دانلود و خرید کتاب مشاوره و توانبخشی شغلی حرفه ای افراد معلول محمدرضا بردیده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مشاوره و توانبخشی شغلی حرفه ای افراد معلول اثر محمدرضا بردیده

کتاب مشاوره و توانبخشی شغلی حرفه ای افراد معلول

معرفی کتاب مشاوره و توانبخشی شغلی حرفه ای افراد معلول

کتاب مشاوره و توانبخشی شغلی حرفه ای افراد معلول نوشته محمدرضا بردیده و مریم یقینی است. این کتاب اثری کاربردی برای دانشجویان است.

درباره کتاب مشاوره و توانبخشی شغلی حرفه ای افراد معلول

عمر نگرش اصولی و مثبت به «معلولیت » نسبت به بروز این پدیده مانند تاریخ بشریت و قرن حاضر است و هم‌چنان دهه‌ها و قرن‌ها کار و تلاش اندیشمندان و متخصصین کار لازم است. 

روند پیشرفت اندیشمندان، پیدایش «توان‌بخشی» را در پی داشته است، که خود توان‌بخشی نیز در این هیاهو روند و مفاهیم متنوع و متحولی را به خود اختصاص داده است. به طور حتم هر انسان متفکر و متعقل امروزی، می‌پذیرد که می‌بایست دامنه محدودیت از معلولیت را کوتاه کرد تا یک فرد معلول هم مانند سایر انسان‌ها بتوانند از حقوق انسانی خود بهره‌مند شود و از منفعل بودن به پویائی برسد.

مفهوم توان بخشی در ابتدا بیشتر جنبه سخت‌افزاری و پزشکی داشت ولی رفته‌رفته با پیشرفت‌های علم روان‌شناسی و افزایش گستره آن جنبه نرم‌افزاری و روان‌شناختی پیدا کرده است. شاید در ابتدا توانمندسازی حسی، حرکتی معلولان هدف غائی توان‌بخشی بود اما امروزه علاوه بر آن ایجاد خود باوری، خود احترامی، مسئولیت پذیری، برانگیختگی و سایر متغیرهای روانی نیز به همان اندازه با اهمیت است.

بنابراین توان‌بخشی یک کار گروهی تلقی می‌شود که نه تنها به رفع خلاء‌های جسمانی و ایجاد توان فیزیکی توجه دارد بلکه به پرکردن خلاء و توانمند‌سازی روانی نیز توجه خاص و مؤکد دارد. لذا اگر نگرش اصولی و مثبت به معلولیت را فرش توان‌بخشی بدانیم، توانمندسازی‌های فیزیکی یا جسمانی در وسط قرار می‌گیرد و توان‌بخشی‌های روانی که موجب آمادگی فرد معلول برای اشتغال و رسیدن به استقلال و کفایت‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود را باید عرش توان‌بخشی به حساب آورد، و در این میان نقش روانشناس ومشاور شغلی معلولان بیش از پیش نمایان و حائز اهمیت می‌گردد، تا جائیکه رهبری تیم توانبخشی از ارزشیابی پیش حرفه‌ای گرفته تا توانمندسازی فیزیکی، آموزش‌های فنی حرفه‌ای، بکارگماری و پیگیری را یک مشاور شغلی بایستی به عهده بگیرد و وظایف هر یک از اعضای گروه توان‌بخشی را مشخص کرده و بر کار ایشان نظارت نماید، بدیهی است که تربیت روان‌شناسان در حیطه گروه‌ها و افراد خاص و راهنمایان و مشاوران شغلی معولان امری فوق‌العاده مهم و ضروری است.

این کتاب سعی دارد اطلاعات جامعی در اختیار مشاوران قرار دهد که از طریق آن بتوانند معلولان را برای شغل‌هایشان در آینده آماده کنند.

خواندن کتاب مشاوره و توانبخشی شغلی حرفه ای افراد معلول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مشاوران پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه