ ناحیه یک پشت خط است. می‌خواهد با خود شما صحبت کند. وصل کنم؟

ــ بله، وصل کن!

نظرات کاربران

mahdi
۱۴۰۱/۰۱/۰۴

داستان سعی کرده روال کامل یک پرونده جنایی با همه سختی ها و... رو نشون بده در عین حال چیزی از جذابیت داستان کم نشه. البته بیشتر شخصیت پردازی مگره تو رمانهای قبلی انجام گرفته. در کل مگره یکی از بهترین‌های

- بیشتر
YasmineGh
۱۴۰۳/۰۱/۱۷

کتاب جالبی بود و خیلی روند داستان منطقی و باسرعت خوبی پیش رفت. برام خیلی عجیب بود که تاحالا اسمی از کاراگاه مگره و این مجموعه نشنیده بودم دوست دارم بقیه کتاباشم بخونم

مهندس پور
۱۴۰۱/۱۰/۰۷

مگره با قتل یه ولگرد روبرو میشه که بعداً معلوم میشه که ولگرد هم نبوده من از این ژانر خوشم میاد و می خونم ...مسیر و اتفاقات به جزییات توضیح داده شده بود برای همین یه کم طولانی تر از

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
بیشتر مردم، هرچقدر هم که متکی به خود باشند، به ارتباط با دیگران نیاز دارند.
YasmineGh

حجم

۲۱۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۲۱۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان