دانلود و خرید کتاب نشانه، ارتباط و ایموجی صادق هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نشانه، ارتباط و ایموجی اثر صادق هاشمی

کتاب نشانه، ارتباط و ایموجی

نویسنده:صادق هاشمی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نشانه، ارتباط و ایموجی

کتاب نشانه، ارتباط و ایموجی نوشته و تحقیق صادق هاشمی است. نشر بوی کاغذ (بوکا) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نشانه، ارتباط و ایموجی

این روزها شاید حتی بیشتر از دیدن چهره‌ٔ انسان‌ها، ایموجی ببینید. به عنوان نشانه، ایموجی‌ها اعضای یک نظام نشانه‌ای هستند. تمام ایموجی‌ها یا شمایل‌اند و یا شمایل-نماد. برخی هم حاصل مخلوط‌‌‌‌شدن چند ایموجی با یکدیگرند. مجموعه موضوع‌هایی که به ایموجی‌ها نسبت داده شده‌اند انسان و هرآنچه به انسان و زندگی او مرتبط است را دربر می‌گیرد. هرکدام از ایموجی‌ها مخصوص به کشوری و فرهنگی هستند. از نظر ارتباطی، ایموجی‌ها مجموعه‌ای نوین از نشانه‌های ارتباط غیر کلامی هستند و با توجه به وجود چندمعنایی و ایهام در برخی از آن‌ها، درک موضوع به عنوان هدف ارتباط نشانه‌ای تابعی از متن و بافت پیام هستند.  کتاب نشانه، ارتباط و ایموجی که تحقیق مفصل دانشگاهی است، از منظر نشانه‌شناسی و علم ارتباطات به دنیای پیچیدهٔ ایموجی‌ها نگاه کرده است. این کتاب در قرنی نوشته شده است که دانش مجرایی نوین برای رفع محدودیت‌های بُعد مکان در ارتباط و تحولی تکاملی در نظام ارتباطی انسان‌ها ایجاد کرده است؛ مجرایی به نام اینترنت که خود نمایه‌ای برای متمایز ساختن قرن حاضر از دوره‌های پیش از خود و افزون بر آن امکانی است که بهای در اختیار داشتنش قرار‌گیری انسان به عنوان عنصری از یک شبکه در طوفانی از محتواهایی است که برای لحظه‌ای نظام عصبی و ادراکی انسان را در این قرن آرام نمی‌گذارند.

کتاب نشانه، ارتباط و ایموجی به مجموعه‌ای نوین از نشانه‌ها (ایموجی‌ها) پرداخته است که انبوهی از آن‌ها از مجرای اینترنت به انسان می‌رسد و در این پردازش‌ موضوعاتی چون نشانه، ‌نظام‌های نشانه‌ای،‌ نظام نوشتاری، ‌ارتباط،‌ ارتباط کلامی و ارتباط غیرکلامی بررسی و با رویکردی تحلیلی دوباره تعریف شده‌اند. وجه تمایز این تعاریف جدید با آنچه پیشینیان ثبت کرده‌اند در محدود نبودن این تعاریف به ارتباطات انسانی و قابلیت بسط‌پذیری آن به هر جامعه‌ای از ارگانیزم‌هاست؛ چه ارتباط انسان-انسان،‌ چه ارتباط ماشین-ماشین و چه ارتباط میان دو یا چند سلول عصبی. 

خواندن کتاب نشانه، ارتباط و ایموجی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب نشانه، ارتباط و ایموجی را به کسانی که به حوزهٔ نشانه‌شناسی و ارتباطات علاقه دارند یا از متخصصان این دو رشته هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نشانه، ارتباط و ایموجی

واژهٔ ایموجی در زبان فارسی معادلی است برای واژهٔ emoji در زبان انگلیسی که لغت‌نامه آکسفورد آن را چنین معنا کرده است: شمایل یا تصویری دیجیتال که برای ابراز عاطفه یا ایده‌ای استفاده می‌شود.

اما دانسی در این باره می‌گوید: واژهٔ ایموجی اقتباسی انگلیسی از یک واژهٔ ژاپنی است که در آن ای به معنای تصویر و موجی به معنای کاراکتر نشانه/حرف است؛ بنابراین، تصویر-واژه به‌سادگی تعریف ایموجی است.

زبان‌شناس و متخصص ارتباطات آمریکایی، ویویان ایوانز، با اشاره به ترکیب ژاپنی ایموجی چنین بیان می‌کند: در سطح اجزا، یک ایموجی نشانه‌ای حکاکی‌شده است که در قالب فونت مانند سایر کارکترهای نوشتاری که در ارتباطات الکترونیک استفاده می‌شوند، رمزگذاری شده است و در پیام‌های دیجیتال و رسانه‌های جمعی استفاده می‌شود. او می‌گوید: یک ایموجی با یک کاراکتر نوشتاری تصویری برای بازنمایی دیداری احساسات، ایده، شیء، وضعیت و رخداد است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان