دانلود و خرید کتاب روند جنگ ایران و عراق؛ جلد دوم حسین علایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روند جنگ ایران و عراق؛ جلد دوم اثر حسین علایی

کتاب روند جنگ ایران و عراق؛ جلد دوم

معرفی کتاب روند جنگ ایران و عراق؛ جلد دوم

کتاب روند جنگ ایران و عراق؛ جلد دوم نوشته حسین علایی است. این کتاب روند جنگ تحمیلی ایران را به خوبی بررسی کرده است و اطلاعات کاملی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره کتاب روند جنگ ایران و عراق؛ جلد دوم

حسین علایی در این کتاب دوران هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن، حوادث و رویدادهای جنگ ایران و عراق از دیدگاه یک فرمانده و پژوهشگر دفاع مقدس بررسی و تحلیل کرده است. نظر به اینكه تاكنون كتابی با این رویكرد تألیف نشده است، این اثر می‌تواند برای علاقه‌مندان و محققان تاریخ دفاع مقدس و همچنین عموم مردم مفید باشد و تا حدودی خلأ و كمبودها را در این زمینه جبران کند، اگرچه فقدان كتابی جامع و مانع درباره تاریخ تحلیلی دفاع مقدس همچنان احساس می‌شود. تلاش نویسنده در تبیین ابعاد گوناگون رویدادهای جنگ به صورت تاریخی و تحلیلی بسیار دقیق است. در واقع، انجام دادن چنین پژوهشی در نوع خود، كاری بس دشوار و طاقت فرسا و نیازمند تجربه و دانش فراوان بوده است.

انتشار این كتاب گامی مهم در تبیین تاریخ تحولات جنگ تحمیلی به شمار می‌رود. كتاب روند جنگ ایران و عراق شامل ۱۵ فصل است که هشت فصل آن در جلد اول، و هفت آن در جلد دوم منتشر شده است. 

 به طور خلاصه مباحث مربوط به جنگ از ابتدای پیروزی انقلاب تا شروع تهاجم گسترده عراق به ایران، عملیات‌های آزادسازی سرزمین های اشغالی (ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس) و عملیات‌های بعدی مانند رمضان، مسلم‌بن‌عقیل، محرم، والفجر مقدماتی، والفجر ۱ ،۲ ،۳ و ۴در جلد اول و دیگر عملیات‌ها از جمله والفجر۵ و ۶ ،خیبر، بدر، والفجر ۱۰، فتح ۵، ۱۰ و ۹ ،۸ ،۵ ،كربلای ۴، فتح ۱، كربلای ۳، كربلای ۱، والفجر ۸و مرصاد در جلد دوم آمده است. موضوعاتی از قبیل جنگ شهرها، جنگ نفت‌كشها، حملات شیمیایی عراق، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بویژه قطعنامه ۵۹۸ و رویدادهای پایان جنگ نیز به تناسب در هر دو جلد مطرح شده است.

خواندن کتاب روند جنگ ایران و عراق؛ جلد دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت بهتر دوران جنگ تحمیلی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روند جنگ ایران و عراق؛ جلد دوم

جنگی كه رژیم بعثی عراق به جمهوری اسلامی ایران تحمیل كرد، از مهم‌ترین جنگ‌های معاصر در خاورمیانه نیز بوده و به مراتب بیش از سایر جنگ‌های كشورهای جهان سوم ماهیت بین‌المللی داشته است. از روزهای آغازین این جنگ تا پایان آن، رژیم بعثی عراق همواره از پشتیبانی قدرت‌های بزرگ و اكثر رژیم‌های عربی منطقه برخوردار بوده است. در طول جنگ ۸ ساله كه از كم سابقه‌ترین و استثنایی‌ترین جنگ‌ها در عصر جهان دوقطبی و در دوران جنگ سرد بود، دو ابرقدرت وقت دنیا عملاً در یك جبهه واحد قرار گرفتند و كاملاً همسو با هم از رژیم بعثی عراق حمایت كردند. البته نوع همكاری و میزان كمك آنها به رژیم صدام متفاوت بود و در طول جنگ، تغییراتی نیز داشت. اكثر كشورهای عربی منطقه نیز رژیم بعثی عراق را با كمك‌های وسیع مالی خود حمایت كردند. كشورهایی مانند مصر و اردن حتی در كنار عراق و صدام حسین قرار گرفتند. ارتش رژیم بعثی عراق در اوایل بعد از ظهر دوشنبه ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ هجری شمسی، حملة سراسری خود به خاک ایران را آغاز كرد. نیروی زمینی عراق با پشتیبانی بمباران‌های هوایی و طی تهاجمی غافلگیرانه، پنج استان مرزی ایران را درگیر كرد و در دو ماه نخست جنگ، بیش از ۱۵ هزار كیلومتر مربع از خاک ایران را به اشغال خود درآورد. شروع جنگ یكی از آزمون‌های سخت ملت ایران بود. جوانان ایرانی و مردم و نیروهای مسلح ایران با مقاومتی بی‌نظیر و پس از یک سلسله عملیات پی‌درپی توانستند دشمن را از دسترسی به اهداف خود بازدارند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۶۱۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۶۱۲ صفحه