دانلود و خرید کتاب قانون جذب عشق، موفقیت و سلامتی با ضربه تراپی به شیوه بناساز BTT کتایون بناساز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قانون جذب عشق، موفقیت و سلامتی با ضربه تراپی به شیوه بناساز BTT اثر کتایون بناساز

کتاب قانون جذب عشق، موفقیت و سلامتی با ضربه تراپی به شیوه بناساز BTT

معرفی کتاب قانون جذب عشق، موفقیت و سلامتی با ضربه تراپی به شیوه بناساز BTT

قانون جذب عشق، موفقیت و سلامتی با ضربه تراپی به شیوه بناساز BTT کتابی نوشته کتایون بناساز است که در انتشارات نظری به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب قانون جذب عشق، موفقیت و سلامتی با ضربه تراپی به شیوه بناساز BTT

ریشه‌ «ضربه‌تراپی» از طب سوزنی و سنتی چین آمده است. «ضربه‌تراپی» نام فارسی واژه‌ (Tapping) است. در طب سوزنی در نقاط خاصی که در راه‌های انرژی (مریدین‌ها) قرار دارند، سوزن وارد می‌کنند و معتقدند که با این کار، انسداد راه‌های انرژی بدن که عامل بسیاری از بیماری‌هاست باز می‌شود و بیماری مذکور بهبود می‌یابد. اما طب سوزنی چینی بیشتر بر بهبود بیماری‌های جسمی و فیزیکی تاکید دارد و مسائل عاطفی و احساسی در درجه دوم اهمیت واقع اند.

بعدها یک دانشمند آمریکایی این روش را بر روی مشکلات احساسی و عاطفی نیز به کار برد و به نتایج چشمگیری دست یافت. او به جای وارد کردن سوزن در بدن بیمارانش، نقاط طب سوزنی را با دست فشار می‌داد. سپس دانشمندان دیگری همین روش را بر روی مشکلات رفتاری بیمارانشان به کار گرفتند و به نتایجی قابل توجه دست یافتند. ولی این بار جملات تاکیدی ویژه‌ای را نیز به آن اضافه کردند.

تا این‌که سرانجام یک روانشناس آمریکایی به نام دکتر راجر کالاهان این روش را به طور ساختاری بر روی مشکلات روانی بیمارانش به کار برد و به نتایج سریع و کار‌آمدی دست یافت. او دریافت که این روش به ویژه بر بیمارانی که دچار اضطراب و ترس‌های بی‌مورد و بیمار گونه (فوبی) هستند، تاثیرات به سزایی دارد. روش او بر پایه‌ی تمرکز هم زمان بر بیماری و ضربه زدن استوار است و متوجه شد که با این کار، گاه ناراحتی‌های روانی نظیر ترس، به طور دایمی و همیشگی از بین می‌روند.

دکتر کالاهان دریافته بود که تحریک تنها تعداد محدودی از نقاط «طب سوزنی» می‌تواند به سرعت در بهبود ناراحتی‌های روانی و فیزیکی بیماران موثر واقع شود. او در پژوهش‌های خود دریافت که برای بهبود مشکلات احساسی مختلف باید بر نقاطی بخصوص و با ترتیبی به خصوص ضربه وارد کرد و هم زمان جملاتی ویژه را نیز تکرار کرد. شیوه ی «کالاهان» نیز بر اساس همین ضربه زنی بر بدن با «ترتیبی» ویژه بر نقاطی بخصوص، به وجود آمد. اما شیوه‌ی او یک روش کاملا تخصصی بود که تنها افراد متخصصی که اغلب زیر نظر او تعلیم می‌دیدند ، قادر به بکار‌گیری آن بودند و عموم مردم نمی‌توانستند از آن بهره ببرند و در واقع بیشتر یک روش «درمانی» به حساب می آمد نه «خودیاری».

سرانجام یکی از شاگردان برجسته‌ی دکتر کالاهان ، به نام «گری گریگ»، در دهه ۹۰میلادی، «ضربه تراپی» را به شکلی تغییر داد که عموم مردم بتوانند آن را بر روی خود به کار گیرند و در واقع آن را به روشی «خود‌یار»، برای رهایی از بسیاری ناراحتی‌های عاطفی و احساسی که خود ریشه‌ی بسیاری از بیماری‌های جسمی بودند، تبدیل کرد. او روش خود را «ئی. اف. تی» نامید. شیوه‌ی او آن پیچیدگی‌های تخصصی دکتر کالاهان را نداشت و اغلب بسیار سریع انجام می شد و به نتیجه می‌رسید.

هم‌زمان و پس از «گری گریگ»، دانشمندان دیگری با به کار‌گیری خلاقیت فردی خود (‌چیزی که " گریگ " همه را به آن دعوت می‌کند‌) ، شیوه‌های متعددی را با نام‌های مختلف، به کار گرفته اند . شیوه هایی که اغلب با روش‌های دیگری در روانشناسی انرژی، روانشناسی، طب سنتی جامع نگر، به روشی مبتکرانه و خلاقانه ادغام شده‌اند و نتایج خوبی را هم برای پیروان‌شان به بار آورده‌اند .

«بی تی تی» ( ضربه تراپی به شیوه ی بناساز) نیز در ادامه‌ی به کار‌گیری همین شیوه‌های مبتکرانه و با ادغام خلاقانه‌ی «ضربه‌تراپی» با دیگر روش‌های «خودیاری»، توسط نگارنده‌ این سطور شکل گرفت. که نتایجی چشمگیر نیز به دست آمد.

بنابر این «بی تی تی» علوم یا فنونی جدید نیست که تازه کشف شده باشد بلکه به کار گیری همان فنون قبلی به شیوه‌ای شخصی است که نتایج خوبی را هم به دنبال داشته است‌. و هم‌چون آنان تنها یک روش «خودیاری» است و به هیچ‌وجه روشی درمانی برای درمان بیماری‌ها محسوب نمی‌شود مگر در مواردی که پزشکان و متخصصین علوم پزشکی بخواهند آن را همراه با روش‌های درمانی خود به منظور روشی جانبی و غیر پزشکی، برای بیماران خود به کار گیرند که البته به نتایج چشمگیری نیز در این زمینه دست یافته‌اند؛ ولی مردم عادی لازم است به این روش ها تنها به عنوان روشی کارآمد در «خود‌یاری» بنگرند و به هیچ وجه آن را جایگزین خدمات ارزشمند پزشکی نکنند زیرا در غیر این صورت، مسئولیت و عواقب این کارشان به عهده خودشان خواهد بود.

کتایون بناساز در این کتاب قانون جذب عشق، موفقیت و سلامتی با ضربه تراپی را به شما آموزش می‌دهد.

 خواندن کتاب قانون جذب عشق، موفقیت و سلامتی با ضربه تراپی به شیوه بناساز BTT را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر به دنبال یافتن عشق، موفقیت و سلامتی به شیوه‌ای نوین هستید، راهی را که کتایون بناساز در این کتاب پیشنهاد می‌کند، امتحان کنید.

 بخشی از کتاب قانون جذب عشق، موفقیت و سلامتی با ضربه تراپی به شیوه بناساز BTT

ریشهٔ ترس هایی که برسر راه موفقیت هستند

پیش‌تر تمرینی برای از میان برداشتن ریشهٔ ترس‌هایی که بر سر راه موفقیت ماهستند، ارایه شد. اکنون به ادامهٔ تمرین و ذکر مثالی در این خصوص می‌پردازیم:

تمرین:

پس از این که مراحل خنثی سازی ریشهٔ ترستان را چند دور "ضربه زنی" کردید تمرین را به شکل زیر ادامه دهید:

۱-تنفس عمیقی انجام دهید و دوباره ترس تان را "شدت سنجی" کنید. چند حالت ممکن است رخ داده باشد:

۱-۱-شدت ترس تان افزایش یافته باشد!

این حالت به ندرت اتفاق می افتد. ولی اگر احساس کردید که شدت ترس افزایش یافته است، نگران نشوید دلیل آن نادرست انجام دادن تمرین نیست، بلکه این افزایش موقتی مشکلتان به این دلیل است که: شما در هنگام انجام تمرین سعی کرده اید تا ترس خود را دوباره زنده و تجربه کنید. در این حالت به هیچ وجه نباید این احساس منفی به سطح آمده را، سرکوب و یا مجددا پنهان کنید، بلکه باید به ضربه زدن ادامه دهید تا به احساس آسودگی و آرامش (هر چند ناچیز) دست یابید. افزایش "شدت" احساسات منفی در حین انجام تمرینات ضربه‌تراپی نشانهٔ بسیار خوبی است. زیرا بیان گر این است که شما قادر بوده اید تا مشکلتان را که در اعماق ضمیر تان پنهان شده بود، به منظور خنثی سازی و حل آن، به سطوح آگاهی تان بیاورید و دوباره آن را احساس و تجربه کنید و دراین حالت سریع تر ین و بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

۱-۲-شدت احساس منفی تان (در این جا ترس) کاهش یافته ولی هنوز به صفر (مرحلهٔ پالایش و خنثی سازی کامل) نرسیده باشد:

در این حالت لازم است تا به ضربه زنی ادامه دهید تا حصول نتیجهٔ کامل و احساس آسودگی عمیق.

۱-۳-شدت "ثابت" باقی مانده و تغییر ی نکرده است:

این حالت نشانهٔ آن است که احساستان را تجربه نکرده‌اید. لازم است چند دور دیگر، تا زنده شدن احساس مجدد احساساس منفی تان و سپس خنثی سازی آن، به ضربه زدن ادامه دهید.

۱-۴-جا به جا شدن و تغییر احساس منفی:

در این حالت که زیاد هم اتفاق می افتد، احساس جدیدی که آن نیز منفی ست، جایگزین احساس منفی قبلی شده است که به اصطلاح"ابعاد" جدیدی از احساس منفی قبلی به سطوح آگاهی، آمده اند. به عنوان مثال، احساس شرم، جای احساس "ترس" را گرفته است. این نشانهٔ آن است که، احساس قبلی خنثی سازی شده است ولی لازم است روی "بعد" جدید آن به طور جداگانه ضربه تراپی و خنثی سازی شود. گویی این که مشکلی جدید است و لازم است تمرینات از ابتدا و به طور جداگانه روی آن، تکرار شوند.

مثال:

مشکل اصلی: ترس از صحبت کردن در برابر جمع

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه