دانلود و خرید کتاب حکمت های حسینی جواد محدثی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکمت های حسینی اثر جواد محدثی

کتاب حکمت های حسینی

نویسنده:جواد محدثی
انتشارات:به نشر
امتیاز:
۳.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حکمت های حسینی

کتاب حکمت های حسینی نوشتهٔ جواد محدثی است. نشر به نشر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر که ششمین جلد از «مجموعهٔ راه زندگی» است، ترجمه و توضیح ۴۰ حدیث از امام حسین (ع) را در بر گرفته است.

درباره کتاب حکمت های حسینی

کتاب حکمت های حسینی با زندگی‌نامهٔ مختصر امام حسین (ع) آغاز می‌شود و در ادامه به موضوعاتی همچون معرفت و اساس عبادت، آزاده‌بودن، عزت و ذلت، عطاپذیری، توکل، فرجام اهل تقوا، کیفر و پاداش، یاد مرگ و... پرداخته است. جواد محدثی این کتاب را جهت برداشته‌شدن گامی به‌سوی  انس و آشنایی بیشتر با معرف شیعی و مواعظ حدیثی نوشته است.

به‌گفتهٔ دانشنامهٔ اسلام، از ویژگی‌های اخلاقی امام حسین (ع) بردباری، تواضع، فصاحت و در نهایت صفاتی است که از رفتارهای وی می‌توان برداشت کرد؛ مانند خوارشمردن مرگ، بیزاری از زندگی ننگین، غرور و مانند این‌ها. در بسیاری از روایات، به شباهت امام حسین (ع) به حضرت محمد (ص) اشاره شده است. امام حسین (ع) در مدینه به بخشندگی معروف بود و غلامان و کنیزانش را در صورت مشاهدهٔ خوش‌رفتاری آزاد می‌کرد. گفته شده است که امام حسین (ع) به معلم فرزندانش مال و پوشاک فراوان هدیه داد و دهانشان را پر از دُر کرد؛ درحالی‌که اذعان می‌داشت که این، جبران‌کنندهٔ ارزش کار معلم نیست. مردی شامی، یک بار به امام حسین (ع) و امام علی (ع) ناسزا گفت، اما حسین (ع) از او درگذشت و او را مورد مهربانی و لطف خود قرار داد. امام حسین (ع) امام سوم شیعیان و شخصیتی تاریخی و جهانی است.

خواندن کتاب حکمت های حسینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ بیشتر دربارهٔ امام حسین (ع)، روش و منش او پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب حکمت های حسینی

«وی در همین دوره از زندگی خویش، بر ضد جنایتها و گناهان حاکمان در جامعه، انتقاد می کرد. حتی نسبت به شرابخواری یزید در دورهٔ پدرش معاویه نیز اعتراض کرد و در مورد تلاش معاویه برای جانشینی یزید هم برخوردی اعتراض‌آمیز داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه