کتاب رمان دختر پرتقالی اثر یوستین گردر | خرید و دانلود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب لطفا گوسفند نباشید! اثر محمود نامنی

کتاب لطفا گوسفند نباشید!

انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:
۳.۶از ۹۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب لطفا گوسفند نباشید!

کتاب لطفا گوسفند نباشید اثری از محمود نامنی و هانیه بیرجندی، یک کتاب کامل درباره خودشناسی است. در فصل‌های مختلف این کتاب با موضوعات متفاوت مرتبط با خودشناسی آشنا می‌شویم و در مسیر ایجاد تغییرات سازنده برای زندگی‌مان قرار می‌گیریم.

این کتاب حاصل سال‌ها کار پیوسته اعضای گروه فرهنگی انتشارات نامن سبز است. این اثر را نشر آسیم منتشر کرده و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب لطفا گوسفند نباشید

کتاب لطفا گوسفند نباشید یک کتاب جامع و کامل خودشناسی است. کتابی برای تمام کسانی که به خود، شناخت خود و رشد و پیشرفتشان اهمیت می‌دهند. نویسندگان در بخش ابتدایی کتاب به مخاطبان و خواننده‌ها پیشنهاد می‌دهند که این اثر را با نگاهی بخوانند که گویی مشغول مطالعه یک کتاب درسی هستند و نه کتابی برای سرگرمی. اما چرا چنین چیزی مهم است؟

این اثر یک کتاب خودشناسی است. شاید ما فکر کنیم که خودمان را به خوبی می‌شناسیم و حتی از زوایای پنهان وجودمان نیز خبر داریم. بنابراین نیازی به خودشناسی نداریم. اما ممکن است با هر اتفاق جدیدی، غافلگیر شویم و واکنشی از خودمان نشان دهیم که انتظارش را نداشتیم. از سوی دیگر بسیاری از مشکلات روانی که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، راهی برای درمان دارند و این درمان می‌تواند از طریق خودشناسی صورت بگیرد.

در واقع خودشناسی اصطلاحی است که در روانشناسی به کار می‌رود. خودشناسی تمام اطلاعاتی را که برای پاسخ دادن به سوال «من کیستم؟» نیاز داریم به ما می‌دهد. ما به خودشناسی نیاز داریم تا بتوانیم پیشرفت کنیم. در زمان‌های حساس و بحرانی تصمیمات درستی بگیریم و خود و عملکردمان را به درستی ارزیابی کنیم. اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم هم می‌بینیم که پیامبران، فیلسوفان، مصلحان اجتماعی و اندیشمندان همه درباره خودشناسی و اهمیت آن صحبت کرده‌اند و خودشناسی را قدم اول برای رستگاری و حتی شناختن خدا می‌دانند.

کتاب لطفا گوسفند نباشید اثری جامع برای خودشناسی است. محمود نامنی و هانیه بیرجندی در این کتاب از هزاران منبع مختلف بهره گرفتند تا سوالاتی را مطرح کنند که ذهن را به چالش می‌کشد و از سوی دیگر به پرسش‌هایی پاسخ دهند که حتما با آن روبه‌رو شده‌ایم. همچنین حکایت‌هایی که در این کتاب آمده است، هریک پیامی در دل خود دارد و ذهن را آرامش می‌بخشد.

خلاصه کتاب لطفا گوسفند نباشید

کتاب لطفا گوسفند نباشید چهار بخش دارد. بخش اول با عنوان چگونه باید آموخت، مباحث مختلفی را که در علم روانشناسی و مهارت خودشناسی مطرح شده است، بیان و تحلیل می‌کند. در انتهای بخش نیز خلاصه‌ای از تمام آنچه که خوانده‌اید وجود دارد.

در بخش دوم کتاب، با مجموعه‌ای از عبارات تاکیدی روبه‌رو هستیم که از میان هزاران منبع مختلف جمع‌آوری و گزینش شده است. استفاده از عبارات تاکیدی مثبت می‌تواند تاثیر عظیمی بر ضمیر ناخودآگاه انسان داشته باشد و کم‌کم تاثیر خودش را روی عملکرد فردی ما نیز نشان دهد.

بخش سوم کتاب شامل پرسش‌هایی است که جواب‌های سرراستی ندارند. در واقع نویسندگان تلاش کرده‌اند تا با گنجاندن این پرسش‌ها در متن کتاب، ذهن مخاطب را به چالش بکشند و گره‌های کوری را که در ذهن هر فردی وجود دارد و خصوصیات اخلاقی و حتی دنیای عجیب و باورنکردنی افکار را به او بنمایانند. این پرسش‌ها را با تمام سختی باید پاسخ داد. چرا که جواب دادن به آن‌ها سبب روشن‌شدن ذهن می‌شود.

در بخش چهارم کتاب لطفا گوسفند نباشید نیز با تعدادی از تست‌های روانشناسی و شخصیتی روبه‌رو هستیم که به ما در شناخت خودمان کمک می‌کند. تحلیل‌های آزمون‌ها نیز در انتهای بخش قرار دارد تا به درک بهتر شما از شخصیت خودتان، کمک کند.

خواندن، خرید و دانلود کتاب لطفا گوسفند نباشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر از طرف‌داران کتاب‌های حوزه روانشناسی و خودیاری هستید، از خواندن کتاب لطفا گوسفند نباشید لذت می‌برید. خواندن این کتاب به تمام افرادی که دوست دارند در مسیر خودشناسی و موفقیت قدم بردارند و پیشرفت در مسیر زندگی را تجربه کنند، کمک می‌کند.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

مسیر خودشناسی مسیری طولانی، گاه دشوار و پر از پیچ‌وخم‌های فراوان است. اما اهمیت بسیاری دارد. ما با شناخت خودمان می‌توانیم مسیر زندگیمان را به نحوی که می‌خواهیم ترسیم کنیم و کنترل بخش‌های مختلف آن را در دست بگیریم. نویسندگان بسیاری کتاب‌هایی نوشته‌اند که به ما در شناخت خود کمک می‌کند. سخنوران بسیاری، سخنرانی‌ها و نطق‌هایی درباره خودشناسی دارند و مربیان بسیاری هستند که می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند. اما صرف وقت، انرژی و هزینه برای هرکدام از این موارد می‌تواند بسیار سخت باشد.

محمود نامنی در کتاب لطفا گوسفند نباشید، تمام محتواهایی را که برای خودشناسی نیاز دارید جمع‌آوری کرده است. در واقع این اثر را می‌توان خلاصه‌ای از سخنان اوشو، عارف هندی، سخنرانی‌های آنتونی رابینز، معلم حوزه‌ موفقیت و خودیاری، نوشته‌های فلورانس اسکاول شین، نویسنده کتاب‌های خودیاری، مزامیر داوود پیامبر، ترانه‌های حضرت سلیمان، قرآن کریم و... و ترکیب تمام این‌ موارد با دانش روانشناسی دانست.

درباره محمود نامنی

محمود نامنی، نویسنده اهل بیرجند در سال ۱۳۳۱ به دنیا آمد. او را باید یکی از نویسندگان پرکار در حوزه کتاب‌های موفقیت و خودیاری در ایران بدانیم. هرچند او کتاب‌هایی را هم درباره زندگینامه و آثار مولانا، سهراب سپهری، علی شریعتی و امام علی (ع) منتشر کرده است.

از محمود نامنی تاکنون کتاب‌های لطفا گوسفند نباشید، لطفا انسان باشید، لطفا موفقیت را باور کنید، لطفا مدیر موفقی باشید، لطفا پدر و مادر خوبی باشید و لطفا معتاد نشوید منتشر شده است.

بخش‌هایی از کتاب لطفاً گوسفند نباشید!

این فصل را با کلامی از «شریعتی» به پایان می‌بریم که می‌گوید:

پسرم! اگر می‌خواهی گرفتار دیکتاتور نشوی؛

فقط بخوان! بخوان! بخوان!

علامه محمدتقی جعفری در خاطرات خود می‌نویسد از دوران نوجوانی، پنداری که یک قایق سرگردان بر روی اقیانوس بودم که همواره به دنبال خود می‌گشتم، تا این که توسط یکی از اساتیدم، مفهوم آموختن را به معنای راستین آن آموختم و از آن زمان شروع کردم به آموختن و نوشتن و سال‌ها طول کشید که دانستم، «آموختن» به معنای راستین کلمه، همان «نیمه گمشده» روح من بود که با درک این مهم و دست یازیدن به آن، به آرامشی شگرف دست یافتم!

علامه جعفری، آموختن را نیمه گمشده خویش می‌نامد. اما به‌راستی نیمه گمشده ما چیست؟ کیست؟ کجاست؟ در فصل آتی به این مورد می‌پردازیم.

نظرات کاربران

atefeh
۱۴۰۰/۰۹/۲۳

بعد میگن چرا امار مطالعه کمه عاقا ۲۲۰تومن اخه؟؟ینی چی واقعا؟منه دانشجو از کجا بیارم اینقد پول؟؟؟؟؟؟یا یه دانش اموز ؟!فقط الکی امار ندین یکاری کنید هزینه ها کم تر بشه تا ملت بتونن استفاده کنن ملتی که به نون

- بیشتر
marziyeh
۱۴۰۰/۰۹/۱۷

به این فکر می کنم کتابی که سال نود خریدم دوازده هزار و پانصد چرا الان شده دویست و بیست.

mr paradox
۱۴۰۰/۰۹/۲۷

جدای از بحث قیمت این کتاب جامع و بی‌نظیر، واقعا چرا باید pdf هم باشه؟ اونم با هزار صفحه ... لطفا نسخه EPUB رو جایگزین کنید

Mehrdad7678
۱۴۰۰/۱۱/۱۹

واقعا برای خوندن یه کتاب باید انقدر هزینه کرد؟؟؟ بالا بردن سطح دانایی اینقدر پر هزینه؟؟؟؟!!!!!

کاربر 3757657
۱۴۰۰/۱۲/۲۱

لطفا این کتاب رو بیارید توی طاقچه بی نهایت تا بتونیم بخریمش واقعا مفیده حیفه خونده نشه

هفتصد و چهل و نه
۱۴۰۰/۱۰/۱۲

کتابهای روان شناسی و موفقیت زیادی خوندم، اما تقریبا هیچ کدوم از اونها برای فرهنگ و شرایط زندگی ما نبودن و مطابق محیط زندگی کشورهای نویسندگان اونها نوشته شده بودن. اما این کتاب، یه اثر کاملا ایرانیه! حس میکنی نویسنده میدونسته تویِ

- بیشتر
Nayer
۱۴۰۰/۱۰/۱۷

این کتاب رو من چند سال پیش خوندم و آغاز تحول من در زندکی و کار و روابط شد و همچنین علاقه من به مطالعه رو چندین برابر کرد...

malaven
۱۴۰۱/۰۳/۱۳

لطفا نسخه صوتیشو بگذارین

کاربر ۲۵۲۹۸۷۹
۱۴۰۰/۱۰/۰۵

سلام من این کتاب رو چند روز پیش خریدم به ۱۵۰ هزار تومن و یک نگاه که انداختمش از همون اول فهمیدم کتاب کاربردی و خوبیه🙂🌱 و توصیه ام به همه هست که اول نمونه کتاب رو بخونن و بعد اگر

- بیشتر
کاربر ۲۸۷۹۱۹۱
۱۴۰۰/۱۱/۱۶

چرا پی دی اف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱۶ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱۶ صفحه

قیمت:
۲۸۰,۰۰۰
تومان