دانلود و خرید کتاب دیدگاه اساتید دانشگاه های ایران فرهنگ رجایی ترجمه مرضیه روشن علم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دیدگاه اساتید دانشگاه های ایران

کتاب دیدگاه اساتید دانشگاه های ایران، ترجمه مجموعه مقالات صاحب‌نظران و اساتید ایرانی درباره ابعاد مختلف جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که پیش از این در خارج از کشور منتشر شده است. این کتاب حالا با ترجمه مرضیه روشن‌ علم در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

درباره کتاب دیدگاه اساتید دانشگاه های ایران

از ویژگی‌های عصر جدید گستردگی، شناوری و تنوع اطلاعات است که آن را یکی از الزامات عصر جهانی‌شدن می‌دانند. شناوری اطلاعات و پیدایش اطلاعات جدید، سازه‌های تحلیلی و حتی گفتمانی را به چالش می‌کشند و با درنوردیدن مرز‌ها، قرائت‌های مختلف را بررسی می‌کنند. در چنین وضعیتی اسرار و اطلاعات فروخفته محلی، ملی و فراملی، یکی پس از دیگری سر برآورده و تحلیل‌های یک‌جانبه درباره یک حادثه را، حتی اگر به تاریخ پیوسته باشد، به بازنگری وامی‌دارند. گذر زمان و بهره‌گیری فزاینده از فناوری‌های نوین نیز تغییر و دگرگونی در روایت‌های تاریخی را سرعت بخشیده و بازخوانی تاریخ را به امری الزام‌آور تبدیل کرده است.

البته این رویکرد جدید که جنبه انتقادی دارد، با کاستی‌های بسیار توأم است و در پاره‌ای از موارد نه تن‌ها به روشن شدن وقایع تاریخی منجر نمی‌شود بلکه با پافشاری بر پیش‌داوری‌های خاص، از درک بسیاری از واقعیت‌ها بازمانده است؛ بنابراین مراجعه به آرا و نظریات دیگران درباره تحولات تاریخی، باید با درک توانایی‌ها و کاستی‌های روش انتقادی جدید باشد. استفاده از نظر‌ها و تحلیل‌های متفاوت، حداقل این مزیت را دارد که دیدگاه‌ها و نظریات رایج صیقل‌خورده و ضعف‌ها و کاستی‌های آن روشن و برطرف می‌شود.

جنگ عراق علیه ایران از جمله حوادث تاریخی است که در سطح ملی ایران، سطح ملی عراق و سطوح منطق‌های و بین‌المللی تأثیراتی شگرف به‌جای گذاشته است. اگر مفروض یا حتی متغیر مستقل جنگ هشت‌ساله عراق و ایران را انقلاب اسلامی بدانیم، ابعاد این تأثیر بنیادین و هویت‌ساز بیشتر نمایان خواهد شد. تحولاتی مانند سقوط نظام بعثی عراق و دیکتاتوری صدام، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ورود به آستانه نوسازی نظام‌های سیاسی منطقه، شروع دور جدیدی از مبارزات مردم فلسطین علیه حکومت صهیونیستی، رشد و گسترش بنیادگرایی مذهبی و تحولاتی ازاین‌دست را اگر نگوییم به طور مستقیم تحت‌تأثیر جنگ ایران و عراق بوده‌اند، به‌جرئت می‌توان گفت که از پیامد‌های این تحول بزرگ هستند؛ بنابراین فرهنگ‌سازی و تلاش برای غنی‌سازی ادبیات حوزه مطالعات جنگ ایران و عراق از جمله اهداف کلانی است که پرداختن به آن، برای زمینه‌سازی و دستیابی به هویت و منافع ملی، کاملاً ضرورت دارد. این کتاب تلاش کرده است مقالات کاربردی‌ای درباره جنگ ایران و عراق را گردآوری کند و در اختیار مخاطب نسل امروز قرار دهد تا با دیدی وسیع و جامع به سراغ شناخت یکی از مهم‌ترین دوران تاریخ ایران برود.  

خواندن کتاب دیدگاه اساتید دانشگاه های ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ دفاع مقدس پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه