دانلود و خرید کتاب راز و رمز برقراری ارتباط باربارا متیسون ترجمه فرزانه مهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز و رمز برقراری ارتباط اثر باربارا متیسون

کتاب راز و رمز برقراری ارتباط

امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راز و رمز برقراری ارتباط

کتاب الکترونیکی راز و رمز برقراری ارتباط نوشتهٔ باربارا متیسون با ترجمهٔ فرزانه مهری در گروه انتشاراتی ققنوس به چاپ رسیده است. معمولاً آغاز یک رابطه ساده می‌نماید، اما حفظ و برقراری تفاهم در ادامهٔ رابطه گاهی بسیار دشوار است. کتاب راز و رمز برقراری ارتباط، با بررسی سازوکارهای ارتباطات میان‌فردی، به ما کمک می‌کند تا ظرفیت‌های ارتباطی خود را گسترش دهیم، خود را بهتر بشناسیم، در جریان مراودات رفتار صحیح‌تری در پیش گیریم و با حفظ تعادل در رابطه آن را به تجربه‌ای سازنده و صلح‌آمیز بدل کنیم. باربارا متیسون مربی بین‌المللی و روانکاو فرانسوی - آمریکایی است که بیش از بیست سال است در حوزۀ ارتباطات فرهنگی کار می‌کند. تجربیات فراوان و راهکارها و نظرات او که در این کتاب به آن پرداخته شده به افراد کمک می‌کند تا در موقعیت‌های فردی و کاری رابطۀ مؤثرتری با اشخاص دیگر و اجتماع برقرار کنند. با دنبال‌کردن آموزه‌های این کتاب اهمیت ارتباط با دیگران، بالابردن هوش اجتماعی و توانایی شنیدن حرف دیگران و رساندن منظور دقیق خود را بدون ایجاد سوءتفاهم یاد می‌گیریم.

درباره کتاب راز و رمز برقراری ارتباط

هویت انسان‌ها در اجتماع و ارتباط با دیگران است که شکل می‌گیرد؛ بنابراین اینکه ما چگونه جایگاه خود را در نگاه دیگران بسازیم، موضوع مهم و تأثیرگذاری است. این کتاب جنبه‌های مختلف ساخت هویت را به ما نشان می‌دهد و کمک می‌کند خودمان را پیدا کنیم و هویتی مستقل برای خودمان بسازیم. درگیری بین آدم‌ها گاهی اجتناب‌ناپذیر است، با کمک این کتاب می‌آموزیم که چگونه باید در درگیری از هویت خودمان دفاع کنیم.

کتاب راز و رمز برقراری ارتباط نوشتهٔ باربارا متیسون، با بررسی سازوکارهای ارتباطات میان‌فردی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم ظرفیت‌های ارتباطی خود را گسترش دهیم، روابط خود را در موقعیت‌های فردی و کاری به بهترین نحو حفظ کنی و خودمان را بهتر بشناسیم. دنیای مدرن امروز را «عصر ارتباطات» می‌نامند. اگر دقت کنید روزانه به شکل‌ها و روش‌های مختلفی با افراد ارتباط برقرار می‌کنید؛ شکل‌گیری این روابط به نظر ساده و آسان است، اما باید گفت حفظ آن روابط و برقراری تفاهم مشترک مرحله دشوار آن است که هرکسی نمی‌تواند به‌خوبی از عهده آن برآید. انجام رفتار صحیح در مراودات هرروزه با دیگران و ایجاد تجربه سازنده و صلح‌آمیز چیزی آموختنی و اکتسابی است. باربارا متیسون در این کتاب سعی کرده با استفاده از راهکارهای سازنده‌ای به افراد کمک کند تا در زندگی شخصی و کاری خود رابطه مؤثرتری با دیگران برقرار کنند.

کتاب راز و رمز برقراری ارتباط را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند هویتشان را بسازند پیشنهاد می‌کنیم. اگر به کتاب‌های خودیاری و توسعه فردی علاقه دارید از خواندن این کتاب لذت خواهید برد.

بخشی از کتاب راز و رمز برقراری ارتباط

خودشناسی چیست؟

شناختن خود: یک برنامهٔ کامل است. یا بهتر است بگویم یک سفر کامل است و قانون خاص ازپیش‌تعریف‌شده‌ای ندارد. سفری است که شاید لازم باشد کسی در آن همراهی‌مان کند، البته واجب نیست. بودا در مسیر زندگی، به کمک مواجهات و مطالعاتش، به خودشناسی رسید (سیذارتا اثر هرمان هسه را بخوانید). ۱ به هر حال، در نهایت، این سفر شماست و هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند آن را به جای شما انجام دهد.

خودشناسی ممکن است از نقاط متفاوتی شروع شود: یافتن جایگاه خود، درمان بیماری روحی، پیدا کردن آرامش درونی، منطبق شدن با جامعه، خلاص شدن از رفتارهای ناکارآمد یا فقط مطالعهٔ پیچ‌وخم‌های روان خود. همه‌مان در آغاز راه هدف یکسانی نداریم، و هدفمان ممکن است در طی راه تغییر کند.

هدف روان‌درمانی مراقبت، حمایت روحی و تسکین دردهای روانی است. لازمهٔ چنین چیزی تلاش برای خودشناسی است. روش‌های درمانگری متعددی از روانکاوی الگوبرداری کرده‌اند، اما این شرط لازم و ضروری نیست. نظر به این‌که نمی‌خواهم فهرست کاملی از روش‌های گوناگون تهیه کنم، از میان نمونه‌هایی که از روانکاوی الگوبرداری نکرده‌اند یکی را نام می‌برم: درمان‌های شناختی و رفتاری (که بر پایه‌های علمی محکمی استوارند). روش‌هایی که کم‌وبیش از روانکاوی الهام گرفته‌اند بسیارند: هیپنوتیزم اریکسونی، تحلیل رفتار متقابل، درمانگری گشتالت و...

روانکاوی، به همان اندازه که یک روش و شیوهٔ درمانگری است، میدان تحقیقات علمی نیز به حساب می‌آید، و در زمینه‌های فراوانی کاربرد دارد (انسان‌شناسی، سازماندهی، ادبیات و...). تا جایی که به ما مربوط می‌شود، روانکاوی نیازمند مؤلفه‌هایی ویژه است: جلسات منظم، کاناپه، گوش کردن بی‌طرفانهٔ روانکاو. فردی که تحت روانکاوی قرار می‌گیرد موظف است به اصطلاح «هرچه به ذهنش خطور می‌کند» بر زبان آورد؛ این عمل تداعی معانی نام دارد. روانکاوی به فرد کمک می‌کند که ناخودآگاه خود را مورد کاوش قرار دهد و به تمایلات خود پی ببرد. روانکاو از ابزارهایی مانند تحلیل انتقال، تحلیل مقاومت و تفسیر رؤیاها سود می‌برد. در واقع روانکاوی روندی است که به آزادی و ویژگی فردی هر کس احترام کامل می‌گذارد و در آن، روانکاو در جایگاهی قرار دارد که فرد روانکاوی‌شونده به او می‌دهد، و به روانکاوی‌شونده کمک می‌کند تا خودش در مورد مفهومی که به زندگی و روابطش با دیگران می‌دهد به بررسی بپردازد. روانکاو می‌تواند پیشنهاد روان‌درمانی بدهد: در این صورت، دیگر از کاناپه استفاده نمی‌کند، بیشتر در نقش «یاری‌دهنده» حاضر می‌شود، دورهٔ درمان کوتاه‌تر است، اما از همان ابزارهای روانکاوی متداول استفاده می‌کند (تفسیر مقاومت‌ها، تفسیر انتقال).

نکات مفید

دنیای کوچک متخصصان روان را بشناسیم: معمولاً در زبان رایج، تمام تخصص‌های مختلف را یکی می‌شماریم:

روانپزشک یک پزشک است. صلاحیت تجویز دارو دارد، به درمان بیماران روانی می‌پردازد.

روان‌شناس بالینی مدرک کارشناسی‌ارشد روان‌شناسی دارد و چندین دورهٔ کارآموزی بالینی را گذرانده است. دارو تجویز نمی‌کند و فعالیتش تحت پوشش بیمه نیست. هدف فعالیت او ممکن است مراقبت، ارزیابی، انجام تست‌ها و توجه به ابعاد مختلف ذهن انسان باشد.

روانکاو به رشتهٔ روانکاوی مربوط می‌شود، مطالعهٔ ناخودآگاه.

روان‌درمانگر: تمام افرادی که در بالا ذکر کردیم می‌توانند روان‌درمانگر باشند.

روان‌درمانگری شامل درمان و/یا حمایت روان‌شناسانه است. در فرانسه، از سال ۲۰۱۰، طبق قانون، عنوان روان‌درمانگر به کسی اطلاق می‌شود که دورهٔ نظری روان‌درمانگری را گذرانده باشد و تعداد ساعات مشخصی را دورهٔ کارآموزی بالینی دیده باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۶۱۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان