دانلود و خرید کتاب روح گریان من کیم هیون هی ترجمه فرشاد رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روح گریان من اثر کیم هیون هی

کتاب روح گریان من

معرفی کتاب روح گریان من

کتاب روح گریان من داستانی از کیم هیون هی با ترجمه فرشاد رضایی است که توسط گروه انتشاراتی ققنوس به چاپ رسیده است. این اثر، داستان واقعی زندگی یکی از مرگبارترین جاسوسان تربیت شده توسط ارتش کره شمالی است. این کتاب به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان تبدیل شده است که تا به حال به یازده زبان زنده دنیا ترجمه شده‌ است.

درباره کتاب روح گریان من

داستان روح گریان من، زندگی جذاب و دردناکی است که به دو دلیل اهمیت بسیاری دارد. یکی اینکه این داستان از زبان یک جاسوس زن بیان می‌شود و دلیل دوم این است که درباره کشوری است که ابعاد پنهان و ناشناخته بسیاری دارد. روح گریان من، داستانی واقعی و تاثیرگذار از زندگی یک جاسوس است. دختری که در نوجوانی به سراغ آموزش‌های سخت نظامی می‌رود و به عنوان جاسوس مشغول به کار می‌شود و با همین شغل، به بسیاری از کشورهای دنیا می‌رود و عملیات‌های بسیاری انجام می‌دهد. در زندگی کاری او هر شکی به اعتقادات و اهداف حزب برابر با تبعید به اردوگاه کار اجباری و یا اعدام است. هر خیانتی به تعالیم حزب و رهبر عزیز در طول ماموریت‌ها موجب کشته شدن اعضای خانواده مامور حزب می‌شود. در نهایت در ماموریت انفجار هواپیما در کره جنوبی شکست می‌خورد و دستگیر می‌شود.

کتاب روح گریان من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به داستان‌های واقعی افرادی که زندگی سخت و متفاوتی داشتند علاقه‌مندید و دوست دارید درباره کشور کره شمالی بیشتر بدانید، این کتاب را حتما بخوانید.

درباره کیم هیون هی

کیم هیون هی در این کتاب از زندگی خودش می‌گوید. او از زبان دختری تعریف می‌شود که یکی از جاسوسان عالی رتبه کره شمالی است. کیم هیون هی تحت تاثیر تعلیمات حزب، سال‌ها مشغول عملیات جاسوسی و تروریستی بوده است. در این کتاب او از کودکی، از شرایط زندگی‌اش، تصمیمی که برای رفتن به حزب گرفته است و شرایطی که در حزب داشته است، می‌گوید.

بخشی از کتاب روح گریان من

سونگ ایل یک مأمور باسابقه بود ولی من تردید نداشتم که اگر مجبور شوم از عهده او برخواهم آمد. برخلاف ترس‌هایم او مانند یک پدر واقعی با من رفتار کرد. وقتی به اولین مأموریت رفتم از اینکه در کنار یک مأمور برجسته و باتجربه بودم که می‌توانست در زمان‌هایی که بیش از حد نگران لو رفتنمان بودم، مرا دلداری دهد احساس آرامش زیادی داشتم. او بارها به اروپا سفر کرده بود و اعتماد به نفسی داشت که فقط از طریق تجربه زیاد به دست می‌آید. هرچند به ما دستور داده شده بود در مورد زندگی شخصی‌مان چیزی نگوییم، به هر حال چیزهایی در مورد زندگی یکدیگر می‌فهمیدیم. سونگ ایل متأهل بود و چند فرزند داشت و مدتی طولانی در بخش برون‌مرزی سازمان اطلاعات کار کرده بود. در مأموریت‌های قبلی‌اش به همه جای دنیا حتی به آمریکا سفر کرده بود. حس کردم زیر آن ظاهر ضعیف و شکسته، مرد مهربانی وجود دارد هر چند شاید در طول مبارزاتش برای کمونیسم چند نفر را هم کشته بود. نزدیک به هفتاد سالش بود و از بیماری مزمن گوارشی رنج می‌برد. فکر می‌کنم بعد از مدتی بیش از آن که به حرف خود توجه کنیم مراقب همدیگر بودیم. فکر می‌کنم مثل اعضای خانواده نگران سلامتی همدیگر بودیم. هنگامی که وقت آن رسیده بود پاریس را ترک کنیم، کیم مرا تا فرودگاه دوگُل۵۶ همراهی کرد تا به ماکائو بروم. هر چند از تنها رفتن می‌ترسیدم، به خودم فشار می‌آوردم آن را نشان ندهم. نمی‌خواستم کیم بعد از بازگشت به کره شمالی در گزارشش از من به عنوان دختر جوانی یاد کند که اهل گریه و زاری است. وقتی به گیت امنیتی رسیدیم و کیم دیگر نمی‌توانست همراهم بیاید به من گفت: «مراقب باش، اُک هووا. چانک در ماکائو دنبالت میاد و بهت کمک می‌کنه به گوانگجو بری. بهش بگو بیست‌وشش سپتامبر می‌بینمش.»  

نظرات کاربران

صابر
۱۴۰۰/۱۲/۱۵

این کتاب فوق‌العاده است. آموزنده و خواندنی. بهمون نشون میده که پذیرش یه ایدئولوژی بدون اینکه فکر کنیم چقدر میتونه مخرب باشه. امیدوارم مردم دنیا بیشتر فکر کنند

adilipour
۱۴۰۰/۰۷/۳۰

خب این کتاب برای آشنایی با زندگی در کره شمالی و اون گروه از افرادی که جزو بدبخت‌ترین قشر این کشور نیستند، خوبه. اینکه در پایگاههای عملیاتی و تربیت نیروهای ارتشی و جاسوسی این کشور چطور عمل میشه خوبه. نویسنده و مترجم خوبی

- بیشتر
کاربر ۴۳۴۰۸۴۹
۱۴۰۱/۰۱/۲۱

خیلی داستان خوبی بود😍

zeynab_m91
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

کتاب جذاب و پر محتوایی بود، داستان روان و خوبی داشت. توصیه می‌کنم حتما بخونیدش.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

حجم

۱۸۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۹ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۴۵,۰۰۰
۴۰%
تومان