دانلود و خرید کتاب پایش آلودگی صوتی در شهرها از مفاهیم تا اجرا احمد پازوکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پایش آلودگی صوتی در شهرها از مفاهیم تا اجرا اثر احمد پازوکی

کتاب پایش آلودگی صوتی در شهرها از مفاهیم تا اجرا

نویسنده:احمد پازوکی
انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پایش آلودگی صوتی در شهرها از مفاهیم تا اجرا

کتاب پایش آلودگی صوتی در شهرها از مفاهیم تا اجرا نوشته احمد پازوکی است و این کتاب را انتشارات نظری منتشر کرده است.

درباره کتاب پایش آلودگی صوتی در شهرها از مفاهیم تا اجرا

آلودگی‌های محیطی، خصوصا در کلان‌شهرها دلایل چند وجهی و پیچیده‌ای دارد و برای «شناخت» آنها و تبعاتشان علاوه بر نیاز به دانش فنی و زیستی، به علوم انسانی مانند حقوق، اقتصاد، مدیریت سازمان، مدیریت استراتژیک و حتی جامعه شناسی نیاز است. تحلیل درست ریشه‌ها و نحوه کنترل آلودگی های محیطی نیازمند «علوم میان‌رشته‌ای» است.

در زمینۀ آلودگی صوتی و تبعات آسیب‌زای آن، که از تنش‌های روانی و کلافگی تا بیماری‌های گوارشی و قلبی و حتی مرگ را دربرمی‌گیرد، در ایران تا این لحظه تحقیقات و فعالیت قابل توجه و موثری انجام نشده است. نویز ترافیکی و صنعتی هر روز از میان شهروندان قربانی می‌گیرد و سیستم‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر از ارائۀ راهبردهای جامع و اجرایی کردن آنها ناتوانند.

این کتاب، مقدمه‌ای در شناخت و پایش تکنیکی آلودگی صوتی در شهرهاست. هدف نویسنده از تالیف این کتاب سه موضوع است:

۱- طرح مساله آلودگی صوتی به صورت موضوعی چارچوب‌بندی شده، فنی و دقیق.

۲- معرفی آلودگی صوتی به عنوان معضلی مرتبط با زمینه‌های متفاوت علمی و اجرایی.

۳- ایجاد طرح اولیه‌ای از گفتمان «فنی-مدیریتی» در حوزه آلودگی صدای شهری.

در تالیف این کتاب از کتاب‌ها و مقالات متعدد و گزارش‌های فنی آزمایشگاه‌ها و شهرداری‌های شهرهای بزرگ جهان استفاده شده است. استخوان‌بندی بخش‌های فنی کتاب از اثر درخشان «آکوستیک در معماری» تالیف مارشال لانگ، ویرایش ۲۰۰۶ آن اقتباس شده و بخش‌های طراحی شهری، بر پایه پروژه بین دانشگاهی سونوروس ۲۰۱۶ بنا شده است؛ با این وجود در خلال این اقتباس، اطلاعات قابل توجهی از منابع دیگر به عنوان مکمل مباحث و یا شاهد مثال آورده شده است. این کتاب سعی دارد تمام جنبه‌های آلودگی صوتی شهرها را بررسی کند.

خواندن کتاب پایش آلودگی صوتی در شهرها از مفاهیم تا اجرا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب، سه نوع متفاوتی از مخاطبان را شامل می‌شود:

۱- مهندسان، دانشجویان رشته‌های علوم پایه، فنی و پژوهشگران علاقه‌مند به حوزه آلودگی‌های محیطی: پیش‌نیاز مطالعۀ فصول اولیۀ این کتاب، دانش حداقلی درباره فیزیک مکانیک و حساب دیفرانسیل و انتگرال است که به طور مثال در کتب درسی ریاضی و فیزیک دبیرستان و یا جلد اول کتاب فیزیک هالیدی یافت می‌شود.

۲- برنامه‌ریزان و مدیران شهری که ایجاد کارگروه‌ها و تیم‌های پایش و پژوهشی در زمینه آلودگی صوتی برعهده آنهاست. دانستن این نکته که پایش و کنترل آلودگی صوتی تلفیقی از نگاه خرد (مهندسی) و نگاه کلان (مدیریت کاربری و فعالیت) است در این کتاب، علی‌الخصوص فصل هفتم شرح داده می‌شود.

۳- تحلیلگران عددی و آزمایشگاهی و متخصصان برنامه‌نویسی و شبیه‌سازی علاقه‌مند به حوزه آلودگی صوتی: شناخت روابط تحلیل موج، المان‌های شهری مرتبط و مدلسازی چشمه‌ها و نویزها (فصل چهارم تا ششم) پیش‌نیاز نوشتن کدها و برنامه‌هایی است که می‌تواند در زمینه پایش و تحلیل آلودگی صوتی نقش مهمی ایفا کند. زمینۀ جدیدی که نسبتا بکر است و می‌تواند افق‌های جدیدی پیش روی پایش آلودگی‌های شهری بگشاید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه